• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • lasavi

varför inte säga "hoan"

istället och inkluderar han/hon och finare än hen. Hoan- hoannas :)

• Västjämtland
    lasavi skrev 2012-10-05 00:03:12 följande:
    varför inte säga "hoan"
    istället och inkluderar han/hon och finare än hen. Hoan- hoannas :)

Hoan är en å i Härjedalen!

Sådet så! 
  • Quintus Zebra
    Västjämtland skrev 2012-10-05 00:02:19 följande:
    Problem 1. Mycket av de manliga göromålen i hemmet räknas ju inte som hemarbete eller hur?

Problem 2.  Du har inte funderat på om det är en fråga om komunikationsbrist? 

Problem 3. Har du reflekterat över vilken påverkan åldersskillnad i förhållandet kan ha?  Och på hur det påverkar situationen?

H

Fast din länk visade ju att könen jobbar lika mycket? Gäller inte den?

Vad det beror på vet jag inte.

Din länk styrker påståendet att kvinnor idag generellt har svårare än män att ha familj och samtidigt fokusera på karriär...
    Rosa Parks sa aldrig att det ska va lätt!
  • Västjämtland
    Quintus Zebra skrev 2012-10-05 00:07:55 följande:

Fast din länk visade ju att könen jobbar lika mycket? Gäller inte den?

Vad det beror på vet jag inte.

Din länk styrker påståendet att kvinnor idag generellt har svårare än män att ha familj och samtidigt fokusera på karriär...

Varför då?  Det argumentet funkar ju bara på ett förhållande där det inte finns kommunikation!

Sedan har vi andra faktorer om kvinnor som gör karriär. men det var inte riktigt frågan!    

H

• nihka
    oOOo oOOo skrev 2012-10-04 23:57:43 följande:
    Jo då hade lönerna gått upp inom vården och ingenjörslönerna gått ner eftersom tillgången på sjuksköterskor går ner och ingenjörer gått upp samtidigt som efterfrågan var densamma.
    Nej, det fungerar inte nödvändigtvis så. Det har varit sjuksköterskebrist i många år och lönerna ligger ändå inte i närheten av lönerna för ingenjörer. En del tillfälliga övertidspaket har erbjudits men grundlönen har inte höjts nämnvärt. Arbetsgivarna pratar ihop sig.
  • oOOo  oOOo
    nihka skrev 2012-10-05 00:13:45 följande:
    Nej, det fungerar inte nödvändigtvis så. Det har varit sjuksköterskebrist i många år och lönerna ligger ändå inte i närheten av lönerna för ingenjörer. En del tillfälliga övertidspaket har erbjudits men grundlönen har inte höjts nämnvärt. Arbetsgivarna pratar ihop sig.
    Jo, så fungerar det. Efterfrågan är inte tillräckligt stor på sjuksköterskor. Bristen ser vi som ett vårdbehov som inte tillgodoses eftersom ägarna inte har råd till följd av att de sjuka inte betalar vad det kostar.
  • Quintus Zebra
    oOOo oOOo skrev 2012-10-05 00:02:16 följande:
    Nu gör du en halmgubbe, roligt att du använder ordet 'enbart' igen.

Testa med ditt barn och se om incitament får ditt barn att agera eller inte. 

Halmgubbe?

Du påstår att DDRs fall styrker din tes. Tyvärr förklarar du dig väldigt knapphändigt. Men det kan ju bara tolkas som att du menar att enbart bristen på ekonomiska incitament var skälet till kollapsen. Om det var andra faktorer som medverkade så hade ju inte det varit nåt jättebra belägg för din tes?

Påståendet att bristen på ekonomiska incitament leder till sämre arbete är som sagt vanlig i politiska debatter. Jag har många olika sammanhang efterfrågat belägg för detta. Hittills har jag inte fått ett enda sakligt belägg och inte en enda forskningsrapport.

Ska jag av detta dra slutsatsen att denna "sanning" egentligen bara är en obevisad ideologisk vandringssägen ?
  • nihka
    oOOo oOOo skrev 2012-10-05 00:20:22 följande:
    Jo, så fungerar det. Efterfrågan är inte tillräckligt stor på sjuksköterskor. Bristen ser vi som ett vårdbehov som inte tillgodoses eftersom ägarna inte har råd till följd av att de sjuka inte betalar vad det kostar.

Nej, så fungerar det inte eftersom arbetsgivarna pratar ihop sig, precis som de fria marknadskrafterna inte fungerar under kartellbildning.
  • Quintus Zebra
    Västjämtland skrev 2012-10-05 00:11:22 följande:
    Varför då?  Det argumentet funkar ju bara på ett förhållande där det inte finns kommunikation!

Sedan har vi andra faktorer om kvinnor som gör karriär. men det var inte riktigt frågan!    

H

Idag finna en ojämlikhet. Men om män i större grad är vore villiga att kommunicera och ta ansvar för hemmet så skulle ojämlikheten minska.
  • Quintus Zebra
    oOOo oOOo skrev 2012-10-05 00:20:22 följande:

I ekonomisk teori fungerar det så. Inte nödvändigtvis i verkligheten.
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!