• Laliii

Första Barnet - BF Mars 2013

Fler som väntar sitt första barn med BF Mars 2013? :)

25 år, 1:a barnet & BF 12 Mars 2013 :)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-31 19:43
    Första Barnet - Mars 2013 - BF Listan: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-123272/forum/m65901738.html

Första Barnet - Mars 2013 - Bildtråd: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-123272/forum/m65927975.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-26 14:24
    Första Barnet - BF Mars 2013 - RUL: Tid, Datum & Kön:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-123272/forum/m66840193.html
  • Svar på tråden Första Barnet - BF Mars 2013
  • Lauri
    Lilo89 skrev 2012-08-10 21:35:44 följande:
    Jag kan inte precis påstå att jag har magknip men för mig stramar magen och gör ont. Precis som om man hade hat blåmärken och nån peta på det.
    Kikade in på vårdguiden

Du kan minska gasbildningen i magen genom att:

undvika mat som ger dig besvär med gaser tugga maten väl, då sväljer du mindre luft motionera regelbundet, det håller igång magen dricka mycket vatten, men undvik kolsyrat vatten äta fibrer undvika att tugga tuggummi man sväljer mycket luft när man tuggar tuggummi  sluta röka.

Läste på en sida att man skulle äta lite och ofta.

Hoppas att du fick lite tips :)

Jo jag har oxå läst ngt liknade och jag upplever att det spelar ingen roll vad jag äter, hur jag äter eller hur mycket jag äter, magknipen kommer endå. :( Det blir att hålla ut o testa vidare vad som funkar o inte. :)

• Erya

Jag måste säga, att min IBS har typ blivit... bättre sen jag blev gravid, jag kan äta det mesta nu utan att bli kass i magen... i gengäld är jag dock konsant förstoppad och gasig ;) men jag tar hellre det än att jag akut behöver en toalett efter jag råkat äta något magen inte gilar :P

Välkommen tillbaka Lalii :) mår bra här också, trött, hungrig och kissenödig, fått ömma bröst nu också men överlag mår jag faktiskt bra :)

Har kännt av foglossning i 2 veckor nu, kan bero på mitt jobb också, men jag märker att jag får ont i benen/höften väldigt snabbt om jag promenerar med barnen, eller sitter me dem på golvet osv. svanken/ländryggen har jag haft ont i några veckor nu, jag hoppas att det blir bättre när jag kommer igång med simmningen.
    Men så länge det inte blir värre än så här så överlever jag :D

• CinnamonMai
    Erya skrev 2012-08-12 10:50:30 följande:
    Jag måste säga, att min IBS har typ blivit... bättre sen jag blev gravid, jag kan äta det mesta nu utan att bli kass i magen... i gengäld är jag dock konsant förstoppad och gasig ;) men jag tar hellre det än att jag akut behöver en toalett efter jag råkat äta något magen inte gilar :P

Välkommen tillbaka Lalii :) mår bra här också, trött, hungrig och kissenödig, fått ömma bröst nu också men överlag mår jag faktiskt bra :)

Har kännt av foglossning i 2 veckor nu, kan bero på mitt jobb också, men jag märker att jag får ont i benen/höften väldigt snabbt om jag promenerar med barnen, eller sitter me dem på golvet osv. svanken/ländryggen har jag haft ont i några veckor nu, jag hoppas att det blir bättre när jag kommer igång med simmningen.
    Önskar att jag kunde vara förstoppad. Min IBS är precis lika illa nu som förut. Dessutom kan jag ju inte ta det vanliga, så jag har köpt hem ProbiMage, nån mjölksyra har jag för mig. Det hjälper skapligt. Jag kan ju gå utanför dörren och ändå hinna på toaletten om jag uttrycker det så. Du förstår säkert. Glad

Har också lite ont i fogarna. Knöt en vanlig sjal om höfterna och det hjälper skapligt än så länge. Skönt.
  • CinnamonMai

Vilka appar använder ni för grav, om ni använder några?

Jag hämtade babygruppens, babycenters och någon från medhelp (eng). Tycker de kompletterar varandra bra i info, även om de "räknar" olika med samma datum.

