Barn i koppel
Om ni ser ett barn i "koppel", vad tänker ni då?
Främst undrar jag vad ni tänker ifall kopplet består av en liten ryggsäck barnet har på sig och en rem som går från ryggsäcken som föräldern då kan hålla i.
Exempelvis:

Om ni ser ett barn i "koppel", vad tänker ni då?
Främst undrar jag vad ni tänker ifall kopplet består av en liten ryggsäck barnet har på sig och en rem som går från ryggsäcken som föräldern då kan hålla i.
Exempelvis:

Sele är suveränt för rymmare som är snabbare än blixten och småkottar som hänger över kanten på vagnen och helst upp och ner.
När vi reste på semestern och befann oss på flygplatsen så hade detta "koppel" varit svainabra
stort, folk överallt och samtidigt måste man konka på barnvagn, väskor och spädbarn plus hålla stenhårt i en busig 2,5 åring -ingen dans på rosor.
Jag röstade annat. Använde sele på min dotter när hon var i värsta springa-bort åldern och även när hon var liten och precis hade lärt sig gå. Funkade utmärkt bra. Så jag hade tänkt- "jaså en till som kommit på att det där är bra".
Någon som testat att ha sele med flexikoppel till? Borde inte det vara ganska smidigt? Då har ju ungen bra löputrymme lixom...
Men vad händer om ungen springer iväg och kopplet lixom tar slut. Då blir det ju tvärstopp och han flyger bakåt?
Ska definitivt skaffa sele till min son när vi ska till USA. Där är det ju ingen som känner oss!! Haha
Jag och min man var och tittade på sådana på Babyproffsen häromdagen. Har alltid tyckt det är så smart, en sak som enligt mig ansvarsfulla föräldrar använder. Jag ser dock ingen anledning att alltid använda det, utan jag kommer skaffa ett inom två år troligtvis (när min dotter kommer vilja börja gå mer själv ute) och bara använda när vi är vid trafikerade vägar eller i centrum. Cykelvägar, affärer, parker, hyreshusområdet och liknande platser ser jag ingen större vits med det.
Jattebra i folksamlingar och trafik, jag kommer definitivt anvanda nar det blir aktuellt.
Aldrig i livet att jag skulle ha koppel på mina barn. De är inga djur och nån måtta får det vara på hysterin. Och ja, jag har vilda barn. 3 st. Och vi reser mycket och gör många utflykter. Men något koppel skulle jag ALDRIG använda. Jag tror det skapar falsk trygghet.
Jag tänker: varför äger inte jag en sån???!! :)