• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • CMM
    PumpkinQueen skrev 2012-10-04 13:35:22 följande:

Ojoj, vilken varm och mysig offerkofta du verkar ha.
    Ja, så brukar du ju säga när du inte har något bättre att komma med. 

Du tycker med andra ord artikeln är rimlig? Att man ska se kvinnliga offer i trafikolyckor på annat sätt än manliga? 
    Jag har en Twitter nu! twitter.com/CMM_FL
  • Element
    PumpkinQueen skrev 2012-10-04 13:34:20 följande:
    Ja, hon verkar vara lite av en tokfralla. På vilket sätt är det relevant?
    Folk påstår ju att det inte existerar någon statsfeminism eller genuspropaganda i organiserad form.
  • MrsQ

Jag har inte varit inne på FL på många år nu. Och blir väldigt överraskad av alla nya uttryck som kommit undertiden.

Håller fullständigt med TS!
    Det låter helt absurt att skriva/säga hen om ett barn.

Nu kan jag iofs tycka att det verkligen finns de som er hen men de är (oftast) extrema killar som sminkar sig o rör sig allmänt feminint.

• PumpkinQueen
    CMM skrev 2012-10-04 13:37:59 följande:
    Ja, så brukar du ju säga när du inte har något bättre att komma med. 

Du tycker med andra ord artikeln är rimlig? Att man ska se kvinnliga offer i trafikolyckor på annat sätt än manliga? 

Nej, jag håller självklart inte med henne. Men att det finns en (eller flera) galenpannor som kallar sig för feminister innebär inte att de är representativa för alla som anser att jämställdhet vore en bra grej. Det är därför som Guilt by Assosiation anses vara ett argumentationsfel.
  • PumpkinQueen
    Element skrev 2012-10-04 13:39:27 följande:
    Folk påstår ju att det inte existerar någon statsfeminism eller genuspropaganda i organiserad form.

Men hon är ju bara EN tant. Alltså är hon inte något bevis för att dina teorier statsfeminism stämmer.
  • PumpkinQueen
    MrsQ skrev 2012-10-04 13:49:07 följande:
    Jag har inte varit inne på FL på många år nu. Och blir väldigt överraskad av alla nya uttryck som kommit undertiden.

Håller fullständigt med TS!
    Det låter helt absurt att skriva/säga hen om ett barn.

Nu kan jag iofs tycka att det verkligen finns de som er hen men de är (oftast) extrema killar som sminkar sig o rör sig allmänt feminint.

Det var det roligaste jag läst på länge. Tack för skrattet.
  • oOOo  oOOo
    PumpkinQueen skrev 2012-10-04 13:50:59 följande:

Det är därför som Guilt by Assosiation anses vara ett argumentationsfel.
    Det är "no true scotsman" också.

Nu råkar denna person vara en medial förespråkare för feminism.
  • CMM
    PumpkinQueen skrev 2012-10-04 13:50:59 följande:

Nej, jag håller självklart inte med henne. Men att det finns en (eller flera) galenpannor som kallar sig för feminister innebär inte att de är representativa för alla som anser att jämställdhet vore en bra grej. Det är därför som Guilt by Assosiation anses vara ett argumentationsfel.
    Jag håller inte heller med henne. Jag har inte skrivit något om att hon för alla feministers talan. Så jag har lika mycket, eller lite, offerkofta på mig som du.
    Jag har en Twitter nu! twitter.com/CMM_FL
  • PumpkinQueen
    oOOo oOOo skrev 2012-10-04 13:55:14 följande:
    Det är "no true scotsman" också.

Nu råkar denna person vara en medial förespråkare för feminism.

...och därför måste alla andra som kallar sig för feminister tycka att hon är en bra representant för dem?

För mig känns det lite som om man skulle säga att demokrati är dåligt, och ta upp DDR som bevis för det (för de har ju till och med ordet "DEMOKRATISKA" i landets namn, så de borde ju veta!!!!1)... Obestämd
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!