• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • oOOo  oOOo
    Element skrev 2012-10-04 15:31:48 följande:
    Det finns även andra grundläggande förutsättningar t.ex. yttrandefrihet och pressfrihet.
    Då är det inte många länder som passar in på din bild av demokrati.

I grunden säger inte demokrati något om pressfrihet eller yttrandefrihet.

• oOOo  oOOo

Som Winston Churchill sade

"The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter. "

eller

"democracy is the worst form of government except all those other forms that have been tried from time to time." 

• h8him
    PumpkinQueen skrev 2012-10-04 15:25:26 följande:
    Därför att feminister tycker OLIKA saker. Jag vet inte hur mycket tydligare jag kan förklara detta för dig. Att be mig ge dig en represenant för feminismen är som om jag skulle be dig att ge mig en representant för vad män tycker. Förstår du? Eftersom män tycker olika saker kan man inte be EN man att representera ALLA män.

Individens rätt till sin frihet är en liberal tanke. Om man är liberal och anser att kvinnor är individer innebär detta att man anser att de bör ha samma rätt som alla andra individer.

Vad anser du avgör en kvinnas värde?
    Precis och ändå hävdar du med bestämdhet att vissa inte är representativa feminister. Hur går det ihop?

En representant för den typ av feminism som du tycker är bra bad jag om. Inte för feminism som helhet. Eller har du ingen åsikt heller?

Ja, frihet är nog liberalismens nyckelord men det är inte samma sak som att liberalismen är feministisk. Det finns däremot liberalfeminister...

Varje människa avgör sitt eget värde och i Sverige har vi alla samma möjligheter och alla väljer själv  vad de ska göra av sitt liv. Vad anser du själv?

• h8him
    PumpkinQueen skrev 2012-10-04 15:25:59 följande:

Jag har inte sagt att jag är feminist, det måste du ha tolkat in helt själv.
    Så du anser att följande inte är något du kan skriva under på?: "Alla inriktningar är för ekonomisk, social, politisk och akademisk jämställdhet. Alla tror att samhället kommer att bli bättre utan kvinnans underordnade ställning. Oavsett inriktning tror man att samhället kommer att gå mycket lättare genom att samspelet mellan olika individer på olika sätt förändras."
  • PumpkinQueen
    Västjämtland skrev 2012-10-04 15:33:51 följande:

Man kan fundera på vad som händer om valdeltagandet sjunker under 50%?

Det parti som vinner då, har ju inte möjlighet att företräda en majoritat av röstarna?

*hm*    

De som inte röstar har själva valt att avsäga sig sin möjlighet att påverka.
  • PumpkinQueen
    oOOo oOOo skrev 2012-10-04 15:42:49 följande:
    Som Winston Churchill sade

"The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter. "

eller

"democracy is the worst form of government except all those other forms that have been tried from time to time." 
  • PumpkinQueen
    h8him skrev 2012-10-04 15:44:29 följande:
    Precis och ändå hävdar du med bestämdhet att vissa inte är representativa feminister. Hur går det ihop?

En representant för den typ av feminism som du tycker är bra bad jag om. Inte för feminism som helhet. Eller har du ingen åsikt heller?

Ja, frihet är nog liberalismens nyckelord men det är inte samma sak som att liberalismen är feministisk. Det finns däremot liberalfeminister...

Varje människa avgör sitt eget värde och i Sverige har vi alla samma möjligheter och alla väljer själv  vad de ska göra av sitt liv. Vad anser du själv?

Så om en man säger något knäppt, då kan jag säga "Ha! Titta! Bevis för att män är onda!"? För han måste ju vara representativ eftersom han är man?

Feminismen är som sagt inte en organisation. Alltså är det omöjligt för mig att ta fram någon representant för feminismen. Men om du vill kan du kanske välja någon som skriver i det här forumet? Dorian, brukar väl säga att han är feminist. Eller den där människan som har alldeles för många vokaler i namnet (Aeyhlia, eller vad hen nu heter). De kallar sig feminister och (vill trots detta!) inte förslava alla män och låta kvinnan ta över världen.

Så alla avgör sitt eget värde, utom den som är feminist för hens värde avgör du?

För mig är värde i första hand något man pratar om när det gäller prylar, inte människor.
  • oOOo  oOOo
    PumpkinQueen skrev 2012-10-04 16:01:33 följande:
    De kallar sig feminister och (vill trots detta!) inte förslava alla män och låta kvinnan ta över världen.
    Men de är förmodligen kommunister.
  • PumpkinQueen
    h8him skrev 2012-10-04 15:47:30 följande:
    Så du anser att följande inte är något du kan skriva under på?: "Alla inriktningar är för ekonomisk, social, politisk och akademisk jämställdhet. Alla tror att samhället kommer att bli bättre utan kvinnans underordnade ställning. Oavsett inriktning tror man att samhället kommer att gå mycket lättare genom att samspelet mellan olika individer på olika sätt förändras."

Jag har ingen möjlighet att se in i framtiden, så jag kan inte avgöra vad som skulle skapa störst lycka för flest människor eller vad som skulle göra samhället bättre.

Däremot anser jag att det är moraliskt fel att behandla människor olika på grund av medfödda egenskaper som de själva inte valt. Så som kön och hudfärg.
  • PumpkinQueen
    oOOo oOOo skrev 2012-10-04 16:06:10 följande:
    Men de är förmodligen kommunister.

Men de är i sådana fall förmodligen kommunister som anser att kommunismen är missförstådd. Glad
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!