• Laliii

Första Barnet - BF Mars 2013

Fler som väntar sitt första barn med BF Mars 2013? :)

25 år, 1:a barnet & BF 12 Mars 2013 :)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-31 19:43
    Första Barnet - Mars 2013 - BF Listan: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-123272/forum/m65901738.html

Första Barnet - Mars 2013 - Bildtråd: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-123272/forum/m65927975.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-26 14:24
    Första Barnet - BF Mars 2013 - RUL: Tid, Datum & Kön:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-123272/forum/m66840193.html
  • Svar på tråden Första Barnet - BF Mars 2013
  • Nala02
    Erya skrev 2012-08-09 07:11:01 följande:
    Du får föda var du vill ;) frågan är väl mer OM du hinner till Lund när det är dags :P

Jo jag kollade upp privata UL i Malmö, Emma tyckte jag var för dyrt, sen den andra tog bara 500kr men de kom inte igång förrän okt-nov så det var inte lönt :)

Jag får snällt vänta till vecka 18.

Vi kan inte kräva KUB här (eller jo det kan vi väl, men då får vi betala för det)
    Jag har bokat UL på Emma ultraljudklinik och det kostar 600kr... vilka priser hittade du för Emma?
  • Erya
    Nala02 skrev 2012-08-09 16:19:10 följande:
    Jag har bokat UL på Emma ultraljudklinik och det kostar 600kr... vilka priser hittade du för Emma?
    Tidigt ultraljud
    Utförs i vecka 8 - 17.
    Ultraljudsbilder på papper samt CD med digitalbilder ingår i priset.
    Boka Ultraljudsundersökning , 30 min (1000 kr)
  • Nala02
    Erya skrev 2012-08-09 16:26:47 följande:
    Tidigt ultraljud
    Utförs i vecka 8 - 17.
    Ultraljudsbilder på papper samt CD med digitalbilder ingår i priset.
    Boka Ultraljudsundersökning , 30 min (1000 kr)
    Okej, vad konstigt... mitt kostade 600kr och det var samma undersökning. Tittar du på Emma i Malmö? 
  • Erya
    Nala02 skrev 2012-08-09 16:29:37 följande:
    Okej, vad konstigt... mitt kostade 600kr och det var samma undersökning. Tittar du på Emma i Malmö? 
    Ja, men nu är jag inte inskriven där.
  • Lauri
    Nala02 skrev 2012-08-08 10:42:34 följande:
    Hej och grattis :) Jag går in i v.11 imorgon och det lilla illamående jag hade avtog vid ingången av v.9. Hur mår du?

Lilo89 skrev 2012-08-08 17:32:17 följande:
    Grattis själv :)
    Dom senaste 3 dagarna eller så, så har jag bara mått illa lite på kvällen. Jag är så orolig av att det ska va nått fel. Men jag brukar tänka att många får inte illamående och för många avtar det väldigt tidigt.

Grattis till plusset :)
    För mig kom illamåendet i v 7 och avtog till mitten av v 8. Kan ha några få stunder av lite illamående nu men inga större stunder. Jag har dock fått ett annat symptom som jag tycker är värre....magknip pga gaser....det gör så ont att man vet inte vart man ska ta vägen. Magknipen kommer bara så där och det spelar ingen roll vad jag äter, hur lugnt jag äter den kommer endå och bråkar med mig...tack imogaze :D
  • carin81

Ringde till en gynmottagning nu på morgonen och fick komma dig direkt, då jag misstänkte MA. Fick se små hjärtslag!! Den mest underbara stunden i mitt liv.. Oroat mig helt i onödan . Är nu så glad att jag står på jobbets toa och gråter

• Lauri

Är det ngn som fått symptomet magknip pga gaser och vad gör ni åt det? Jag äter lugnt, äter inte stora portioner, undviker mat som bildar gaser men det hjälper inte. Spelar ingen roll vad jag äter magknipen kommer endå :( Nu tar jag imogaze men vill ju inte äta tabletter en längre tid, man får ju heller inte enligt bipacksedeln.
    Öppen för alla tips!!!

• Lilo89
    Lauri skrev 2012-08-10 09:49:03 följande:
    Är det ngn som fått symptomet magknip pga gaser och vad gör ni åt det? Jag äter lugnt, äter inte stora portioner, undviker mat som bildar gaser men det hjälper inte. Spelar ingen roll vad jag äter magknipen kommer endå :( Nu tar jag imogaze men vill ju inte äta tabletter en längre tid, man får ju heller inte enligt bipacksedeln.
    Öppen för alla tips!!!
    Jag kan inte precis påstå att jag har magknip men för mig stramar magen och gör ont. Precis som om man hade hat blåmärken och nån peta på det.
    Kikade in på vårdguiden

Du kan minska gasbildningen i magen genom att:

undvika mat som ger dig besvär med gaser tugga maten väl, då sväljer du mindre luft motionera regelbundet, det håller igång magen dricka mycket vatten, men undvik kolsyrat vatten äta fibrer undvika att tugga tuggummi man sväljer mycket luft när man tuggar tuggummi  sluta röka.

Läste på en sida att man skulle äta lite och ofta.

Hoppas att du fick lite tips :)

• CinnamonMai
    Erya skrev 2012-08-09 07:11:01 följande:
    Du får föda var du vill ;) frågan är väl mer OM du hinner till Lund när det är dags :P
    Har nästan lika långt till Lund som till Kristianstad, så på så sätt så spelar det inte så stor roll. Hinner jag till Kristianstad hinner jag till Lund... Glad
    Lauri skrev 2012-08-10 09:49:03 följande:
    Öppen för alla tips!!!
    Ja! Jag gör inget åt det, just eftersom jag inte kan ta det vanliga jag brukar ta för magen. Jag lider bara och tycker inte heller att det spelar någon roll vad jag äter, tyvärr. Dessutom blir jag supersvullen efter mat, ser ut som om jag ska föda närsom...

• Laliii

Hej alla blivande mammor :)

Nu är jag tillbaka efter 5 underbara dagar på västkusten med massa bad, sol, god mat & upptäcktsfärd :) Imorgon går jag in i vecka 11 och mår bra, väldigt bra för att vara ärlig! :) Det enda som varit jobbiga är att jag börjat få ont i svanken/nedre delen av ryggen efter att jag varit allt för aktiv och gått för mycket. Min rygg har även saknat sängen hemma. Utöver det är allt annat bra. Magen & brösten växer & idag är det 11 dagar kvar tills första UL. Vi längtar så.

Jag har smygläst forumet lite då & då & hängt på. Hoppas ni alla mår bra nu & fortsätter att göra så :)

Varma hälsningar! 

25 år, Stockholm, Gift, Första Barnet & BF 9-12 Mars 2013 :)
Svar på tråden Första Barnet - BF Mars 2013