• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • oOOo  oOOo
    Quintus Zebra skrev 2012-10-05 00:40:34 följande:

Nej, ekonomisk teori verkar sällan fungera i verkligheten. Vilket är ett av skälen till att nationalekonomer kanske är världens sämsta spådamer. ;) Nationalekonomiska strategier, som t.ex. avregleringar, verkar ju så gott som aldrig få det utlovade resultatet.
    Du vet nog inte riktigt vad du pratar om här är jag rädd. Om du visste vilka ekonomiska beslut som tas av tex centralbanken varje dag baserat på ekonomiska teorier så hade du nog inte uttalat dig så okunnigt.

• oOOo  oOOo
    nihka skrev 2012-10-05 00:40:59 följande:
    OK då går jag tillbaka till ditt inlägg om incitament och kommunism. Incitament fanns i kommunistiska forna Sovjetunionen i form av partiförmåner som makt och att disponera välfärd. Jag tror dock inte på kommunism.
    I sovjetunionen ja. Men det är ju ett snedsteg från det kommunistiska manifestet. Men visst är makt ett incitament.
  • Quintus Zebra
    oOOo oOOo skrev 2012-10-05 00:30:25 följande:
    Det har nog mest med att göra att du inte kan ta till dig information om detta.

Som sagt testa med ditt eget barn och se hur det fungerar med eller utan incitament, eller försök relatera till dig själv kanske. 

Nej, det beror på att ingen överhuvudtaget har presenterat något sakligt och konkret bevis.

Mina barn behöver inte mycket incitament. De är så nyfikna och drivna av naturen att de snarast behöver hållas tillbaka ibland ;)
    Rosa Parks sa aldrig att det ska va lätt!
  • Daddy  Cool
    nihka skrev 2012-10-04 23:55:44 följande:
    Varför väljer samhället att värdera den typen av arbete som kvinnor väljer lägre, det är frågan.
    Samhället - det är VI det. Du kan börja med att fundera själv på hur och varför du gjort den värderingen. Vilka av dina val påverkar andras löner?
  • oOOo  oOOo
    Quintus Zebra skrev 2012-10-05 00:45:58 följande:

Nej, det beror på att ingen överhuvudtaget har presenterat något sakligt och konkret bevis.

Mina barn behöver inte mycket incitament. De är så nyfikna och drivna av naturen att de snarast behöver hållas tillbaka ibland ;)
    Då hoppas jag du håller tillbaka dem i sann kommunistisk anda så att de inte får något försprång i utvecklingen gentemot sina mindre bemedlade likar.

Om du nu inte är kommunist så vill jag bara gratulera till ett par vetgiriga underbara barn. 
  • Quintus Zebra
    oOOo oOOo skrev 2012-10-05 00:43:54 följande:
    Du vet nog inte riktigt vad du pratar om här är jag rädd. Om du visste vilka ekonomiska beslut som tas av tex centralbanken varje dag baserat på ekonomiska teorier så hade du nog inte uttalat dig så okunnigt.

Jag har examen i ekonomi på högskalenivå.

Och dessa strategier får alltid önskad effekt?

Ekonomisk teori kan aldrig jämföras med verklig vetenskap om t.ex naturlagar, eftersom ekonomi och ekonomisk teori enbart är mänskliga påhitt ofta helt utan naturvetenskaplig grund
  • oOOo  oOOo
    Quintus Zebra skrev 2012-10-05 00:54:23 följande:

Jag har examen i ekonomi på högskalenivå.
    Och likväl har du inte fattat. Det var tragiskt.
  • oOOo  oOOo
    Quintus Zebra skrev 2012-10-05 00:54:23 följande:
    Och dessa strategier får alltid önskad effekt?
    Nej, men betyder det att "Nej, ekonomisk teori verkar sällan fungera i verkligheten."

Det fungerar väldigt ofta. Moving the goalposts

Du borde nog öppna dina gamla skolböcker. 
  • Quintus Zebra
    oOOo oOOo skrev 2012-10-05 00:48:52 följande:
    Då hoppas jag du håller tillbaka dem i sann kommunistisk anda så att de inte får något försprång i utvecklingen gentemot sina mindre bemedlade likar.

Om du nu inte är kommunist så vill jag bara gratulera till ett par vetgiriga underbara barn. 

Haha! Inget kommunistiskt här. Och tack.

Min erfarenhet är dock att människan i allmänhet är mer driven än vad många tror.

Jag tror inte alls på tesen att människan skulle vara lat och enbart vilja ligga på soffan tills nån kommer och viftar en morot framför näsan.

Däremot så gör ju tydliga incitament kanske att det blir enklare att kontrollera hur människan riktar sin drivkraft.

Och marknadsekonomin har ju behov av lättppåverkade arbetare som gör sitt jobb efter regelboken.
  • Quintus Zebra
    oOOo oOOo skrev 2012-10-05 00:57:36 följande:
    Och likväl har du inte fattat. Det var tragiskt.

Snarare har jag haft bra lärare som lärde mig att ifrågasätta nationalekonomiska dogmer :)
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!