• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • Quintus Zebra
    oOOo oOOo skrev 2012-10-05 14:52:13 följande:
    Förnekar du evolutionen också?

Då låter lite som en kreationist som förfasar sig över darwinism .-D 
    Vad har jag förnekat? Förstår inte riktigt?
    Rosa Parks sa aldrig att det ska va lätt!
  • oOOo  oOOo
    Quintus Zebra skrev 2012-10-05 15:06:59 följande:
    Vad har jag förnekat? Förstår inte riktigt?
    Att principen om tillgång och efterfrågan fungerar i praktiken.

Jag vet att du inte förstår men någon annan kanske läser och tycker det är intressant.
  • oOOo  oOOo
    Quintus Zebra skrev 2012-10-05 15:04:38 följande:

Jag tror ju i och för sig att det skulle vara rätt lätt att bevisa. 
    Du kan ju för skojs skull visa hur ett oklanderligt bevis ser ut
  • PumpkinQueen
    Quintus Zebra skrev 2012-10-05 15:04:38 följande:

Jag tror ju i och för sig att det skulle vara rätt lätt att bevisa. Men jag ser inte riktigt att det är ett viktigt faktum för diskussionen och jag ser inte heller någon som har påstått att jag har fel?

Jag blir bara så trött när folk rent slentrianmässigt slänger ur sig saker som "klyftorna har aldrig varit större än nu!" eller "arbetslösheten har bara ökat!" utan att back upp det på något vis. Men du har rätt i att det säkert inte hör till diskussionen om hen.
  • FMGA
    Anonym (humanist) skrev 2012-10-05 12:25:58 följande:
    Strålande! Låt oss sluta leka med ord. Då är vi överens om detta.
    Mm, jag tror att du kommer att bli bättre förstådd om du svarar mer på de åsikter som framförs och mindre på dina önskemål om hur de vars åsikter du ifrågasätter kunde ha uttryckt sig.

• Quintus Zebra
    PumpkinQueen skrev 2012-10-05 15:10:53 följande:

Jag blir bara så trött när folk rent slentrianmässigt slänger ur sig saker som "klyftorna har aldrig varit större än nu!" eller "arbetslösheten har bara ökat!" utan att back upp det på något vis. Men du har rätt i att det säkert inte hör till diskussionen om hen.
    Att man inte lämnar källor på sådant som man tror är allmän kännedom är kanske inte slentrian direkt, men visst.
    Så mycket som jag har tjötat om källor här så är det klart att jag skall bidra:

www.scb.se/statistik/AM/AM0401/Syssels%E4ttning%20och%20arbetsl%F6shet%201975-2003.pdf

Sidan 14.

1975 var arbetslösheten 1,6 %. 1986 var den 2,5%. 1989 var den 1,5%.

Är vi överens om att det är betydligt mycket lägre än idag?
  • oOOo  oOOo
    Quintus Zebra skrev 2012-10-05 16:07:16 följande:
    Att man inte lämnar källor på sådant som man tror är allmän kännedom är kanske inte slentrian direkt, men visst.

www.scb.se/statistik/AM/AM0401/Syssels%E4ttni...

Sidan 14.

Så statistik är bevis, didn't see that coming  
  • Quintus Zebra
    oOOo oOOo skrev 2012-10-05 14:45:55 följande:
    Jag är nöjd med de bevisen jag har sett. Tror inte teorin förklarar allt men det ger en del insikt om hur det hänger ihop.

Det är ju helt okej. Men du får gärna dela med dig av dem.

Men om du inte presenterar bevis kan du ju knappast bli förvånad om folk inte köper dina förklaringar rakt av?
  • Quintus Zebra
    oOOo oOOo skrev 2012-10-05 16:08:48 följande:
    Så statistik är bevis, didn't see that coming  
    Det beror ju på vad man vill bevisa. Vad gäller saker som går att räkna som t.ex. arbetslösheten så är statistik helt okej bevis. Om det är mer komplexa företeelser som man vill bevisa så är statistik ganska dåliga bevis.

• PumpkinQueen
    Quintus Zebra skrev 2012-10-05 16:07:16 följande:

www.scb.se/statistik/AM/AM0401/Syssels%E4ttni...

Sidan 14.

Sidan finns inte.

Vad ligger arbetslösheten på idag, då? Kan ju vara viktigt, för att man ska kunna avgöra om det är MER eller MINDRE än förr.
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!