Anonym (humanist) skrev 2012-10-05 20:25:21 följande:
Nä du FMGA. Det är nog så. Lika barn leka bäst med andra hen. För jag har ingen aning om vad du tillhör för kön, så jag kallar dig hen. Har jag använt det rätt nu?
Jag hoppas jag har fel, men du verkar inte ha nåt som helst intresse av att diskutera sakfrågan. Du vill bevisligen bara kasta omkring fina ord och hitta mysiga uttryck för hur andra inte får uttrycka sin önskan om att du inte ska leta fel bara för att du har slut på vettiga argument om det som i sak diskuteras. Om du inte orkar ta till dig av den meningen så tänker jag inte förklara.
Hitta en tråd som diskuterar hur man får uttrycka sig enligt dina normer istället. Där kan du diskutera med andra om att du har rätt hela tiden.
Jag ställde en fråga, jag hoppas du har svarat på den när jag har lagt till det här inlägget.
Tja, det är ju språkfrågor som diskuteras i den här tråden.
Du skriver "lika barn leka bäst med andra hen" .
Du är långt från ensam om att inte ha förstått att hen är ett pronomen. Det är en av sakfrågorna i den här tråden.
Men visst kan jag svara på dina frågor, men jag vet faktiskt inte ens vilka de är.
Lämna tråden har jag inte för avsikt att göra - men kan du formulera frågor som bygger på vad jag verkligen har skrivit så svarar jag gärna.
Gör ett försök, vetja. Det kan inte bli annat än ett fall framåt, hursomhelst.