• pluvdo

Barn i koppel

Om ni ser ett barn i "koppel", vad tänker ni då?

Främst undrar jag vad ni tänker ifall kopplet består av en liten ryggsäck barnet har på sig och en rem som går från ryggsäcken som föräldern då kan hålla i.

Exempelvis:

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Barn i koppel
  • Queenie70

Har aldrig sett ett barn i koppel, men det låter verkligen gräsligt. Varför använder dessa föräldrar inte istället alla bra och praktiska selar som finns istället????

• anelia

Hade varit skönt att ha ibland när tvillingarna var små och man var själv på stan eller andra platser med mycket folk.  =)

• augustisten
    YokohamaNr2 skrev 2012-07-17 10:55:10 följande:
    Tycker det är helt ok, speciellt om man har ett rymningsbenäget barn i folkmassor. Har aldrig behövt det själv och ända gången jag har reagerat på det var när jag såg samma barn med sele i en lekpark f;era gånger, alltså inhängnad lekpark, då tyckte jag det var lite underligt, varför där liksom? det är väl en ypperlig plats att låta barnet springa på

Det kan ju bero på att barnet gärna sprang fram till andra barn för att bita eller riva tex. Eller bara var allmänt impulsiv och opålitlig. Eller helt enkelt för att ungen inte ville ta av den.

Min egen etta fick man en period passa som en hök bland folk. De flesta trodde nog att jag var världens hönsmamma men det var för deras skull jag alltid var på armslängds avstånd. Ändå hann hen tex hälla en hel spade sand i en annan mammas byxlinning när jag var precis brevid... Vilket nog inte var så kul för henne.
  • pluvdo
    Queenie70 skrev 2012-07-17 11:19:49 följande:
    Har aldrig sett ett barn i koppel, men det låter verkligen gräsligt. Varför använder dessa föräldrar inte istället alla bra och praktiska selar som finns istället????
    Det är ju ett sele med en rem till?
  • läkarstudent

Skulle jag se ett barn gå i "koppel" på stället bilden i TS är tagen skulle jag kanske tycka att det var lite märkligt. Det verkar ju vara en gångväg med gräsmatta på varje sida, så vad ska man då med selen till? Ser jag det däremot nära en väg, på en flygplats eller på ikea en lönehelg så skulle jag nog mest tänka att "det där barnet har vettiga föräldrar".

• YokohamaNr2
    augustisten skrev 2012-07-17 11:20:38 följande:
    Det kan ju bero på att barnet gärna sprang fram till andra barn för att bita eller riva tex. Eller bara var allmänt impulsiv och opålitlig. Eller helt enkelt för att ungen inte ville ta av den.

Min egen etta fick man en period passa som en hök bland folk. De flesta trodde nog att jag var världens hönsmamma men det var för deras skull jag alltid var på armslängds avstånd. Ändå hann hen tex hälla en hel spade sand i en annan mammas byxlinning när jag var precis brevid... Vilket nog inte var så kul för henne.
    Ja det tänkte jag faktiskt inte på, det var bara när jag såg honom flera dagar i rad i parken så var det inte så mkt folk och barnet verkade glatt men som sagt kan ju ha varit på det sättet
  • pluvdo
    läkarstudent skrev 2012-07-17 11:21:36 följande:
    Skulle jag se ett barn gå i "koppel" på stället bilden i TS är tagen skulle jag kanske tycka att det var lite märkligt. Det verkar ju vara en gångväg med gräsmatta på varje sida, så vad ska man då med selen till? Ser jag det däremot nära en väg, på en flygplats eller på ikea en lönehelg så skulle jag nog mest tänka att "det där barnet har vettiga föräldrar".
    Det är väl helt enkelt billigast att anlita en kvinna och ett barn som går på en tom gångväg än att stänga av en gata i stan och anlita en kvinna och ett barn som går på gatan samt massa statister för att fylla upp den. :)

Tänker jag.
  • Mercurialis

Annat: Det är okej, men inget som mina barn behöver.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
Svar på tråden Barn i koppel