• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • Knyttan
    Element skrev 2012-09-29 21:08:33 följande:
    Då är du en hycklare och dina medsystrar borde utesluta dig.
    Hahaha så DU vet bättre vad "mina medsystrar" tycker, än vad jag gör? Ja du är rolig du. Som sagt, kan du någon annan retorisk figur? Eller kom du bara till första sidan i din argumentationshandbok innan du gav upp?

Från wikipedia: "En halmdocka används särskilt i ett läge då en motståndares verkliga argument kan vara svåra att bemöta rationellt."

• Leya
    nihka skrev 2012-09-29 21:30:22 följande:
    Jag gör ingen grej av det förutom att skriva här på FL. Pratar knappt om det alls irl. Använder ibland. Att jag skriver här är en motreaktion till en TS som VERKLIGEN gör en grej av det. För mig finns det inte på kartan att starta en jag-älskar-hentråd. Att tycka något är bra är inte samma sak som att älska det och att tycka att något är bra är heller inte motsatsen till att hata, så i förhållande till TS känner jag mig tämligen sansad här i min braringhörna

Det där va verkligen bara fullständigt ironiskt eftersom flera som gillar ordet hen säger samma sak fast tvärtom så att säga
  • rlevitte
    Anonym (HON/HAN) skrev 2012-07-19 22:01:14 följande:
    Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!
    Åh herre jävlar, vilken tråd...  344 sidor om något så banalt?

Mvh,
    Richard 
  • Element
    Knyttan skrev 2012-09-29 21:39:00 följande:
    Hahaha så DU vet bättre vad "mina medsystrar" tycker, än vad jag gör? Ja du är rolig du. Som sagt, kan du någon annan retorisk figur? Eller kom du bara till första sidan i din argumentationshandbok innan du gav upp?

Från wikipedia: "En halmdocka används särskilt i ett läge då en motståndares verkliga argument kan vara svåra att bemöta rationellt."

Anser du eller anser du inte att det existerar en statsfeminism i den mening att vissa grupperingar inom de flesta riksdagspartier lyssnat på "genusforskare" från diverse universitet och arbetar för att implementera den modell som dessa forskare anser är den enda riktiga via sin politik?
  • Knyttan
    Element skrev 2012-09-29 23:35:10 följande:
    Anser du eller anser du inte att det existerar en statsfeminism i den mening att vissa grupperingar inom de flesta riksdagspartier lyssnat på "genusforskare" från diverse universitet och arbetar för att implementera den modell som dessa forskare anser är den enda riktiga via sin politik?
    Anser eller anser du inte att det existerar en liten komplott av "anti-feminister" som medelst undermålig argumentationsteknik på svenska debattforum vill förvränga och på så sätt underminera vad feminism innebär och genom detta upprätthålla status quo?

• Knyttan
    Element skrev 2012-09-29 23:35:10 följande:
    Men det är ju kul att se att du även kan använda den röda sillen Solig

Låt mig gissa... sluttande planet är nästa: feminismen är utbredd i samhället, feminismen vill kastrera alla pojkbebisar, om tvåhundra år kommer mänskligheten gå under eftersom vi inte längre kan fortplanta oss eftersom feminismen har gjort alla till samma kön alternativt har utrotat männen...

titta jag fixade ditt trollande åt dig så du kan göra något annat. Kanske besvara mina faktiska argument? Kyss
  • Plutteli
    Element skrev 2012-09-29 21:08:33 följande:
    Då är du en hycklare och dina medsystrar borde utesluta dig.
    Vaaa? Menar du att alla feminister är lesbiska?

FYI jag är också feminist, och GIFT med en MAN.
  • Leya
    Knyttan skrev 2012-09-30 00:00:10 följande:
    Men det är ju kul att se att du även kan använda den röda sillen Solig

Låt mig gissa... sluttande planet är nästa: feminismen är utbredd i samhället, feminismen vill kastrera alla pojkbebisar, om tvåhundra år kommer mänskligheten gå under eftersom vi inte längre kan fortplanta oss eftersom feminismen har gjort alla till samma kön alternativt har utrotat männen...

titta jag fixade ditt trollande åt dig så du kan göra något annat. Kanske besvara mina faktiska argument? Kyss
    hehe det mest humoristiska överlag är att INGEN verkar svara på varandras egentliga frågor utan fokusera på feminism eller att svänga sig med gulliga (läs: svååååra) ord. här handlar det nog mer om att sätta sig på nån än om att ha en vettig argumentation. jag försökte faktiskt få svar på några av mina frågor en stund, men jag gav upp. ärligt så är det här en av de mest knasiga trådar jag lagt mig i Flört
  • Aaliyah
    Knyttan skrev 2012-09-29 23:51:51 följande:
    Anser eller anser du inte att det existerar en liten komplott av "anti-feminister" som medelst undermålig argumentationsteknik på svenska debattforum vill förvränga och på så sätt underminera vad feminism innebär och genom detta upprätthålla status quo?

Skål
    I can only please one person per day. Today's not your day and tomorrow doesn't look good either
  • Leya
    Dorian Ertymexx skrev 2012-09-29 21:20:32 följande:

Alltså, det är svårt att implementera spridandet av ett ord. Man kan iofs använda det i officiella kanaler, låta ens företrädare använda det i tal och pressmeddelanden, men trots det så hänger ett ords fortlevnad alltid på att folk vill använda det. Det går inte att implementera ord uppifrån. Tänk efter själv - man har uppifrån döpt om städare till lokalvårdare. Men hur många säger faktiskt lokalvårdare? Har för mig att det finns ett ännu nyare ord som används ännu mindre. Samma sak med dagis som blev förskola. Många säger ändå dagis. Och de orden har ändå de facto kommit uppifrån, något sådant har inte skett med hen, som enbart växt från gräsrötterna under flera årtionden.
    och här hade jag då för sjuttiälfte gången försökt ha en dialog kring det här med om det är vettigt eller inte att använda hen för att "dölja" ett kön för att nån/några anser att könet är irrelevant. Flört Dorian, du kan så jävla mkt om det här med ord. nu är jag lite humoristisk, eller gör ett tragiskt försök till att vara iaf.....
    Tomte jag tänker inte gå in i nån galen "kasta-paj-diskussion" och göra nåt tarvligt försök till att sätta sig på varandras åsikter och vara den smartaste i gänget....jag undrade faktiskt på riktigt för att jag kan tycka att det är intressant..och OM jag får vettiga argument så kanske jag även ändrar åsikt...det är väll lite så man för en argumentation?
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!