• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • oOOo  oOOo
    PumpkinQueen skrev 2012-10-04 16:11:54 följande:

Men de är i sådana fall förmodligen kommunister som anser att kommunismen är missförstådd. Glad
    Nja, det är nog som kommunister är mest, tycker att de har rätt till andras pengar.

• oOOo  oOOo
    oOOo oOOo skrev 2012-10-04 16:13:38 följande:
    Nja, det är nog som kommunister är mest, tycker att de har rätt till andras pengar.

Lie som  Cornelis Vreeswijk, passade fint att vara kommunist ända tills det handlade om att han själv skulle betala skatt
  • Element
    PumpkinQueen skrev 2012-10-04 15:48:53 följande:

De som inte röstar har själva valt att avsäga sig sin möjlighet att påverka.
    Inte om man röstar blankt.
  • h8him
    PumpkinQueen skrev 2012-10-04 16:01:33 följande:

Så om en man säger något knäppt, då kan jag säga "Ha! Titta! Bevis för att män är onda!"? För han måste ju vara representativ eftersom han är man?

Feminismen är som sagt inte en organisation. Alltså är det omöjligt för mig att ta fram någon representant för feminismen. Men om du vill kan du kanske välja någon som skriver i det här forumet? Dorian, brukar väl säga att han är feminist. Eller den där människan som har alldeles för många vokaler i namnet (Aeyhlia, eller vad hen nu heter). De kallar sig feminister och (vill trots detta!) inte förslava alla män och låta kvinnan ta över världen.

Så alla avgör sitt eget värde, utom den som är feminist för hens värde avgör du?

För mig är värde i första hand något man pratar om när det gäller prylar, inte människor.
    Feminister har vissa gemensamma nämnare, oavsett vilken inriktning de har. Jag tar det som att du inte anser att det finns någon vettig feminist.

Man kan jämföra det med politik. Du kan kanske inte rösta heller för alla inom ett parti tycker ju faktiskt inte samma sak.

Det finns feministiska organisationer. Så det finns mängder med representanter.

Var har jag påstått att jag avgör någon annan människas värde? Du verkar verkligen ha en helkass läsförståelse eller så försöker du på ett väldigt infantilt sätt att provocera men oavsett så biter det inte.

Så människor är värdelösa för dig?
  • Element
    oOOo oOOo skrev 2012-10-04 15:37:29 följande:
    Då är det inte många länder som passar in på din bild av demokrati.

I grunden säger inte demokrati något om pressfrihet eller yttrandefrihet.

Nej men i ett modernt samhälle är det en praktiskt grundbult. om folk inte får debattera, informera och informeras kan man heller inte säkert säga att ett valresultat verkligen är ett resultat av folkets vilja.
  • oOOo  oOOo
    Element skrev 2012-10-04 16:19:51 följande:
    Nej men i ett modernt samhälle är det en praktiskt grundbult. om folk inte får debattera, informera och informeras kan man heller inte säkert säga att ett valresultat verkligen är ett resultat av folkets vilja.
    Det har du rätt i. Vi har många mekanismer för att se till att vårt samhälle är trivsamt. Som lite lagom inskränkningar i pressfrihet och yttrandefrihet. Men det har inte med demokrati att göra, snarare är det saker vi gör för att rätta till de områden där demokrati kan falera.
  • h8him
    PumpkinQueen skrev 2012-10-04 16:09:55 följande:

Jag har ingen möjlighet att se in i framtiden, så jag kan inte avgöra vad som skulle skapa störst lycka för flest människor eller vad som skulle göra samhället bättre.

Däremot anser jag att det är moraliskt fel att behandla människor olika på grund av medfödda egenskaper som de själva inte valt. Så som kön och hudfärg.
    Vem bad dig se in i framtiden? Jag frågade efter din åsikt....

Så eftersom ett brunt barn inte behöver solkräm ska fröken på förskolan inte heller smörja de bleka barnen för då behandlas de bleka annorlunda?

Eller när en kille kan sparka iväg fotbollen längre och hårdare än en tjej så ska givetvis en tjej stå i motståndarlagets mål?

Vi måste väl bort med alla grupperingar inom sporten också. Och bort med kvinnliga gym. Sen ska kvinnofridslagen bort.

