Barn i koppel
Om ni ser ett barn i "koppel", vad tänker ni då?
Främst undrar jag vad ni tänker ifall kopplet består av en liten ryggsäck barnet har på sig och en rem som går från ryggsäcken som föräldern då kan hålla i.
Exempelvis:

Om ni ser ett barn i "koppel", vad tänker ni då?
Främst undrar jag vad ni tänker ifall kopplet består av en liten ryggsäck barnet har på sig och en rem som går från ryggsäcken som föräldern då kan hålla i.
Exempelvis:

Nu har jag inte "kopplat" min 2 1/2 åring, men du får gärna ge tips om hur man lyckas hålla handen på en som blir lealös och som man får, bokstavligen, släpa om man ska hålla handen. Det är helt enkelt släpa eller låta springa "fritt" (= icke önskvärt i alla situationer)..
Om man har ett barn som håller handen så förstår jag att sele verkar absurt...
Funderar själv på att skaffe en då vi ska utomlands där det är hamn och bråddjupt med mycket turister. Som sagt en 19 månders lyssnar inte alltid och fattar inte alltid varför nej är nej och vill man absolut inte sitta i vagn så verkar det som ett bra alternativ.
Saknar ett alternativ i stil med: Det är OK i de flesta fall, och jag skulle kunna tänka mig använda ngt liknande i vissa situationer. Om de andra alternativen t ex är: Låta vilt springande och oförskämt snabb tvååring bli överkörd av valfri fartdåre i trång gränd på semester i sydeuropa där trottoaren är obefintlig och ingen promilleräns finns för bilkörning, eller trycka ner skrikande tvååring som "kan gååå fääääälv" i vagn och binda fast samma skrikande tvååring med en annan sorts sele där i vagnen, så ja, en sån vore toppen! (önskar vi hade haft en sådan på vår Malta-resa, ja).
Kan tycka att det är bra om det är mycket folk, trafik osv. Men som på bilden ser det ju ut som om man rastar en hund i en park =P
Koppel? Ja jag brukar dra på min 8åriga dotter koppel när jag går ut med hunden. Har nu en nyfödd med och redan köpt koppel tills att han börjar krypa! :)
Innan jag hade min son jag tyckte det var dum / funny med sånt men nu jag vill göra alt att skydd honom. Do what you've gotta girl! Det är din barn
Att jämföra med bilbälte, cykelhjälm, och flytväst...omg så korkat. Sen att man knyter en lina i flytvästen på småknoddar när man är på en båt/brygga är ju inget konstigt. Men oavsett vad ni tycker anser jag att koppel är osmakligt. Och vet ni, det har jag rätt att tycka. I min värld finns det gränser för hysterin. Och den går vid saker som koppel, gåhjälm och helt onödig vattenkokning i flera månader vid flaskmatning. Varför gå utanför era madrasserade rum med barnen överhuvudtaget?