• Laliii

Första Barnet - BF Mars 2013

Fler som väntar sitt första barn med BF Mars 2013? :)

25 år, 1:a barnet & BF 12 Mars 2013 :)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-31 19:43
    Första Barnet - Mars 2013 - BF Listan: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-123272/forum/m65901738.html

Första Barnet - Mars 2013 - Bildtråd: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-123272/forum/m65927975.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-26 14:24
    Första Barnet - BF Mars 2013 - RUL: Tid, Datum & Kön:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-123272/forum/m66840193.html
  • Svar på tråden Första Barnet - BF Mars 2013
  • MimmiSthlm
    Erya skrev 2012-09-24 18:22:12 följande:
    haha det har jag på morgonen, det sticker upp extra mycket på vänstersidan :P (hon verkar föredra att ligga på vänster sida, är där jag lättast hittar med dopplern också)

Jag kan nästan få in 2 fingrar (1½ mer) mellan magmusklerna (känner en bit ovanför navlen) nu när jag spänner dem :P lite läbbigt tycker sambon...

Jag lyssnade första gången i vecka 12 tror jag, och ja du kan köpa den på teknikmagasinet.se tänk bara på att batteriet kan vara stendött (var det för oss) när du får hem den :P

Gullan: Vi har också tänkt en Emmaljunga, av exakt samma anledningar som du har (jobbar också på en förskola)

De dagar jag vaknat upp med en sned bula har den alltid varit på vänster sida om naveln på mig också :) Vad lustigt!

Haha, ja min sambo tycker också att alla förändringar är väldigt läskiga. Egentligen borde man väl själv tycka det också, men kroppen är väl förprogramerad att bara gilla läget, typ :)

Tänkte faktiskt smita förbi teknikmagasinet efter jobbet och se om de har någon inne! Har kikat runt bland de olika butikerna i närheten av mitt jobb och det verkar som några har ett par på lager. Gud så spännande!! Vi har aldrig hört bebisens hjärtljud! 

Lite roligt det där med vagnar, att alla tycker så olika. Alla brinner verkligen för sina åsikter också. Man kanske ska testköra några fler än Buggan, även om det lutar åt att det blir en sådan för vår del
  • Sister Morphine

Verkar som vänstersidan av livmodern är den mysigaste ^^
    Min bebis låg också där men nu har hon/han flyttat över till högersidan :)

• MimmiSthlm
    Laliii skrev 2012-09-24 19:25:39 följande:
    hehe d gör man ju, men alla är unika :) Åh vad mysigt :) Hehe vad grymt! Utbucklingar har jag inte känt men spark & rörelser däremot!

Testa att ligga på ena sidan ett tag när du har tid att ligga och dra dig lite på morgonen (när du är ledig förslagsvis). Lägg dig sedan direkt på golvet, slappna av ordentligt och vila huvudet mot golvet så inte magen är spänd. Då bör du tydligt känns livmoderns form och själva bebisen som en liten boll på sidan du legat på :) du kan även dra in magen lite försiktigt så känner man det nästan ännu tydligare. Tänk på att inte äta något innan, då är det svårare att hitta själva "bebisbulan" :)
  • Laliii
    Sister Morphine skrev 2012-09-27 10:51:06 följande:
    Verkar som vänstersidan av livmodern är den mysigaste ^^
    Min bebis låg också där men nu har hon/han flyttat över till högersidan :)
    Hehe min leker oftast med benen mot vänster sida då det är där jag mest känner rörelsen & sparkar :)
    25 år, Stockholm, Gift, Första Barnet & BF 9/3-2013 - alisagonzalez.se
  • Laliii
    MimmiSthlm skrev 2012-09-27 10:53:07 följande:

Testa att ligga på ena sidan ett tag när du har tid att ligga och dra dig lite på morgonen (när du är ledig förslagsvis). Lägg dig sedan direkt på golvet, slappna av ordentligt och vila huvudet mot golvet så inte magen är spänd. Då bör du tydligt känns livmoderns form och själva bebisen som en liten boll på sidan du legat på :) du kan även dra in magen lite försiktigt så känner man det nästan ännu tydligare. Tänk på att inte äta något innan, då är det svårare att hitta själva "bebisbulan" :)

