• pluvdo

Barn i koppel

Om ni ser ett barn i "koppel", vad tänker ni då?

Främst undrar jag vad ni tänker ifall kopplet består av en liten ryggsäck barnet har på sig och en rem som går från ryggsäcken som föräldern då kan hålla i.

Exempelvis:

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Barn i koppel
  • April barn

Tänker, här kommer någon med barn som är lika vilda som min son

• YokohamaNr2

Tycker det är helt ok, speciellt om man har ett rymningsbenäget barn i folkmassor. Har aldrig behövt det själv och ända gången jag har reagerat på det var när jag såg samma barn med sele i en lekpark f;era gånger, alltså inhängnad lekpark, då tyckte jag det var lite underligt, varför där liksom? det är väl en ypperlig plats att låta barnet springa på

• Skit i det du

Skitsmart om man har problem att hålla sin unge i handen.

Fler borde använda sig av det så de kunde binda fast ungarna vid bilen eller en stolpe i närheten medan de packar in de andra 711 barnen de skaffat så man slapp riskera köra över lösspringande ungar på parkeringar och därmed riskera att skada bilen.

Fast färgen på produkten var ju löjligt ful..

Förbjud foppatofflor, tights och one piece utomhus!!
  • Hannah76

Annat.

Beror vart jag ser det. Är det på en stor flygplats eller liknande så kan jag förstå att det kanske kan behövas.
    Men jag har inte haft behov av att använda det själv.

• augustisten

Jag tänker "Varför i hela friden hade vi inte en sådan till ettan".

Blir snart ettåringen ens i närheten av lika vild kommer vi absolut att köpa en.

• katalysator

Jag skulle tycka att det var lite märkligt om jag såg det på en ganska folktom gångväg i en park, som på bilden ovan Tungan ute I folkhavet på Gröna lund, på en reseterminal eller annat ställe med mycket folkmassor där man verkligen inte vill att ungen ska komma bort: jättesmart!

• pluvdo

Det är så att jag är i England nu och här säljs sådana i affären och jag har sett flera barn som haft sådana på sig. Jag tyckte det såg så smidigt ut eftersom min son ofta gillar att gå bredvid eller i närheten av mig, men ABSOLUT INTE hålla i handen. Då vore det så skönt att kunna ha någon liten säkerhetslina så jag slapp oroa mig så mycket. När vi är ute bland folk, i affärer och i trafiken. Inte i lekparker och dylikt förstås. :)

Skit i det du skrev 2012-07-17 10:55:37 följande:
    Fast färgen på produkten var ju löjligt ful..
    Ja... men det är den enda jag hittat i affären här som är en ryggsäck och sele i ett. Jag tänker att sonen kanske tycker den är roligare om han får bära sina leksaker i ryggsäck istället för att bara ta på honom en vanlig sele.
  • mpermper

Jag tänker att aha - en unge som är som jag var. Min päron hade sele på mig när jag var 1-2 år. Jag sprang bara hämningslöst - lyssnade inte på rop ens om de var av varningskaraktär. Typ det kommer en bil. Snabb var jag också. Jag ser faktiskt inget fel i det. Ryser däremot när jag ser föräldrar som gör valet att låta sin 2-åring tulta omkring på t-baneperrongen.... Man har ingen självbevarelsedrift i så unga år och en olycka kan ske på ett ögonblick....

• lövet2

Annat: Helt OK och jag har använt det på ett av mina barn (ett av de äldre). Den yngsta skulle också ha behövt ett, om det inte vore för att jag hade helt andra möjligheter att hålla henne i schack när vi var ute och och gick.

• Princessan

Helt ok att använda på sommarstället när man promenerar på bryggorna och fiskar krabbor.

Svar på tråden Barn i koppel