• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • nihka
    Quintus Zebra skrev 2012-10-05 00:21:13 följande:

Halmgubbe?

Du påstår att DDRs fall styrker din tes. Tyvärr förklarar du dig väldigt knapphändigt. Men det kan ju bara tolkas som att du menar att enbart bristen på ekonomiska incitament var skälet till kollapsen. Om det var andra faktorer som medverkade så hade ju inte det varit nåt jättebra belägg för din tes?

Påståendet att bristen på ekonomiska incitament leder till sämre arbete är som sagt vanlig i politiska debatter. Jag har många olika sammanhang efterfrågat belägg för detta. Hittills har jag inte fått ett enda sakligt belägg och inte en enda forskningsrapport.
    Ska jag av detta dra slutsatsen att denna "sanning" egentligen bara är en obevisad ideologisk vandringssägen ?

Allt välgörenhetsarbete stuper i så fall på bristen på ekonomiskt incitament. Men gud vad långt vi har glidit ifrån hen nu!
  • oOOo  oOOo
    Quintus Zebra skrev 2012-10-05 00:21:13 följande:

Påståendet att bristen på ekonomiska incitament leder till sämre arbete är som sagt vanlig i politiska debatter. Jag har många olika sammanhang efterfrågat belägg för detta. Hittills har jag inte fått ett enda sakligt belägg och inte en enda forskningsrapport.
    Ska jag av detta dra slutsatsen att denna "sanning" egentligen bara är en obevisad ideologisk vandringssägen ?
    Det har nog mest med att göra att du inte kan ta till dig information om detta.

Som sagt testa med ditt eget barn och se hur det fungerar med eller utan incitament, eller försök relatera till dig själv kanske. 
  • oOOo  oOOo
    nihka skrev 2012-10-05 00:29:46 följande:

Allt välgörenhetsarbete stuper i så fall på bristen på ekonomiskt incitament. Men gud vad långt vi har glidit ifrån hen nu!
    Precis, det är därför jag inte heller skrivit 'ekonomiska incitament'. Det var ytterliggare en halmgubbe från QZs sida som direkt fick fart.
  • oOOo  oOOo
    Quintus Zebra skrev 2012-10-05 00:28:18 följande:

I ekonomisk teori fungerar det så. Inte nödvändigtvis i verkligheten.
    Ja, du ser ju effekterna i verkligheten. Så visst fungerar teorin i verkligheten.
  • nihka
    oOOo oOOo skrev 2012-10-05 00:30:25 följande:
    Det har nog mest med att göra att du inte kan ta till dig information om detta.

Som sagt testa med ditt eget barn och se hur det fungerar med eller utan incitament, eller försök relatera till dig själv kanske. 

Nu blandar du ihop dig själv med andra. Vanligt misstag. 
  • Quintus Zebra
    nihka skrev 2012-10-05 00:29:46 följande:

Visst är det så! Allt hemarbete och alla hobbys stuper också.

OT-diskussioner som lever sitt eget liv och vandrar långt från frågeställningen är bland det bästa jag vet! :) Det kanske märks?
    Rosa Parks sa aldrig att det ska va lätt!
  • oOOo  oOOo
    nihka skrev 2012-10-05 00:33:54 följande:

Nu blandar du ihop dig själv med andra. Vanligt misstag. 
    Jag vet att jag jobbar bättre med incitament. Så, inga problem att relatera där inte.
  • oOOo  oOOo
    Quintus Zebra skrev 2012-10-05 00:36:22 följande:

Visst är det så! Allt hemarbete och alla hobbys stuper också.
    Nej, varför det. Att förkovra sig själv och förbättra sitt hem.

Frågan är vilka incitament som ryms inom den kommunistiska principen för arbetarna när olikheter alltid skall jämnas ut.
  • Quintus Zebra
    oOOo oOOo skrev 2012-10-05 00:33:05 följande:
    Ja, du ser ju effekterna i verkligheten. Så visst fungerar teorin i verkligheten.

Nej, ekonomisk teori verkar sällan fungera i verkligheten. Vilket är ett av skälen till att nationalekonomer kanske är världens sämsta spådamer. ;) Nationalekonomiska strategier, som t.ex. avregleringar, verkar ju så gott som aldrig få det utlovade resultatet.
    Rosa Parks sa aldrig att det ska va lätt!
  • nihka
    oOOo oOOo skrev 2012-10-05 00:31:45 följande:
    Precis, det är därför jag inte heller skrivit 'ekonomiska incitament'. Det var ytterliggare en halmgubbe från QZs sida som direkt fick fart.
    OK då går jag tillbaka till ditt inlägg om incitament och kommunism. Incitament fanns i kommunistiska forna Sovjetunionen i form av partiförmåner som makt och att disponera välfärd. Jag tror dock inte på kommunism.
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!