h8him skrev 2012-10-05 10:23:34 följande:
Klagar/gnäller män på att kvinnor tjänar för lite?

Det har jag missat, kan du visa något som stärker det?
Alla har rättighet och skyldighet att ansvara för sitt eget liv och det betyder att om man väljer en utbildning som leder till mer välbetalda arbeten så har man en stor chans att få en högre lön. Om man väljer att vara hemma ett år eller två som föräldraledig samt sen arbeta deltid under flertalet år så blir självklart konsekvensen lägre inkomst. Är inte det den föräldraledigas eget ansvar? Vem tvingar kvinnor (ja, kvinnor är hemma mycket mer än männen) att vara föräldralediga länge och sen bara arbeta deltid? Vem tvingar kvinnor att utbilda sig, och arbeta inom låglöneyrken?
Ja exakt! Varför gnäller du på vad jag skrev då? Det Pumpkin hade skrivit va ju att kvinnor skulle sluta vara hemma och lalla med bebisar. Alla kvinnor undrar jag då? Är det inte upp till var och en? Det är många kvinnor som gnäller över låga löner, men de tänker inte jag ta ansvar för, det handlar ju om en facklig fråga. Män gnäller över låga löner också. Det handlar ju om att visa arbeten är lågt lönesatta, ingenting annat.
Det här hade jag skrivit:
Fast OJ vilka fördomar!!!!! "Gå hemma och lalla med en bebis...."
Är det inte upp till individen? Pappa som mamma kan väll "gå där och lalla". Det får väll familjen komma överens om.
Att det sen finns arbetsgivare med samma fördomar som dig kan vi inte ändra på, lika lite som du är öppen för att höra andras åsikter och kanske fundera på om de FAKTISKT har nåt värde.
Vad är det egentligen du argumenterar emot????