• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • Dorian Ertymexx
    Plutteli skrev 2012-09-30 09:47:11 följande:
    Vaaa? Menar du att alla feminister är lesbiska?

FYI jag är också feminist, och GIFT med en MAN.

Åh, är du också rasförrädare, som Knyttan?
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Leya skrev 2012-09-30 11:21:27 följande:
    hehe det mest humoristiska överlag är att INGEN verkar svara på varandras egentliga frågor utan fokusera på feminism eller att svänga sig med gulliga (läs: svååååra) ord. här handlar det nog mer om att sätta sig på nån än om att ha en vettig argumentation. jag försökte faktiskt få svar på några av mina frågor en stund, men jag gav upp. ärligt så är det här en av de mest knasiga trådar jag lagt mig i Flört

Nja. Många har försökt svara på både Fabers, Elements och andras frågor. De har liksom bara gett upp när de märker att det inte spelar någon som helst roll vad de svarar. Knyttet hade kunnat svara "Hiphop-tipptopp lingonboll klingonsallad alexanderplatz" och ändå fått ett "ONDA FEMINISTER VILL KAPA MIN KUUUUUK!!!" till svar.

Och svåra ord..? Vilka ord är svåra menar du? Glad  
  • Dorian Ertymexx
    Leya skrev 2012-09-30 11:28:28 följande:
    och här hade jag då för sjuttiälfte gången försökt ha en dialog kring det här med om det är vettigt eller inte att använda hen för att "dölja" ett kön för att nån/några anser att könet är irrelevant. Flört Dorian, du kan så jävla mkt om det här med ord. nu är jag lite humoristisk, eller gör ett tragiskt försök till att vara iaf.....
    Tomte jag tänker inte gå in i nån galen "kasta-paj-diskussion" och göra nåt tarvligt försök till att sätta sig på varandras åsikter och vara den smartaste i gänget....jag undrade faktiskt på riktigt för att jag kan tycka att det är intressant..och OM jag får vettiga argument så kanske jag även ändrar åsikt...det är väll lite så man för en argumentation?

Jag trodde jag svarade på din fråga!? Vad är det du känner att du inte fått svar på?
  • nihka
    Leya skrev 2012-09-29 23:12:37 följande:

Det där va verkligen bara fullständigt ironiskt eftersom flera som gillar ordet hen säger samma sak fast tvärtom så att säga
    Ironiskt? Nu förstår jag inte alls vad du menar. Tvärtom?
  • FMGA
    Dorian Ertymexx skrev 2012-09-29 20:51:46 följande:

Inte ofta jag känner att jag behöver rätta dig, men... du behöver inte ana. Faber och Element har tydligt förklarat att de vet, inte anar, att det finns en "dold agenda". Inte så väl dold, uppenbarligen, om feminismen okunniga, uselt belästa personer som de känner till det, men hey, om Expressen kan hitta alla "hemliga sexfester" som kändisarna går på så... Drömmer

Det är foliehattande på väldigt hög nivå.  
    Hmm, ja det var nog lite slarvigt men jag var lite stressad.

Om jag tar det så här i stället. Som du vet brukar jag mest skriva i främlingsfientliga SD-trådar. Där är upplägget nästan exakt detsamma som här; det existerar en konspiration konspiration mellan staten och media i syfte att indoktrinera svenska folket att acceptera invandring och dess konsekvenser. Klimatet som möjliggör konspirationen kallas politisk korrekthet, men skulle lika väl kunna kallas "det heliga svenska statsproklamerade invandrarkramandet" i analogi med Fabers teologi.
    När någon från SD-hjärntrusten får frågan varför Sverige tar emot invandrare brukar de aldrig komma längre än till pk-argumentet, men ibland kan detta kombineras med ett lönedumpningsargument och något slags märkligt landsförräderiargument för personlig ekonomisk vinning.

Alltså,  hela den här diskussionen är surrealistisk, dels för att Fabrarna går igång så enormt för ett litet hens skull och dels för att upplägget är exakt detsamma som de främlingsfientligas, dvs att man redan på förhand har bestämt vad "hen-feministerna" eller "invandrarkramarna" tycker, tänker och vilka syften de har.

Vad jag var ute efter var alltså vilka syften hen-användarna har enligt den dolda agendan. Fabrarna kommer aldrig längre än till den dolda agendan, konspirationen och den heliga svenska statsfeminismen.

Min gissning är att fabrarna  misstänker att den dolda agendan  innebär en bred statsfeministisk attack på det svenska språket där hen bara är en första liten trevare och att den dolda agendans syfte med hen inte är att pronomet ska utgöra ett komplement till hon och han utan att hen ska ersätta dem fullständigt.

Och därefter har vi alla andra ord i svenska språket som formats utifrån oss män som norm. Jag tror alltså att fabrarna fruktar att batikhäxorna smider hemska planer som går ut på att erövra svenska språket.
  • Anonym (Hon/han/hen)

Det finns tre kön: hon, han och hen.
    Dessa tre ord är förkortningar på det riktiga ordet för könet!

