• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • h8him
    Quintus Zebra skrev 2012-10-04 23:25:12 följande:
    [quote=66962764][quote-nick]Ermenegildo skrev 2012-10-04 23:11:56 följande:[/quote-nick]När människor på sin dödsbädd tillfrågas vad de ångrar så brukar det heta att de ångrar att de inte spenderade mer tid med sin familj. Få ångrar väl att de inte satsade hårdare på karriären. Ändå framställs det som att kvinnor - som ofta prioriterar familj före karriär - är förlorare. Hur resonerar man då? Är inte det väsentliga att alla har ett fritt val?[/quote

Håller med om nästan allt. Jag skulle aldrig framställa kvinnor som förlorare. Jag är ju själv frivillig hemmapappa.

Jag anser dock att i högsta möjliga mån så bör varje individ ha samma frihet och möjlighet. Och en sak som skulle kunna leda till detta vore om en mer jämnbördig uppdelning av ansvar blev mer kulturellt accepterad.
    Hur ska ensamstående föräldrar få den möjligheten?
  • Västjämtland
    Quintus Zebra skrev 2012-10-04 23:07:15 följande:

Nu har jag ju i och för sig aldrig påstått något sådant.

Det jag påstår är att kvinnors dubbelarbete hemma och på jobbet påverkar jämställdheten. Och därmed bör noteras.

Jag påstår också att det inte är en naturlag som säger att män har större rätt än kvinnor att kunna prioritera karriären och samtidigt ha familj, utan att denna kulturella värderingen oftare borde ifrågasättas.

Tyvärr är ju det  en myt även det!

Slår man ut antalet arbetade timmar avseende jobb i hemmet och på arbetsplatsen så gör män och kvinnor lika mycket!

"Påståendet att kvinnor dubbelarbetar (medan män underförstått enkelarbetar) är en typisk livskraftig myt. Tidsanvändningsundersökningen från SCB visar att när förvärvsarbete och hemarbete räknas samman arbetar män 19 minuter mer om dagen än kvinnor."

Källa finner du här!
    http://www.dnv.se/mou/feministiska_myter.htm

• h8him
    Västjämtland skrev 2012-10-04 23:29:43 följande:

Tyvärr är ju det  en myt även det!

Slår man ut antalet arbetade timmar avseende jobb i hemmet och på arbetsplatsen så gör män och kvinnor lika mycket!

"Påståendet att kvinnor dubbelarbetar (medan män underförstått enkelarbetar) är en typisk livskraftig myt. Tidsanvändningsundersökningen från SCB visar att när förvärvsarbete och hemarbete räknas samman arbetar män 19 minuter mer om dagen än kvinnor."

Källa finner du här!
    www.dnv.se/mou/feministiska_myter.htm

Det är intressant hur det slängs med osanningar som om de vore sanningar och att man kan använda sig av dem för att påstå att det är synd om kvinnor.
  • Västjämtland
    h8him skrev 2012-10-04 23:31:45 följande:
    Det är intressant hur det slängs med osanningar som om de vore sanningar och att man kan använda sig av dem för att påstå att det är synd om kvinnor.

Det som förvånar mig är att så många kloka starka personer, inte kollar upp saker och ting.

Att de bara sväljer det media säljer till dem!  "Det stod i aftonbladet, det måste vara sant!"

Vågar man börja ifrågasätta media, så ser man att det inte är så svart/vitt som de påstår.

Vore jag kvinna skulle jag bli så jävla arg på statsfeminismens försök att omyndigförklara mig!

H  

• nihka
    Ermenegildo skrev 2012-10-04 23:11:56 följande:
    När människor på sin dödsbädd tillfrågas vad de ångrar så brukar det heta att de ångrar att de inte spenderade mer tid med sin familj. Få ångrar väl att de inte satsade hårdare på karriären. Ändå framställs det som att kvinnor - som ofta prioriterar familj före karriär - är förlorare. Hur resonerar man då?

Samma värderingar som skapar lägre löner i kvinnodominerade yrken.
  • oOOo  oOOo
    nihka skrev 2012-10-04 23:37:45 följande:

Samma värderingar som skapar lägre löner i kvinnodominerade yrken.
    Varför väljer kvinnor lågavlönade yrken, det är frågan.
  • Quintus Zebra
    Ermenegildo skrev 2012-10-04 23:18:35 följande:
    Vill du ha belägg för att kommunismen leder till länders ekonomiska förfall, ofrihet och upprepade brott mot mänskliga rättigheter? Det ligger väl i och för sig mil ifrån ämnet för denna tråd men öppna vilken historiebok som helst. Nån jäkla måtta får det väl vara på aningslösheten. Du låter som någon som missat de senaste 50 åren.

Hehe. Många som läser mina inlägg lite slarvigt idag kanske? ;) Läs det jag skrev igen innan du anklagar mig för nåt. Om det är nåt jag kan så är det historia.

Jag har skrivit att kommuniststaterna har haft massor av nackdelar.

Mitt påstående är enkelt.

Jag har aldrig sett några belägg för det vanliga påståendet att folk i kommuniststater saknade incitament och jobbade sämre.
    Rosa Parks sa aldrig att det ska va lätt!
  • oOOo  oOOo
    Quintus Zebra skrev 2012-10-04 23:40:14 följande:

Hehe. Många som läser mina inlägg lite slarvigt idag kanske? ;) Läs det jag skrev igen innan du anklagar mig för nåt. Om det är nåt jag kan så är det historia.

Jag har skrivit att kommuniststaterna har haft massor av nackdelar.

Mitt påstående är enkelt.

Jag har aldrig sett några belägg för det vanliga påståendet att folk i kommuniststater saknade incitament och jobbade sämre.
    Vilka incitament har en arbetare i en genuin kommuniststat, dvs en som följer den kommunistiska principen?

Jobbar sämre betyder inte nödvändigtvis jobbare mindre, de får mindre gjort vilket vi ser genom att studera historien med DDR som exempel. 
  • h8him
    Västjämtland skrev 2012-10-04 23:35:55 följande:

Det som förvånar mig är att så många kloka starka personer, inte kollar upp saker och ting.

Att de bara sväljer det media säljer till dem!  "Det stod i aftonbladet, det måste vara sant!"

Vågar man börja ifrågasätta media, så ser man att det inte är så svart/vitt som de påstår.

Vore jag kvinna skulle jag bli så jävla arg på statsfeminismens försök att omyndigförklara mig!

H  

Det där håller jag helt och hållet med om. Jag vet inte vad det beror på men jag gissar att folk är lata (eller bekväma, om man nu föredrar det ordet).
  • Quintus Zebra
    oOOo oOOo skrev 2012-10-04 23:15:12 följande:
    Du har fått belägg. DDR fungerade inte, DDR var en kommuniststat så nära den kommunistiska principen vi har varit. 

Nej. Har fortfarande inte ett enda konkret exempel som belägger ditt påstående om att folk utan ekonomiska incitament jobbar sämre.
    Rosa Parks sa aldrig att det ska va lätt!
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!