Åh det ska jag testa :) tack :)
    25 år, Stockholm, Gift, Första Barnet & BF 9/3-2013 - alisagonzalez.se
  • MimmiSthlm
    Sister Morphine skrev 2012-09-25 13:42:59 följande:
    Igår kände jag två små sparkar och sen gjorde bebis en liten kullerbytta :)

Wow!! Jag längtar så mycket tills jag själv känner något! Gud så mysigt!
  • MimmiSthlm
    Laliii skrev 2012-09-26 08:22:58 följande:
    God morgon alla :)

Sitter på kontoret sedan en dryg timma tillbaka & jobbar. Är så tacksam över att jag haft 2 bra nätter på raken nu. Som jag behövt det. Igår klarade jag mig utan en powernap dessutom :) Jag har verkligen kommit in i den där magiska 2:a trimestern tiden utan krämpor och liknande *ta i trä*. Har inte mycket att klaga på nu, lite trötthet, nästäppa om nätterna men annars är allt bara bra & jag njuter för fullt. Känner bebis, magen växer & vi bara längtar till vår nästa milstolpe, RUL:et.

På fredag ska vi till BM, vi var där sist när jag var i vecka 11, idag är jag i vecka 17, 16+3 och på fredag får vi provsvar från alla prover jag lämnade i vecka 11, ska bli spännande och se vad min & bebisens blodgrupp är och så :)

Hoppas allt är bra med er! :) Idag är det riktig höst i Sthlm, regn, mörker & rusk!  

Gud så skönt! Jag mår också mycket bättre nu, är fortfarande trött och vaknar på nätterna men kan äta det mesta igen nu (äntligen!) och mår allmänt bättre. Känns väldigt skönt men samtidigt lite läskigt. Man blir ju så orolig, även om jag vet att det säkert är helt i onödan.

Vi ska inte tillbaka till BM förrän 5 november igen, hade iof inte inskrivning förrän den 30 augusti så det kanske inte är så konstigt. Men känns ändå långt dit! Tycker också att det ska bli jättespänannde att få veta blodgrupp :)      
  • Anma
    Erya skrev 2012-09-26 16:15:33 följande:
    Min BM sa samma sak, om allt såg bra ut så ses vi inte förräns i vecka 25.
    Dock fick jag ju brev hem om att ferretin nivån var lite låg, så jag skulle börja med järntabletter runt vecka 20, eller när jag började känna mig trött igen (vilket jag började med för 2 veckor sedan)

Och jag ringde för att få reda på blodgruppen (0+) eftersom jag ville veta om det var jag som hade ärvt RH- av mamma, men det var det inte ;P

Jag är trött och har konstant huvudvärk, även nu efter jag börjdade med järntillskottet. Foglossningen blir värre, men är fortfarande överkomlig, även om jag har rätt så ont efter en dags arbete.

Men annars mår jag rätt så bra
    Men usch vad jobbigt att du inte mår bra, hoppas att det kan hjälpa lite med järntabletterna iaf! 
  • MimmiSthlm

Fick precis ett samtal från min BM-mottagning, alla mina blodprover jag tog i samband med inskrivningen 30/8 såg bra ut förutom mina järnvärden. Måste tydligen äta Niserex varje kväll innan jag går och lägger mig. Är det någon av er som äter detta järntillskott? Började ni må bättre? Jag har varit så otroligt trött sista tiden trots att jag börjat måt bättre i övrigt, måste nästan vara pga järnbristen!

• MimmiSthlm
    MimmiSthlm skrev 2012-09-27 16:42:45 följande:
    Fick precis ett samtal från min BM-mottagning, alla mina blodprover jag tog i samband med inskrivningen 30/8 såg bra ut förutom mina järnvärden. Måste tydligen äta Niserex varje kväll innan jag går och lägger mig. Är det någon av er som äter detta järntillskott? Började ni må bättre? Jag har varit så otroligt trött sista tiden trots att jag börjat måt bättre i övrigt, måste nästan vara pga järnbristen!

Hoppsan, Niferex menade jag ju såklart!
Svar på tråden Första Barnet - BF Mars 2013