• Laliii
    Erya skrev 2012-08-12 10:50:30 följande:

Tack så mycket :) Skönt att du oxå mår bra, känner tyvärr inte igen mig så mkt bland de som mår så dåligt. Dock misstänker jag foglossningar, har haft ont i korsryggen sedan 2-3 dagar tillbaka och så strålar det lite ned mot rumpan. Så du är inte ensam om det! Hoppas det inte blir värre bara!
    25 år, Stockholm, Gift, Första Barnet & BF 9-12 Mars 2013 :)
  • Laliii
    CinnamonMai skrev 2012-08-12 14:30:08 följande:
    Vilka appar använder ni för grav, om ni använder några?

Jag hämtade babygruppens, babycenters och någon från medhelp (eng). Tycker de kompletterar varandra bra i info, även om de "räknar" olika med samma datum.
    Har alla möjliga, Babydax, Gravid App, Pregnancy (2 olika, på engelska), Graviditet, Tema Gravid & I'm Expecting! :) Och de räknar nästan alla olika! Men de är alla bra på sitt sätt & det den ena har, har inte den andra!
  • Laliii

Åh tjejer! Jag är lite lyrisk idag!

Vi har gått in i vecka 11 idag (10+0), jag mår bra förutom att jag haft ont i korsryggen/svanken i 2-3 dagar nu, misstänker foglossningar. Idag kom en av mina närmaste vänner på besök, hon är 9 veckor före mig i sin graviditet & hon tog med sig din Doppler och efter ett tags letande hittade vi äntligen min lilla bebis hjärtslag.

Ååååh! Vilken magisk & obeskrivlig känsla det var att höra hjärtslagen, de snittade på 130 :) Så ännu en sak att lägga till på min "jag-misstänker-att-jag-bär-på-en-pojke" lista :) Jag och maken spelade in det & kan inte sluta lyssna på hjärtslagen. Nu vet jag med all säkerhet att jag har ett litet liv i magen som har ett litet hjärta som slår! :) Sååå magiskt!

Idag är det 8 dagar kvar tills vi får se lilla hjärtat oxå! Åh! *ta i trä* Hoppas allt är bra & fortsätter lika så :)

• Nala02
    Laliii skrev 2012-08-12 17:21:15 följande:
    Åh tjejer! Jag är lite lyrisk idag! Vi har gått in i vecka 11 idag (10+0), jag mår bra förutom att jag haft ont i korsryggen/svanken i 2-3 dagar nu, misstänker foglossningar. Idag kom en av mina närmaste vänner på besök, hon är 9 veckor före mig i sin graviditet & hon tog med sig din Doppler och efter ett tags letande hittade vi äntligen min lilla bebis hjärtslag. Ååååh! Vilken magisk & obeskrivlig känsla det var att höra hjärtslagen, de snittade på 130 :) Så ännu en sak att lägga till på min "jag-misstänker-att-jag-bär-på-en-pojke" lista :) Jag och maken spelade in det & kan inte sluta lyssna på hjärtslagen. Nu vet jag med all säkerhet att jag har ett litet liv i magen som har ett litet hjärta som slår! :) Sååå magiskt! Idag är det 8 dagar kvar tills vi får se lilla hjärtat oxå! Åh! *ta i trä* Hoppas allt är bra & fortsätter lika så :)  

Nej men gud vad häftigt att få höra ett hjärtljud där inifrån... Måste kännas fantastiskt och lite lugnare inför vad komma skall på måndag ;) stort grattis :)
  • Laliii
    Nala02 skrev 2012-08-13 15:06:01 följande:

Nej men gud vad häftigt att få höra ett hjärtljud där inifrån... Måste kännas fantastiskt och lite lugnare inför vad komma skall på måndag ;) stort grattis :)
    Oja, det var min första bekräftelse på att ja, jag har ett litet liv inom mig som har ett hjärta som slår :) Det var magiskt! Ja hehe, nu känns d inte lika läskigt att gå på UL på måndagen och så ska det inte finnas något där inne, för nu vet jag att det finns :) Tack så mkt!
Svar på tråden Första Barnet - BF Mars 2013