Blir du nöjd när inga fler kvinnliga hockeytjejer syns i rutan, när inga kvinnor kan leva som golfproffs eller när en nybliven mamma förväntas vara tillbaka på jobbet efter 10 dagars föräldraledighet för sen kan pappan vara hemma?
  • nihka
    h8him skrev 2012-10-04 07:22:58 följande:
    Inte enligt dem men det finns mycket som ligger till grund för skillnaderna. Att kvinnodominerade yrken har lägre löner än vad mansdominerade yrken har är inte riktigt samma sak som att kvinnor tjänar mindre för att de är kvinnor.  Kvinnor kan ju välja mansdominerade (högre värderade ekonomiskt) jobb och därmed lösa en stor del av problemet själva.

Segregering hänger ofta samman med traditioner och stereotypa könsrollsmönster. Den utbildning och därmed yrkeskarriär som kvinnor väljer kan i vissa fall vara en följd av personliga val, men traditioner och stereotypa könsrollsmönster kan också ha betydelse. Även om 55 procent av alla universitetsstuderande är kvinnor, är de i minoritet på områden som matematik, IT och ingenjörsvetenskap. Endast 8,4 av 1 000 kvinnor i åldern 20–29 år har examen i matematik, naturvetenskap eller teknik jämfört med 17,6 män. Därför är det färre kvinnor som arbetar inom naturvetenskap och teknik. Det leder i många fall till att kvinnor arbetar i lågt värderade och lågt betalda sektorer i ekonomin. Källa: europa.eu

Vilka manliga och kvinnliga yrken är likvärdiga menar du?

På ett sjukhus kan en datatekniker utan eftergymnasial utbildning tjäna mer än en sjukgymnast med högskoleexamen och legitimation som svarar mot myndighet (socialstyrelsen). Det är klart att detta hänger ihop med hur vi värderar olika typer av jobb och att det är traditionellt kvinnliga arbetsområden som ligger lägst kan ju inte bara vara en slump.

Om någon nu menar att ordet hen skulle vara ett kraftigt jämlikhets"vapen" eller än mer extremt ett sätt för feminister att decimera män så finns det betydligt mer potenta områden än ett könslöst pronomen att intressera sig för som påverkar livet på riktigt, som till exempel som hur mycket pengar olika typer av arbete ger. När det gäller hen har jag sällan skådat en större storm i ett vattenglas.
  • oOOo  oOOo
    nihka skrev 2012-10-04 16:55:14 följande:
    På ett sjukhus kan en datatekniker utan eftergymnasial utbildning tjäna mer än en sjukgymnast med högskoleexamen och legitimation som svarar mot myndighet (socialstyrelsen). Det är klart att detta hänger ihop med hur vi värderar olika typer av jobb och att det är traditionellt kvinnliga arbetsområden som ligger lägst kan ju inte bara vara en slump.
    Slump och slump, av någon outgrundlig anledning väljer kvinnorna de lågavlönade jobben i högre utsträckning. Kvinnliga programmerare är sällsynta som blåa kaniner(inte som chefer dock). Trots att det utbildas massor kvinnliga ingenjörer.  

Det är ju bara att välja den högre lönen om de vill ha den. Tillgång och efterfrågan. Sjukgymnaster verkar det finnas överflöd av medan programmerare finns det för få av annars ahde inte lönen varit högre. 
  • h8him
    nihka skrev 2012-10-04 16:55:14 följande:

Om någon nu menar att ordet hen skulle vara ett kraftigt jämlikhets"vapen" eller än mer extremt ett sätt för feminister att decimera män så finns det betydligt mer potenta områden än ett könslöst pronomen att intressera sig för som påverkar livet på riktigt, som till exempel som hur mycket pengar olika typer av arbete ger. När det gäller hen har jag sällan skådat en större storm i ett vattenglas.
    Skulle vilja syna ditt påstående om att man kan jobba som datatekniker på sjukhus utan eftergymnasial utbildning. Har du någon källa som kan styrka det du skriver?

Nej, det menar jag inte. Hen är ett löjligt och meninglöst ord tycker jag och jag tvivlar starkt att det på något sätt kommer att påverka jämställdheten i landet.

Svar på tråden Jag hatar HEN!!!