• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • h8him
    Anonym (humanist) skrev 2012-10-05 09:59:19 följande:
    Fast OJ vilka fördomar!!!!! "Gå hemma och lalla med en bebis...."
    Är det inte upp till individen? Pappa som mamma kan väll "gå där och lalla". Det får väll familjen komma överens om.

Att det sen finns arbetsgivare med samma fördomar som dig kan vi inte ändra på, lika lite som du är öppen för att höra andras åsikter och kanske fundera på om de FAKTISKT har nåt värde.
    Fast det brukar kallas så, att familjerna själva ska komma överens. Varför klagar kvinnor (som tar ut större delen av föräldraledigheten samt senare arbetar deltid i större utsträckning än männen) på att de får sämre löner när de väljer bort heltidsarbete och att dela lika på föräldraledigheten? De gör egna val och får så klart ta konsekvenserna av dem.
  • PumpkinQueen
    h8him skrev 2012-10-05 09:15:07 följande:
    Varför inte läsa både det jag citerade och mitt svar istället för att leta fel? Var  påstod jag att jag tror att hen ska skapa jämställdhet? Jag svarade på följande:

Så du tror inte att "hen" är till för att skapa jämlikhet? Ja, men det är ju toppenbra. Vad har du då emot ordet i fråga?
  • oOOo  oOOo
    Quintus Zebra skrev 2012-10-05 09:59:18 följande:
    Du kan dock hjälpa mig med att belägga dina påståenden.
    ...

Du har väl samma skyldighet att belägga dina förklaringar som genusvetarna har?
    Skillnaden är väl att jag inte begärt några belägg för något. Jag har presenterat min syn på det underbyggt med lite exempel.

Vissa feltänk är ju uppenbara eftersom de bygger på okunskap tex synen på hur arbete värderas. Ett arbetes värde är inte något som bestäms, det ges av omständigheterna och förändras med tiden.
  • h8him
    PumpkinQueen skrev 2012-10-05 10:07:23 följande:

Så du tror inte att "hen" är till för att skapa jämlikhet? Ja, men det är ju toppenbra. Vad har du då emot ordet i fråga?
    Nej, jag har ju skrivit det ett antal gånger... Bra att även du förstår det nu. Jag tycker det är ett onödigt ord.
  • oOOo  oOOo
    Quintus Zebra skrev 2012-10-05 09:59:18 följande:
    Samhället värderar. Människor värderar. Kulturer värderar. Löner sätts inte av naturlagar, de sätts av människor. Subjektiva människor som varje sekund påverkas av sina värderingar.
    Precis, löner är något man som arbetstagare antingen accepterar eller förkastar. Accepterar men en lön har man satt sitt värde på det arbetet.

Därför fungerar det inte med kvinnor som tar ett jobb och sedan klagar på lönen. Om lönen inte är tillräckligt hög, ta inte jobbet. Simple as that. 
  • Anonym (humanist)
    h8him skrev 2012-10-05 10:06:55 följande:
    Fast det brukar kallas så, att familjerna själva ska komma överens. Varför klagar kvinnor (som tar ut större delen av föräldraledigheten samt senare arbetar deltid i större utsträckning än männen) på att de får sämre löner när de väljer bort heltidsarbete och att dela lika på föräldraledigheten? De gör egna val och får så klart ta konsekvenserna av dem.
    Men ännu mera fördomar!
    Sånt här spyr jag på. Många kvinnor klagar, ja. Många män gnäller, jajemensan, du är tydligen en av de. Nu är ju min fråga till dig....vilket av de är jag? Och varför ska JAG ta stryk av DINA fördomar om hur landet tydligen ligger så att säga?
    Vilka är DE som gör egna val? Vilka menar du och vem pratar du om?

• PumpkinQueen
    h8him skrev 2012-10-05 09:23:23 följande:
    Okej, jag tolkar det som att du inte har någon åsikt.

Snabbt är tjejer borta från elitsporten. Men redan i unga år är t.ex pojkarna starkare än tjejerna så tjejerna sållas nog bort snabbt med dina idéer.

Det räcker väl att män blir misshandlade av kvinnor precis som det är redan idag? Gällande domstolar så ligger de långt efter när det gäller t.ex familjerättsliga ärenden.

Så himla bra om alla slutar idrotta. Varför ska man, det finns ju datorer och TV. Ungarna kan sitta framför dem istället och alla vuxna kan bli ännu mer förslappade.

Jag tycker inte att det räcker med att tjejer ska "tänka lite" utan föräldraledigheten måste ju delas rakt av utan överskrivningsmöjligheter (för de som är gifta/sambos/har en närvarande pappa till barnet). Jag menar, om vi nu ska se till att kvinnor och män behandlas på exakt samma sätt i samhället.

Tolka på du. Eller också läser du det jag skrev. Välj själv.

Som sagt, jag är totalt ointresserad av sport. Mig gör det inte ett dyft om tjejerna försvinner från elitsporten. Men det är upp till idrottsutövarna hur de vill dela upp sina aktiviteter, inte upp till mig.

Ja, jag säger absolut inte att jag vill att fler människor ska bli utsatta för brott. Men faktum kvarstår: Fler kvinnor anmäler att de blivit utsatta för våld inom förhållanden. Alltså är vi tvingade att lägga pengar på kvinnorna i det här fallet, eftersom det inte finns lika många fall anmälda av män. Och ja, även i familjerättsliga ärenden ligger domstolen ungefär 200 år efter i tiden.

Själv skulle jag tycka att det faktiskt var rätt bra om folk la mindre tid på att springa runt som bajsnödiga hundvalpar i jakt på en slemmig boll och istället satte sig ner och läste en bok eller två. Elitidrott och tävlingar är ju heller inte det enda sättet att få motion. Men folk får så klart göra som de vill.
  • h8him
    PumpkinQueen skrev 2012-10-05 10:02:25 följande:
    ...vad lärare brukar har för politiska åsikter är väl rätt allmänt känt?
    Inga förutfattade åsikter där inte....Drömmer Har alla lärare samma politiska åsikter enligt dig? Kanske är det ett antagningskrav för att komma in på utbildningen ens....Obestämd
  • PumpkinQueen
    Västjämtland skrev 2012-10-05 09:26:48 följande:
    Det första logiska och riktiga beslutet vore att likställa faderskapet med gemensam vårdnad! 

Något annat är orimligt att kräva och detta är en av de första saker feminister och jämnstäldister gemensamt borde kämpa för!

H

Ja, det vore väl rimligt om båda föräldrarna ansågs vara skydliga att ta hand om sin avkomma. Jag förstår inte varför feministerna ska jobba för det dock, det låter ju som en mansfråga. Alltså vore det väl rimligare om männen jobbade för det?
  • PumpkinQueen
    h8him skrev 2012-10-05 09:45:33 följande:
    Självklart, om vi nu inte ska särbehandla pga kön.

Undrar hur nöjda kvinnorna skulle vara efter en sån förändring?

De som är feminister skulle säkert vara nöjda. Varför skulle de inte vara det?
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!