• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • Ermenegildo
    Element skrev 2012-10-05 20:54:07 följande:
    Nej men som jurist förstår jag att du gillar semantiska och retoriska knep, det är ju ditt yrke att manipulera ett regelverk mot ekonomisk ersättning.
    Du har sett för många avsnitt av LA LawSkrattande
    It's still written in the scars on our hearts We're NOT broken Just bent
  • Element
    Ermenegildo skrev 2012-10-05 23:44:34 följande:
    Du har sett för många avsnitt av LA LawSkrattande
    Det tror jag inte, jag känner några jurister och de beskriver sitt yrke så. Får en jurist inte ekonomisk ersättning? Gäller det inte att nyttja ett regelverk till sin arbetsgivares fördel?
  • Element

För övrigt glor jag inte på TV, finns inget värre än hjärndöda serier.

• Anonym

Jurister försvarar mördare och ser till att de blir frikända.

• Aaliyah
    Anonym skrev 2012-10-06 00:13:55 följande:
    Jurister försvarar mördare och ser till att de blir frikända.
    Haha, roligaste inlägget idag...Skrattande
    I can only please one person per day. Today's not your day and tomorrow doesn't look good either
  • nihka
    h8him skrev 2012-10-05 08:22:43 följande:
    Vem har skyllt kvinnors val att arbeta inom låglöneyrken, på biologi? Vem anser att "hen" är ett "hot" mot jämställdheten?

Varför är kvinnor inte själva ansvariga för sina val av utbildning och yrken? Varför är det samhällets ansvar att kvinnor inte i större utsträckning utbildar sig inom matte, teknik osv? Vem tvingar kvinnor att föda barn och vara hemma till stor del under många år?

Svar på första stycket:  Här får du svar: www.familjeliv.se/Forum-26-434/m65845509-403.html

Två och en halv månader och 4000 inlägg efter trådstart hoppar du in och frågar vad det står här???

Svar på andra stycket: om du anser att det ligger till så har jag ingen förklaring till varför. Själv tycker jag kvinnor är ansvariga för sina val, men att det är minst sagt märkligt att traditionellt kvinnliga arbeten och sysselsättningar betalar sig så konsekvent sämre än traditionellt manliga.   
  • nihka
    Daddy Cool skrev 2012-10-05 09:37:22 följande:
    Arbeta fackligt? Jag tänker då på kommunals stora strejk för några år sen.

www.svt.se/2.6437/1.143767/tog_de_fajten_0311...

"Det tidigare avtalet löpte i tre år och skulle i år gett 3,5 procents löneökning i genomsnitt. Det sista medlarbudet innan strejken var på 3,85 procent i år. Det tackade Kommunal nej till, men efter fem veckors strejk godkände förbundet ett bud på 3,95 procents höjning i år, men bara 2,45 procents höjning nästa år.

Vinsten för en genomsnittlig kommunalarbetare blir i år, före skatt, 72 kronor mer i månaden i jämförelse med det avtal man sa upp.
    I förhållande till det medlarbud som gavs innan strejken är det 16 kronor mer i månaden. Så långt ingen stor seger kanske, men vad vann man i övrigt?

Kommunals krav inför förhandlingarna var ett ettårigt avtal, att löneökningen skulle vara lika för alla medlemmar och att alla skulle garanteras en höjning. Men i det avtal som kom att godkännas hade istället arbetsgivarna fått igenom sina krav på ett tvåårigt avtal, på en skillnad i löneökningen mellan vårdpersonal och övriga yrkesgrupper samt att alla inte var garanterade en höjning. Arbetsgivarna var nöjda, men kanske borde inte Kommunal varit det.

- Om jag skulle varit med i Kommunal tror jag personligen att jag skulle känt mig lite lurad idag, säger en representant för arbetsgivarna, kommunalrådet i Bollnäs, Evy Degerman (c)."

Den ledde ju inte till speciellt mycket. Varför blev det så tror du?

Men gud, hur ska jag kunna svara på det? Jag är inte med i kommunal. Du kanske vet mer?
  • Västjämtland

Dåligt fackligt arbete kanske?

H
  • nihka
    PumpkinQueen skrev 2012-10-05 09:57:31 följande:

Vem tror du är sjuksköterskornas arbetsgivare, då?

Frågan kan jag svara på men jag vet inte vart frågan leder. Förklara dig gärna.
  • nihka
    Västjämtland skrev 2012-10-08 19:46:38 följande:

Dåligt fackligt arbete kanske?

H

Om du vill vandra ner för den avenyn har jag en lika enkel förklaring till varför "kvinnoyrken" ger sämre betalt: det är förstås för att kvinnor gör ett sämre arbete. Varför skylla på facket? 
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!