h8him skrev 2012-10-04 16:27:21 följande:
Vem bad dig se in i framtiden? Jag frågade efter din åsikt....
Så eftersom ett brunt barn inte behöver solkräm ska fröken på förskolan inte heller smörja de bleka barnen för då behandlas de bleka annorlunda?
Eller när en kille kan sparka iväg fotbollen längre och hårdare än en tjej så ska givetvis en tjej stå i motståndarlagets mål?
Vi måste väl bort med alla grupperingar inom sporten också. Och bort med kvinnliga gym. Sen ska kvinnofridslagen bort.
Blir du nöjd när inga fler kvinnliga hockeytjejer syns i rutan, när inga kvinnor kan leva som golfproffs eller när en nybliven mamma förväntas vara tillbaka på jobbet efter 10 dagars föräldraledighet för sen kan pappan vara hemma?
Du frågade mig om jag trodde att människor
skulle bli lyckligare om [blablabla], Det är en fråga om framtiden. Seröst mannen, försök att hålla reda på vad du skriver.
Anser du att män och kvinnor har olika behov? Vad har du för behov då, som jag inte har?
Varför ska man dela upp sporten i killar och tjejer om det ändå kommer att fördela sig som så att några är duktiga och andra är mindre duktiga? Framförallt på låg nivå, bland barn, är förmågan ungefär lika ringa hos dem allihop. Så varför ska vi lära dem att de bara får spela med andra barn som har samma typ av könsorgan?
Den dag då lika många män och kvinnor anmäler att de blir misshandlade och våldtagna av sina partners, så kommer säkert kvinnofridslagen att tas bort. Personligen tycker jag att den redan kunde tas bort, eftersom vi redan har lagar mot dessa saker, men tyvärr verkar domstolarna ligge 200 år efter i tiden. Jag menar, de anser ju att en kvinnas trovärdighet avgörs av hur många sexpartners hon haft. Alltså är de tydligen inte kapabla att avgöra om det är ett brott när det är en kvinna som blivit utsatt, om det inte finns en speciell lag med ett eget namn för det.
Jag blir nöjd om jag slipper se sport alls. Fast jag kollar knappt på TV, så egentligen stör det mig inte så himla mycket.
När det gäller föräldraledigheten hade jag tyckt att det var toppen om tjejer tänkte lite på hur deras vilja att gå hemma och lalla med en bebis i flera år påverkar andra kvinnor på arbetsplatsen. Som arbetsgivare blir det självklart mindre attraktivt att anställa en kvinna, för hon kommer ju gå mammaledig i flera år medan man kan lita på att en man faktiskt kommer till jobbet.