• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • Quintus Zebra
    PumpkinQueen skrev 2012-10-05 14:34:31 följande:

Så vi SKA tro på det, bara för att du säger att det är så?
    Nej, absolut inte! Klart du inte ska tro blint på mig eller nån annan. Om du tror jag har fel får du gärna visa det. Är tämligen säker på min sak. Men hittar som sagt ingen statistik. 
    Rosa Parks sa aldrig att det ska va lätt!
  • Element
    Anonym skrev 2012-10-05 14:04:07 följande:

Det finns två "hentrådar" på gång (minst) och i varje tråd undrar jag varför "hen" laddas med en massa feministtjafs? Hen är ett helt oladdat ord och betyder ingenting annat än att man talar/skriver om en person som INTE är känd vare sig till namn eller kön! Hur svårt kan det va? Är alla tjejer dumma i huvudet?
    Det är inte oladdat, många människor kopplar ihop ordet med förespråkarna för den svenska "genusvetenskapen"

• piapiapia

Jag hatar också "HEN"!!! Vi har en dotter och hon är minsann ingen hen. Hon är en HON! Varför skulle hon vara en hen?? Amen, vem har hittat på detta??

• oOOo  oOOo
    Quintus Zebra skrev 2012-10-05 14:18:09 följande:
    Din tilltro till en obevisad teori är väldigt hög verkar det som.
    Jag är nöjd med de bevisen jag har sett. Tror inte teorin förklarar allt men det ger en del insikt om hur det hänger ihop.

• oOOo  oOOo
    Anonym (humanist) skrev 2012-10-05 14:10:01 följande:
    Absolut. Backa tbx till början av just där dialogen och läs vad det handlar om.
    Problemet var ju att du skrev

"Lönen ska anpassas efter arbetsuppgifter och ingenting annat. "

Vilket ju inte var sant då. Eftersom det skall bygga på ett avtal och lönen mycket väl kan vara olika trots samma arbetsuppgifter  
  • oOOo  oOOo
    Quintus Zebra skrev 2012-10-05 14:18:09 följande:
    Det är ju det som ofta gör att det är lika svårt att diskutera marknadsekonomi som religion, eftersom en del av deras anhängare inte verkar bygga sin tillit på bevis och belägg. 
    Förnekar du evolutionen också?

Då låter lite som en kreationist som förfasar sig över darwinism .-D 
  • PumpkinQueen
    oOOo oOOo skrev 2012-10-05 14:49:07 följande:
    Problemet var ju att du skrev

"Lönen ska anpassas efter arbetsuppgifter och ingenting annat. "

Vilket ju inte var sant då. Eftersom det skall bygga på ett avtal och lönen mycket väl kan vara olika trots samma arbetsuppgifter  

Amen åh. Du kan ju inte lixom ta upp nåt som anonym har skrivit tidigare i dialogen, för det var ju inte det som dialogen handlade om och nu är det typ jätteorättvist och alla andra har problem med läsförståelsen för att de inte tolkar anonym som anonym vill. Obestämd
  • isabellasmamma

har inte läst allt bara TS!
    jag gillar heller inte ordet hen....vad är det för fel på han och hon??
    min dotter är en hon och ingen hen, skulle bli sur om någon sa hen om henne! 

• PumpkinQueen
    Quintus Zebra skrev 2012-10-05 14:40:52 följande:
    Nej, absolut inte! Klart du inte ska tro blint på mig eller nån annan. Om du tror jag har fel får du gärna visa det. Är tämligen säker på min sak. Men hittar som sagt ingen statistik. 

Så egentligen är hela den här diskussionen poänglös då, eftersom du sitter och är säker på något utan att kunna bevisa det för någon annan.
  • Quintus Zebra
    PumpkinQueen skrev 2012-10-05 14:53:48 följande:
    Så egentligen är hela den här diskussionen poänglös då, eftersom du sitter och är säker på något utan att kunna bevisa det för någon annan.

Jag tror ju i och för sig att det skulle vara rätt lätt att bevisa. Men jag ser inte riktigt att det är ett viktigt faktum för diskussionen och jag ser inte heller någon som har påstått att jag har fel?
    Rosa Parks sa aldrig att det ska va lätt!
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!