• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • Quintus Zebra
    oOOo oOOo skrev 2012-10-05 14:01:15 följande:
    Ditt antagande att efterfrågan är stor på behöriga lärare är antagligen felaktigt. 
    sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=4890159

www.lararforbundet.se/web/ws.nsf/documents/188457D3F1D4916AC1257A6A003A93BC&menuid=00326A1C

www.skolverket.se/om-skolverket/publicerat/arkiv_pressmeddelanden/2004/stor-brist-pa-behoriga-larare-i-sverige-1.9190

Vill du ha fler?
    Rosa Parks sa aldrig att det ska va lätt!
  • Anonym (humanist)
    oOOo oOOo skrev 2012-10-05 14:03:54 följande:
    Då är det ju inte arbetsuppgifterna som bestämmer lönen utan vad parterna kommer överens om.

Två personer med samma arbetsuppgifter kan sluta olika avtal. 
    Absolut. Backa tbx till början av just där dialogen och läs vad det handlar om.
  • Quintus Zebra
    PumpkinQueen skrev 2012-10-05 14:04:22 följande:
    Skattemedel = offentlig sektor. Vilket innebär att vi inte längre har tillgång/efterfrågan som styr.

Det är väl främst inom den offentliga sektorn som det finns stora löneskillnader mellan kvinnor och män? Varför söker sig kvinnor till jobb inom den offentliga sektorn?

Vad du vill påstå är så klart intressant, men hur ser det ut i verkligheten? Visst måste det finnas statistik på detta?
    Ja, den sista statistiken jag såg visade att löneskillnaderna i den privata sektorn var större än i den offentliga.
  • oOOo  oOOo
    Då har de fel, alternativt har arbetsgivarna inte råd att betala högre löner. Troligtvis är efterfrågan på behöriga lärare inte stort.

Inte första gången articiciella metoder att höja löner falerar. Tydligen gör de obehöriga lärarna ett lika bra jobb.
  • PumpkinQueen
    Anonym (humanist) skrev 2012-10-05 14:00:23 följande:
    Men tas det verkligen för givet? Vad har du haft för kassa arbetsgivarkontakter?

Jag försöker att inte bygga mina åsikter och teorier på anekdotiska eller självupplevda situationer. Alltså är mina eventuella egna erfarenheter fullkomligt irrelevanta i det här fallet.
  • Quintus Zebra
    oOOo oOOo skrev 2012-10-05 14:12:41 följande:
    Då har de fel, alternativt har arbetsgivarna inte råd att betala högre löner. Troligtvis är efterfrågan på behöriga lärare inte stort.

Inte första gången articiciella metoder att höja löner falerar. Tydligen gör de obehöriga lärarna ett lika bra jobb.
    Din tilltro till en obevisad teori är väldigt hög verkar det som.

Det är ju det som ofta gör att det är lika svårt att diskutera marknadsekonomi som religion, eftersom en del av deras anhängare inte verkar bygga sin tillit på bevis och belägg. Det är svårt att diskutera en uppfattning som bara bygger på tro...

Om jag har fel, och du har belägg. Så dela som sagt gärna med dig
  • PumpkinQueen
    Anonym (humanist) skrev 2012-10-05 14:08:39 följande:
    Här har du ditt sista stycke:

"Jag tror att det finns flera skäl till att kvinnodominerade yrken är lågavlönade. Bland annat att kvinnor har ett sämre förhandlingsläge eftersom de förväntas vara borta från arbetsplatsen under några år för att ta hand om barn."

Hädanefter kan du väll åtminstone försöka minnas vad du skriver så jag slipper förklara återkommande. Hela diskussionen blir väldigt långsam och stapplande då.

Men detta var ju vad jag besvarade. Om du verkligen har något som du vill diskutera så kan du väl förklara vad det är? Om jag nu är så korkad att jag inte förstår vad du menar.
  • PumpkinQueen
    Quintus Zebra skrev 2012-10-05 14:11:57 följande:
    Ja, den sista statistiken jag såg visade att löneskillnaderna i den privata sektorn var större än i den offentliga.

Men vad säger statistiken om arbetslösheten? Vi kan väl inte bara ta för givet att den ökat bara för att du säger att du upplever att det är så?
  • Quintus Zebra
    PumpkinQueen skrev 2012-10-05 14:23:08 följande:

Men vad säger statistiken om arbetslösheten? Vi kan väl inte bara ta för givet att den ökat bara för att du säger att du upplever att det är så?
    Jag upplever inte. På 70-talet och 80-talet var arbetslösheten lägre än nu. Exakt var den statistiken finns vet jag inte. Men om du vill kan du få länkar där det står att Sverige på 70- och 80-talet hade en av Europas lägsta arbetslösheter. Och att den gick upp rejält på 90-talet.
  • PumpkinQueen
    Quintus Zebra skrev 2012-10-05 14:30:29 följande:
    Jag upplever inte. På 70-talet och 80-talet var arbetslösheten lägre än nu. Exakt var den statistiken finns vet jag inte. Men om du vill kan du få länkar där det står att Sverige på 70- och 80-talet hade en av Europas lägsta arbetslösheter. Och att den gick upp rejält på 90-talet.

Så vi SKA tro på det, bara för att du säger att det är så?
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!