• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • Dorian Ertymexx
    Anonym (tant agda) skrev 2012-09-13 19:11:37 följande:
    Svenska feminister vill bli refererade till som hönor alltså?

Inte mig emot.. 

Tja det slår alla kvinnor som vill kalla sig för östeuropeiska horor så fort de inte är pinnsmala. Eller alla män som har ungersk röv i ansiktet. Unt so weiter.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Faber skrev 2012-09-13 20:59:32 följande:
    Klart det handlar om ultrafeministernas agenda när det handlar om att revidera redan existerande verk.

Så, din foliehatt, är det ett plommonstop eller trollkarlshatt i formen?
  • Dorian Ertymexx
    CMM skrev 2012-09-13 21:01:39 följande:
    Hen är inte bara ett ord bland andra, hur mycket ni än argumenterar för det. Det har en politisk laddning. Hade det inte haft det hade trådar som denna, eller DN:s hen-policy, inte funnits.

Och då tar vi det igen: det har RUT, ROT, bidragsberoende, skattelättnader, marknadsmässig, löntagarfonder och många andra ord också. Skillnaden är att i fallet "hen" så är det MOTSTÅNDARNA som laddar det politiskt, inte användarna.
  • 9Nevermind1

TS tycker att det är du som behöver lägga ner och slappna av. Det är väl inte så farligt med hen så så dåligt behöver du verkligen inte må . Tycker också att ordet är otroligt praktiskt i vissa sammanhang , tex på internet Jag skulle aldrig sitta och prata med någon, dock och säga att "hen gör si och så" om jag vet könet på personen ifråga Men här på ett internetforum om jag t.ex. vill fråga om något ,diskutera något med någon eller liknande och det är irrelevant med könet , så tycker jag det är ett suveränt ord att använda.

Varför fortsätta vara besatt av något man hatar ?
  • Dorian Ertymexx
    nihka skrev 2012-09-13 21:15:52 följande:
    Kolla in de flesta i den här tråden som inte gillar ordet. De tror att det ska ersätta hon repektive han. Att vi inte får fortsätta vara män och kvinnor *facepalm*

Om folk ska ogilla ordet kan de åtminstone göra det för något som är grundat på lite kunskap. Det jag ser är typ "jag gillar inte bilar för att de är så obekväma, får alltid ont i häcken när jag sitter på motorhuven. Jamen, de är inte tänkta att användas så. Whatever det är obekvämt att sitta på motorhuven och kallt blir det på vintern så jag gillar inte bilar...

Som i Finland, eller Ungern. Där finns det inga män och kvinnor, bara grå könlösa "hen". Eller hur det nu var. Drömmer
  • Dorian Ertymexx
    Aaliyah skrev 2012-09-13 21:24:55 följande:
    DISKAR Julian numera?? Det här är ju upprörande. Jag måste maila förlaget.

Det är ju onaturligt, på stenåldern var det BARA kvinnor som diskade, tvättade och dammsög!!! Obestämd
  • Dorian Ertymexx
    nihka skrev 2012-09-13 21:41:30 följande:
    De flesta verkar INTE förstå det. Urbota dumma kommentarer av typen "jag har ett BARN inte en hen" och "jag är ingen hen utan KVINNA och stolt över det fast jag gillar rosa, men jag kan även ha blått ibland" avlöser varandra på löpande band. Det är som att delar av befolkningen upphör att använda hjärnan när de hör det här ordet. Totalt mysko.

När det gäller den politiska laddningen tänker jag som med svenska flaggan som höll på att bli en högerextremistisk symbol. Claima tillbaka den genom att använda den.

Just "BARN och inte HEN" är bara så bitterljuvt ironiskt. Nej, istället för ett könlöst pronomen använder du ett könslöst substantiv som agerar som pronomen. Kudos, du har just kvalat in som jubelidiot liksom!! {#emotions_dlg.djavulsk}
  • Dorian Ertymexx
    CMM skrev 2012-09-13 21:55:13 följande:
    Att man vet könet men likaväl använder hen. Precis det som "ni" påstår att ordet inte används till. 

...precis som man gjort i finsk-ugriskan (och egentligen alla språkgrupper utom just de germanska och latinska, efter vad jag förstått) i tusentals år. OJ vad könlösa finnar och ungrare är. En macho-finne är ju totalt omöjlig att hitta. Eller hur det nu var.
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!