Barn i koppel
Om ni ser ett barn i "koppel", vad tänker ni då?
Främst undrar jag vad ni tänker ifall kopplet består av en liten ryggsäck barnet har på sig och en rem som går från ryggsäcken som föräldern då kan hålla i.
Exempelvis:

Om ni ser ett barn i "koppel", vad tänker ni då?
Främst undrar jag vad ni tänker ifall kopplet består av en liten ryggsäck barnet har på sig och en rem som går från ryggsäcken som föräldern då kan hålla i.
Exempelvis:

Skulle gärna haft en till min 4½ åring men det skulle nog se dumt ut hehe
Men båda mina barn skulle behövt det som små, fast jag var lite rädd för ´vad andra skulle tycka så jag lät bli
Mycket bättre än att trycka ner barnet i en vagn för att de inte ska rymma... En bättre kompromiss då man kan låta barnet gå själv och ta tag i selen först när man "måste" ha koll vid t.ex. trafik eller liknande...
Till min son skulle det behövas. Såg på barnens hus att det finns "koppel" för barn. Jag kan tycka det inte ser så roligt ut. Men har en son som är helt omöjlig att få att hålla handen mer än ½ minut och det finns inget som heter gå för hans del utan det är springa hit och dit och överallt. Att jag dessutom är gravid och har svår foglossning gör att det vore ännu mer praktiskt, för vagnen ska han minsan inte sitta i :)
Jo, om man har ett barn som går med på att hålla hand eller bäras (vilket inte alltid är praktiskt)... Jag har försökt drilla vår 2 1/2 åring att hålla handen men oftast är det omöjligt. Jag får bokstavligen släpa honom i en arm då eftersom han viker benen och blir helt lealös och protesterar... En sele hade egentligen varit det bästa eftersom han inte åker vagn längre...
Eller köp en snyggare ryggsäck och fäst ett fräsigare band till?
Jag hoppas ju och tror att om man använder den lösningen så är det för att det behövs.
En del barn är vildingar som inte stannar och inte håller handen under en period, och då är det kanske ett bättre sätt att ge dem lite frihet på. ![]()
Ser ju inte så kul ut förstås men kan ju förstå att det kan va praktiskt typ om man ska över en väldigt trafikerad väg och inte har vagn med sig.
Vi hade spännremmar som en långt koppel till dottern när hon var runt 2,5 år. Det var nödvändigt för hon var fullständigt livsfarlig i trafiken och bara drog ifrån en och sprang en gång rätt över en trafikerad gata. Jag hade lillebror på sex månader också att ha koll på så det var hur läskigt som helst. Hade selen med i vagnen ständigt men använde den de gånger det var riktigt nödvändigt, bland på en fullpackad kaj vid en hamn där hon också bara ville dra iväg.