• Anonym (otippat!!!)

fann utdrag från min flickväns/sambo sjukhusjournal.

Jag kunde inte låta det bero när det står Blodsmitta på en orange lapp på första bladet att fortsätta läsa. X har i sena tonår missbrukat Amfetamin intravenöst. Och vid ett tillfälle delat spruta med för henne en okänd kvinna och blivit smittad av Hepatit C och numer utläkt hepatit B. Jag har fullständig panik! Har för mig att man måste delge sin partner om man är smittbärare av nåt värre än herpes. Smittskydslagen. Dessutom står det att hon sedan 2010 varit diagnoserad av emotionell instabil personlighetsstörning. Vi har aldrig haft skyddad sex med kondom och vi har även haft analsex, hur kan jag veta om jag blivit smittad av hepatit? Och vad tycker ni jag ska göra? Kan ju säga att tilliten sjunkit till botten. Vi har varit ett par i två år och sambo i tre månader. Jag kan ju inte lita på henne när hon ev kan ha utsatt mig för smitta.?????

• Svar på tråden fann utdrag från min flickväns/sambo sjukhusjournal.
  • Moonis
    SupersurasunkSara skrev 2012-07-22 09:46:51 följande:
    Direktkopierat från RFSU´s sida:

Smittskyddslagen

Följande sexuellt överförbara infektioner lyder under den:

Hiv Hepatit B och C Klamydia Gonorré Syfilis
    Händer så ofta så jag undrar om det är någon/några som gör en undersökning om dubbelmoral hahaha.
    Helt säkert
  • Hypnotica
    Anonym (otippat!!!) skrev 2012-07-22 12:21:08 följande:
    Godmorgon. Jag har inte överreagerat, hon är en @#!#$#@ som inte följt lagen!!! Och inte brytt sig om mig, nu ere min tur att skita i henne.
    Bara för att hon har gjort fel, betyder det inte att du har frikort på att bete dig hursomhelst.
  • Anonym (Anmäl!)

Jag tycker verkligen att du borde polisanmäla henne! Den här människan verkar inte ha "alla hästar hemma"!

En fråga: Hur kunde det undgå dig att människan är psykiskt sjuk? Märkte du verkligen ingenting??? 

• Anonym (otippat!!!)

Hon är anmäld, men jag har INTE blivit smittad. Fick svar nyss.

• Indianica
    Anonym (otippat!!!) skrev 2012-07-22 14:04:58 följande:
    Skönt och jag tycker inte du överreagerat, de flesta här hade säkert fått en stor chock i din situation. Däremot kan ju hennes emotionella personlighetsstörning (googla gärna på det för att få veta mer) vara en bidragande orsak till att hon betett sig som hon gjort, dvs inte berättat. För när man är personlighetsstörd "fungerar man inte som de flesta andra" gör. Det är inte en ursäkt, men en förklaring.
  • Anonym (Anmäl!)
    Kan du berätta mer? Jag hoppas att du slängde ut henne och bad henne dra åt h*lvete?
  • Anonym
    Ledsen att göra dig besviken men testet måste tas sex månader efter ert senaste ligg annars är det liksom ogjort...

När du får kopior på anmälan kan du väl ladda upp det någonstans, vill se om du åtalas för något när åklagaren lägger ner anmälan.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-07-22 15:42:58 följande:
    Ledsen att göra dig besviken men testet måste tas sex månader efter ert senaste ligg annars är det liksom ogjort...

När du får kopior på anmälan kan du väl ladda upp det någonstans, vill se om du åtalas för något när åklagaren lägger ner anmälan.
    Det stämmer inte, hon har ju haft sjukdomen i flera år så det räcker med att de haft samlag i ett halvår innan testet togs, och sedan när det är negativt inte har samlag igen, för då blir det ogjort.
  • Anonym (C)
    hepatit c kan ta upp till ett halvår innan det visar sig på tester så fortsätt testa dig... för min respektive syntes det på tester först efter ca 6 månader.
  • Anonym
    Anonym (C) skrev 2012-07-22 16:03:14 följande:
    hepatit c kan ta upp till ett halvår innan det visar sig på tester så fortsätt testa dig... för min respektive syntes det på tester först efter ca 6 månader.
    De har haft sex i två år, så det skulle synas nu om han vore smittad.
Svar på tråden fann utdrag från min flickväns/sambo sjukhusjournal.