• Laliii

Första Barnet - BF Mars 2013

Fler som väntar sitt första barn med BF Mars 2013? :)

25 år, 1:a barnet & BF 12 Mars 2013 :)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-31 19:43
    Första Barnet - Mars 2013 - BF Listan: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-123272/forum/m65901738.html

Första Barnet - Mars 2013 - Bildtråd: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-123272/forum/m65927975.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-26 14:24
    Första Barnet - BF Mars 2013 - RUL: Tid, Datum & Kön:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-123272/forum/m66840193.html
  • Svar på tråden Första Barnet - BF Mars 2013
  • Nala02
    Lilo89 skrev 2012-08-06 19:15:03 följande:
    Hejsan alla !
    Jag har varit medlem sen 2010 men har inte plussat förän den 31/7 -12, det visade sig att jag var i vecka 8 då.
    Idag är jag i vecka 9+3 och lite nyfiken på er som har passerat det här stadiet med illamående. När avtog det för er?

Glädje kramar till er alla!!!
    Hej och grattis :) Jag går in i v.11 imorgon och det lilla illamående jag hade avtog vid ingången av v.9. Hur mår du?

• Lilo89
    Nala02 skrev 2012-08-08 10:42:34 följande:
    Hej och grattis :) Jag går in i v.11 imorgon och det lilla illamående jag hade avtog vid ingången av v.9. Hur mår du?

Grattis själv :)
    Dom senaste 3 dagarna eller så, så har jag bara mått illa lite på kvällen. Jag är så orolig av att det ska va nått fel. Men jag brukar tänka att många får inte illamående och för många avtar det väldigt tidigt.
  • Gullan

Wow, Grattis Lilo89!

Va kul att alla har så olika grejjer de älskar och ogillar. Själv är jag gaalen i sura remmar eller ja egentligen sura godisar över lag. Hur tänker ni alla om godis med starka färger, lästa att någon undvek att äta godis med färg i, men har inte hört mycket om detta. Vad tror ni, är det att gå lite för långt i sina begränsningar? 

De gånger jag mått riktigt illa har det vart då jag kännt lukt av ägg, usch, fruktansvärd doft. Man blir lite konstig av alla hormoner.

Jag upplever att illamåendet har avtagit lite de senaste dagarna. Jag är i 9+3 nu. Jag har mått så illa på mornarna så testade tillslut att gå upp vid tre och dricka lite yogurt. Har funkat otroligt bra, har inte alls mått så illa som tidigare. Kan ju va av den anledningen som jag upplevt att illamåendet lagt sig lite resten av dagen också.

På tisdag är det första mötet för oss med barnmorskan. Det blir kul att komma iväg och kanske förstå att allt är på riktigt även fast det dröjjer ett tag innan man får se bebben på riktigt. 

Vi hörs alla!

• CinnamonMai

Åh, jag tycker att allt luktar illa. Till och med maken. Har börjat kräkas av dofter, hundens mat, makens snus... blä.

Dessutom är jag varm och kall om vartannat, kan liksom inte bestämma mig. Tar jag på tjocktröjan så är det garanterat så att den åker av igen inom fem minuter för att sen ta på den igen för att jag fryser en stund senare och så håller det på.

Var på UL i helgen och fick se ett litet hjärta. Blev daterad till 6+6 vilket stämmer ganska bra med min egen beräkning (ÄL)+ senaste mens. Dock hade hon svårt att mäta (fick det till 9,8 mm vilket stämmer utmärkt med veckan) så hon erbjöd ett nytt UL i Malmö om 2-3 veckor. Så nästa är den 25e och dessutom helt gratis. Solig Sen blir det inskrivning 4/9.

• Erya

Redan gjort UL? Privat då eller? I Arlöv får vi inte göra förrän vecka 18 (ska göra i Lund)

• CinnamonMai

Japp.. Emma ultraljudsklinik. 1000 kr, men det var det värt. Inte heller här i Hässleholm får vi något före v18. Sedan ett omkring v35 också har jag för mig.

• CinnamonMai

Egentligen tillhör jag väl Kristianstad men känner att jag hellre föder i Lund. Just nu iallafall... någon som vet om jag får göra det?

• Lilo89

Tack Gullan :) och grattis själv till en liten krabat. Det kan väl inte vara billigt att gå till en privat för att göra UL.

Jag var till bm samma dag som jag fick mitt pluss. Hon snacka om kosten så fick man en bok.
    Själv har jag fått tid för UL (KUB) den 28 aug är då. Nästa blir mellan vecka 18-20. Långtråkigt att bara gå och vänta.
    Imorgon eller snarare idag för kl är över 12 så ska vi på inskrivningssamtal. Tiden går för fort redan på fredag går jag in i vecka 11 (10+0).
    Men jag måste säga att jag tycker det är konstigt att inte alla far göra ett UL i vecka 12-14. På min mvc erbjuder dom två och det känns skönt. Men jag vet inte man kanske kan kräva att få UL för KUB.

Jag mår fruktansvärt illa av vissa maträtter. Friterat är nått som är jävligt jobbigt eller nån maträtt jag aldrig gillat.

• Lilo89
    CinnamonMai tror du kan göra det vart som i Sverige. Det är ju ändå Landstinget som betalar.
  • Erya
    CinnamonMai skrev 2012-08-08 23:35:37 följande:
    Egentligen tillhör jag väl Kristianstad men känner att jag hellre föder i Lund. Just nu iallafall... någon som vet om jag får göra det?
    Du får föda var du vill ;) frågan är väl mer OM du hinner till Lund när det är dags :P

Jo jag kollade upp privata UL i Malmö, Emma tyckte jag var för dyrt, sen den andra tog bara 500kr men de kom inte igång förrän okt-nov så det var inte lönt :)

Jag får snällt vänta till vecka 18.

Vi kan inte kräva KUB här (eller jo det kan vi väl, men då får vi betala för det)
Svar på tråden Första Barnet - BF Mars 2013