PumpkinQueen skrev 2012-10-04 16:01:33 följande:
Så om en man säger något knäppt, då kan jag säga "Ha! Titta! Bevis för att män är onda!"? För han måste ju vara representativ eftersom han är man?
Feminismen är som sagt inte en organisation. Alltså är det omöjligt för mig att ta fram någon representant för feminismen. Men om du vill kan du kanske välja någon som skriver i det här forumet? Dorian, brukar väl säga att han är feminist. Eller den där människan som har alldeles för många vokaler i namnet (Aeyhlia, eller vad hen nu heter). De kallar sig feminister och (vill trots detta!) inte förslava alla män och låta kvinnan ta över världen.
Så alla avgör sitt eget värde, utom den som är feminist för hens värde avgör du?
För mig är värde i första hand något man pratar om när det gäller prylar, inte människor.
Feminister har vissa gemensamma nämnare, oavsett vilken inriktning de har. Jag tar det som att du inte anser att det finns någon vettig feminist.
Man kan jämföra det med politik. Du kan kanske inte rösta heller för alla inom ett parti tycker ju faktiskt inte samma sak.
Det finns feministiska organisationer. Så det finns mängder med representanter.
Var har jag påstått att jag avgör någon annan människas värde? Du verkar verkligen ha en helkass läsförståelse eller så försöker du på ett väldigt infantilt sätt att provocera men oavsett så biter det inte.
Så människor är värdelösa för dig?