Hon honan 
    Han = hanen
    Hen = hermafroditen (tvekönad)  

Själv använder jag ordet hen när jag inte riktigt kan se vilket kön människan har samt om jag vet att det är en transvestit/transgender(könsbyte innan själva bytet är gjort).
    Dock talar jag aldrig i dessa termer direkt till personen i fråga, då frågar jag hellre om han eller hon är just en han eller hon.

Hen är alltså förkortning på den bestämda formen;  HErmafroditeN    

• nihka
    Leya skrev 2012-09-29 17:03:01 följande:
    däremot så är väll "hen" lite mer än bara ett ord eftersom det diskuterar om att det ska användas i syftet att "dölja" könet då det sägs vara irrelevant. frågan är vem som ska bestämma när det är irrelevant. helt plötsligt är det inte bara ett ord utan frågan hamnar lite under samma kategori som "ska tintin tas bort från biblioteken?" eller "får vi sjunga våran egen nationalsång på nationaldagen i sverige?" jag säger ABSOLUT INTE att de är jämförelsebara, det får INGEN tro....men problematiken och dialogen blir lite densamma...för här handlar det om värderingar, inte om ett enkelt litet ord. för DÅ vore det ju enkelt. och därför är det kanske inte så konstigt att en och annan person får känslan av en slags kräkreflex över att vi ska säga hen när vi faktiskt på riktigt VET att det är en han eller hon. det känns som att vi inte FÅR vara varken eller helt plötsligt. helt plötsligt SKA vi dölja att vi är man eller kvinna för att inte stöta sig med nån. mja, jag vet inte...blir knepigt iaf. jag tror inte vi når närmare målet gm att säga hen i dessa fall. men visst kan jag ha fel. likväl som du kan ha det.
    Inget nytt under solen. Det finns och har alltid funnits möjlighet att dölja könet. Nu kan vi göra det fortsatt med eller utan hen: barnet, personen, studenten, arbetstagaren osv, osv, osv. Det har bara saknats ett pronomen som inte förtingligar såsom den/det kan göra.
  • nihka

Dorian Ertymexx skrev 2012-09-30 11:35:59 följande:

Jag trodde jag svarade på din fråga!? Vad är det du känner att du inte fått svar på?
    Se mitt inlägg 3431. Kommentar?
    Anonym (Hon/han/hen) skrev 2012-09-30 12:20:39 följande:
    Det finns tre kön: hon, han och hen.
    Dessa tre ord är förkortningar på det riktiga ordet för könet!

Hon = honan 
    Han = hanen
    Hen = hermafroditen (tvekönad)  

Själv använder jag ordet hen när jag inte riktigt kan se vilket kön människan har samt om jag vet att det är en transvestit/transgender(könsbyte innan själva bytet är gjort).
    Dock talar jag aldrig i dessa termer direkt till personen i fråga, då frågar jag hellre om han eller hon är just en han eller hon.

Hen är alltså förkortning på den bestämda formen;  HErmafroditeN    

• Leya
    Dorian Ertymexx skrev 2012-09-30 11:34:44 följande:

Nja. Många har försökt svara på både Fabers, Elements och andras frågor. De har liksom bara gett upp när de märker att det inte spelar någon som helst roll vad de svarar. Knyttet hade kunnat svara "Hiphop-tipptopp lingonboll klingonsallad alexanderplatz" och ändå fått ett "ONDA FEMINISTER VILL KAPA MIN KUUUUUK!!!" till svar.

Och svåra ord..? Vilka ord är svåra menar du? Glad  
    jag tar tbx det där med svåra ord, jag överdrev bevisligen en aning för jag hittar inget när jag scrollar tbx Flört ber om ursäkt för det. DET va fan ett påhopp av mig Tyst sry.

däremot tycker jag fortfarande att "feministisk dödspatrull" är svinroligt. DET ordet kanske jag börjar använda frekvent. i helt fel meningar. bara för å se om nån reagerar lixom. fast nu gled jag ner i diket igen. jag har bara tappat min egen tråd en aning i den här lååååånga tråden.lingonboll va ett nytt intressant ord som säkerligen kan komma till användning i mitt vokabulär. jag skulle nämligen behöva fylla ut det med lite annat än bara svordomar Drömmer  känns lite som jag förstör hela den här tråden nu, fast egentligen tror jag den gick å tog livet av sig litegrann för längesen... jag är en jävel på att alltid tycka mkt om allt möjligt....nu vet jag knappt vad jag tycker längre...förutom att jag känner mig road av allt skrivande för att jag undviker att tvätta och städa idag.
  • Leya
    Dorian Ertymexx skrev 2012-09-30 11:35:59 följande:

mja, det jag egentligen är nyfiken på kring dialogen "hen" är varför det är viktigt att "dölja" ett kön när man (de som anser det alltså) anser att det är irrelevant att säga han eller hon.

fast som ovan svar på ett annat inlägg till dig....LINGONBOLL.
    Tomte
    du behöver inte svara längre, för jag har som sagt tappat både trådar och intresse för svar...just NU iaf. men städa vill jag fan INTE göra. fortsätt roa med denna underhållande tråd.
    tack!! {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!