• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • h8him
    Anonym (humanist) skrev 2012-10-05 10:14:03 följande:
    Men ännu mera fördomar!
    Sånt här spyr jag på. Många kvinnor klagar, ja. Många män gnäller, jajemensan, du är tydligen en av de. Nu är ju min fråga till dig....vilket av de är jag? Och varför ska JAG ta stryk av DINA fördomar om hur landet tydligen ligger så att säga?
    Vilka är DE som gör egna val? Vilka menar du och vem pratar du om?

Klagar/gnäller män på att kvinnor tjänar för lite?Obestämd Det har jag missat, kan du visa något som stärker det?

Alla har rättighet och skyldighet att ansvara för sitt eget liv och det betyder att om man väljer en utbildning som leder till mer välbetalda arbeten så har man en stor chans att få en högre lön. Om man väljer att vara hemma ett år eller två som föräldraledig samt sen arbeta deltid under flertalet år så blir självklart konsekvensen lägre inkomst. Är inte det den föräldraledigas eget ansvar? Vem tvingar kvinnor (ja, kvinnor är hemma mycket mer än männen) att vara föräldralediga länge och sen bara arbeta deltid? Vem tvingar kvinnor att utbilda sig, och arbeta inom låglöneyrken?

• PumpkinQueen
    h8him skrev 2012-10-05 10:10:08 följande:
    Nej, jag har ju skrivit det ett antal gånger... Bra att även du förstår det nu. Jag tycker det är ett onödigt ord.

Varför är det onödigt då? Förklara med dina egna ord.
  • Västjämtland
    PumpkinQueen skrev 2012-10-05 10:20:54 följande:

Ja, det vore väl rimligt om båda föräldrarna ansågs vara skydliga att ta hand om sin avkomma. Jag förstår inte varför feministerna ska jobba för det dock, det låter ju som en mansfråga. Alltså vore det väl rimligare om männen jobbade för det?

Om man nu skall påstås vara för jämlikhet skall det väl gälla alla?

Fast, nä visst ja, "Feminism var det. Just det!

My bad!

H      
  • Quintus Zebra
    PumpkinQueen skrev 2012-10-05 10:02:25 följande:
    ...vad lärare brukar har för politiska åsikter är väl rätt allmänt känt?
    Ja, det är knappast någon hemlighet att rätt många nationalekonomer på högskolenivå rent ideologiskt ofta är övertygade marknadsliberaler.  Jag har dock haft turen att ha olika lärare med olika ideologisk övertygelse. De ekonomer som har påverkat mig mest positivt har varit gröna i sin övertygelse. Men för egen del så är en lärares politiska övertygelse inte det viktigaste. Så länge de är öppna med vad de tycker, inte kräver att elever tycker likadant och allra viktigast är ju att de uppskattar kritiskt tänkande elever och inte elever som bara tycker som läraren...
    Rosa Parks sa aldrig att det ska va lätt!
  • Daddy  Cool
    PumpkinQueen skrev 2012-10-05 10:18:07 följande:
    Själv skulle jag tycka att det faktiskt var rätt bra om folk la mindre tid på att springa runt som bajsnödiga hundvalpar i jakt på en slemmig boll och istället satte sig ner och läste en bok eller två.
    Journalist (till Tomas Brolin i sjuksängen): Ska du börja läsa böcker nu?

Tomas Brolin: Så sjuk blir jag aldrig!
  • PumpkinQueen
    h8him skrev 2012-10-05 10:19:35 följande:
    Inga förutfattade åsikter där inte....Drömmer Har alla lärare samma politiska åsikter enligt dig? Kanske är det ett antagningskrav för att komma in på utbildningen ens....Obestämd

Läs:
    PumpkinQueen skrev 2012-10-05 10:02:25 följande:
    "...vad lärare brukar har för politiska åsikter är väl rätt allmänt känt?"

Notera att jag använder ordet "brukar", för att indikera att det gäller många men självklart inte alla.
  • oOOo  oOOo
    Daddy Cool skrev 2012-10-05 10:26:34 följande:
    Journalist (till Tomas Brolin i sjuksängen): Ska du börja läsa böcker nu?

Tomas Brolin: Så sjuk blir jag aldrig!
    Haha
  • Quintus Zebra
    oOOo oOOo skrev 2012-10-05 10:09:12 följande:
    Skillnaden är väl att jag inte begärt några belägg för något. Jag har presenterat min syn på det underbyggt med lite exempel.

Vissa feltänk är ju uppenbara eftersom de bygger på okunskap tex synen på hur arbete värderas. Ett arbetes värde är inte något som bestäms, det ges av omständigheterna och förändras med tiden.
    Självklart är ett arbetes värde något som bestäms. Hur skulle det annars komma till? Genom ett samtal från gud?
    Rosa Parks sa aldrig att det ska va lätt!
  • oOOo  oOOo
    Quintus Zebra skrev 2012-10-05 10:33:10 följande:
    Självklart är ett arbetes värde något som bestäms. Hur skulle det annars komma till? Genom ett samtal från gud?
    Genom samtal mellan arbetsgivare och arbetstagare. Nu gör du dig dumare än vad du är.
  • oOOo  oOOo
    oOOo oOOo skrev 2012-10-05 10:33:57 följande:
    Genom samtal mellan arbetsgivare och arbetstagare. Nu gör du dig dumare än vad du är.
    *dummare, är ett dumt ord att stava fel
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!