• pluvdo

Barn i koppel

Om ni ser ett barn i "koppel", vad tänker ni då?

Främst undrar jag vad ni tänker ifall kopplet består av en liten ryggsäck barnet har på sig och en rem som går från ryggsäcken som föräldern då kan hålla i.

Exempelvis:

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Barn i koppel
  • themix

Jadu, här i Skottland har de spännande runt ungarnas handleder som de håller i. Det är för lata föräldrar som inte orkar med att ta rätt på barnen. Man kan hålla i handen och om det inte går så kan man bära eller hålla i jackan/ryggsäcken de sekunderna man går över gatan.

Limitless undying love which shines around me like a million suns and callls me on and on across the universe. ��L
  • themix

Spännband skulle det stå.

Limitless undying love which shines around me like a million suns and callls me on and on across the universe. ��L
  • Lilia

Jag tycker det verkar vara en ganska smart lösning, men det beror på hur gammalt barnet är också. Det värsta jag har sett var ett par föräldrar som hade en 8-9 åring i ett koppel som satt runt hennes handled. Det är för gammalt.

• guldklimpen04

Försökte med sele både i vagnen och när vi var ute och gick. I vagnen så tog han sig ur hur jag än gjorde, en liten houndini. och när han hade den på sig vägrade han gå. Så det funkade inte alls. Men hade det funkat hade det nog varit bra i vissa lägen, såsom när vi var i folksamlingar.

• Binegar

Annat:
    - Helt ok om man är i behov av det. Jag har inga barn, men om jag av någon anledning skulle behöva använda det, så absolut. Det är ju inte bara ett "koppel", det är ju en livlina också. T.ex. som på en trottoar vid en väg.

• Mamasnest

Jag har aldrig känt behov av att ha koppel på mina barn, trots att de två yngsta är födda med 18 månaders åldersskillnad. Det kan säkert finnas fog för en liten skara barn att använda detta, men jag tvivlar på att gemene man behöver det. 

Trebarnsmamma på heltid mamasnestmum.blogspot.com/
  • t0va

Vi har djurselen till sonen, kanonbra och han säger "lejon" och vill ha på sig den hemma också så han älskar att vi går och håller i svansen. Har blivit lugnare och tryggare för oss. Han vill intehålla handen för han har alltid en massa stenar, pinnar och annat och vill känna och titta på saker. Sen är han snabb och sticker iväg fort, jag hinner inte springa ikapp pga. mitt rörelsehinder.

Efter att sonen sprang iväg och trillade nedför en trappa så köpte vi selen, vi är supernöjda och det lär bli lugnare djurparksbesök i år. Jag vägarar tvinga ner honom i vagnen och spänna fast honom där när han inte går brevid som vi vill.

Svar på tråden Barn i koppel