• Laliii

Första Barnet - BF Mars 2013

Fler som väntar sitt första barn med BF Mars 2013? :)

25 år, 1:a barnet & BF 12 Mars 2013 :)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-31 19:43
    Första Barnet - Mars 2013 - BF Listan: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-123272/forum/m65901738.html

Första Barnet - Mars 2013 - Bildtråd: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-123272/forum/m65927975.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-26 14:24
    Första Barnet - BF Mars 2013 - RUL: Tid, Datum & Kön:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-123272/forum/m66840193.html
  • Svar på tråden Första Barnet - BF Mars 2013
  • Laliii
    MimmiSthlm skrev 2012-09-27 15:28:11 följande:

Gud så skönt! Jag mår också mycket bättre nu, är fortfarande trött och vaknar på nätterna men kan äta det mesta igen nu (äntligen!) och mår allmänt bättre. Känns väldigt skönt men samtidigt lite läskigt. Man blir ju så orolig, även om jag vet att det säkert är helt i onödan.

Vi ska inte tillbaka till BM förrän 5 november igen, hade iof inte inskrivning förrän den 30 augusti så det kanske inte är så konstigt. Men känns ändå långt dit! Tycker också att det ska bli jättespänannde att få veta blodgrupp :)      
    Illamående ska ju gå över :) Så oroa dig inte, hur långt gången är du nu? 

Oj ja då förstår jag :) Vi hade inskrivning 11/7 :) 
    25 år, Stockholm, Gift, Första Barnet & BF 9/3-2013 - alisagonzalez.se
  • Lilly Jk
    MimmiSthlm skrev 2012-09-27 16:44:38 följande:

Hoppsan, Niferex menade jag ju såklart!
    Jag tar Niferex varje kväll och har gjort sedan v. 12 tror jag för mina järnvärden var i botten.
    Har märkt av att jag är lite piggare, men se till att äta ordentligt så du inte får kaos med magen :)

Hade min värsta dag av illamående igår för övrigt.
    Gjorde misstaget att dricka en burk fanta och det ville bebisen INTE ha.
    Kom upp på en gång och tog 20 min på toa innan jag vågade mig ut igen.
    Det gör jag inte om!
    Blobben BF 4/3-2013
  • Erya
    MimmiSthlm skrev 2012-09-27 16:42:45 följande:
    Fick precis ett samtal från min BM-mottagning, alla mina blodprover jag tog i samband med inskrivningen 30/8 såg bra ut förutom mina järnvärden. Måste tydligen äta Niserex varje kväll innan jag går och lägger mig. Är det någon av er som äter detta järntillskott? Började ni må bättre? Jag har varit så otroligt trött sista tiden trots att jag börjat måt bättre i övrigt, måste nästan vara pga järnbristen!

Jag äter niferex, fast en tablett vartannan dag. Kan inte sova, har konstant huvudvärk och nu depression, men det har ju inte med järnet att göra. Jag tyckte att redan dagen efter jag började kände jag mig lite bättre med tröttheten, dock krascha jag igen efter händelser på jobb.
  • Sister Morphine

Lite kul grej, vad tror ni tjejer att eran bebis kommer få för hår och ögonfärg? :)
    Jag är naturligt blond och har grönblågråa ögon med lite guld i typ, pappan till bebis har väldigt mörkbrunt,nästan svart hår och bruna ögon :)
    Jag tror bebisen får väldigt mörkt brunt hår som nyfödd som kanske blir mer mellanbrunt när bebis blir större och stora fina bruna ögon :)

• Lilly Jk
    Sister Morphine skrev 2012-09-27 19:56:15 följande:
    Lite kul grej, vad tror ni tjejer att eran bebis kommer få för hår och ögonfärg? :)
    Jag är naturligt blond och har grönblågråa ögon med lite guld i typ, pappan till bebis har väldigt mörkbrunt,nästan svart hår och bruna ögon :)
    Jag tror bebisen får väldigt mörkt brunt hår som nyfödd som kanske blir mer mellanbrunt när bebis blir större och stora fina bruna ögon :)
    Gissar på att lillen får mörkbrunt hår, möjligen lite lockigt och bruna ögon, kanske med grönt i.
    Jag har rödbrunt hår, gröna ögon och sambon har som din, nästan svart hår och bruna ögon :)
    Blobben BF 4/3-2013
  • 2009

Tror vi får en mörkhårig knatte, jag är ljus men min man är väldigt mörk och har samiskt ursprung på sin mammas sida så de är mörka allihopa :)

• Anma
    Erya skrev 2012-09-27 19:23:11 följande:

Jag äter niferex, fast en tablett vartannan dag. Kan inte sova, har konstant huvudvärk och nu depression, men det har ju inte med järnet att göra. Jag tyckte att redan dagen efter jag började kände jag mig lite bättre med tröttheten, dock krascha jag igen efter händelser på jobb.
    Men oj det låter ju inte så bra, får du nån hjälp för depressionen? 
  • MimmiSthlm
    Laliii skrev 2012-09-27 17:50:37 följande:
    Illamående ska ju gå över :) Så oroa dig inte, hur långt gången är du nu? 

Oj ja då förstår jag :) Vi hade inskrivning 11/7 :) Nej

Precis det är ju helt normalt att må mycket bättre nu så jag känner mig lugn :) Är i v.16 nu, 15+1 :)
  • MimmiSthlm
    Lilly Jk skrev 2012-09-27 19:11:01 följande:
    Jag tar Niferex varje kväll och har gjort sedan v. 12 tror jag för mina järnvärden var i botten.
    Har märkt av att jag är lite piggare, men se till att äta ordentligt så du inte får kaos med magen :)

Hade min värsta dag av illamående igår för övrigt.
    Gjorde misstaget att dricka en burk fanta och det ville bebisen INTE ha.
    Kom upp på en gång och tog 20 min på toa innan jag vågade mig ut igen.
    Det gör jag inte om!
    Min svägerska som är barnmorska sa också det, hon åt Niferex och fick väldiga problem med toalettbesöken. Är tydligen mkt vanligt. Tur att man har fått dille på fullkornsbröd de senaste månaderna då, haha :)

Oj, jag har än så länge inte kräkts trots att jag har stått redo med alla möjliga påsar/burkar i både mataffärer och på stan haha. Fy fasen vad hemskt det är när man känner "nu kommer det, nu kommer det..." men så kommer inget. Nästan skönare att få kräkas då så det går över! 

• MimmiSthlm
    Erya skrev 2012-09-27 19:23:11 följande:

Har också haft huvudvärk och varit otroligt trött, men jag har Hypotyreos också så äter Levaxin varje dag (detta upptäcktes när jag efter p-pillerstoppet inte fick tillbaka min mens). Så det blir en jädrans massa tabletter nu; Levaxin på morgonen, mitt val kvinna och extra folsyra på dagen och nu Niferex på kvällen. Och ett par aldevon här och där pga min jädra tandställning som får min stackars mun att plågas. Puh!
Svar på tråden Första Barnet - BF Mars 2013