• Anonym (otippat!!!)

fann utdrag från min flickväns/sambo sjukhusjournal.

Jag kunde inte låta det bero när det står Blodsmitta på en orange lapp på första bladet att fortsätta läsa. X har i sena tonår missbrukat Amfetamin intravenöst. Och vid ett tillfälle delat spruta med för henne en okänd kvinna och blivit smittad av Hepatit C och numer utläkt hepatit B. Jag har fullständig panik! Har för mig att man måste delge sin partner om man är smittbärare av nåt värre än herpes. Smittskydslagen. Dessutom står det att hon sedan 2010 varit diagnoserad av emotionell instabil personlighetsstörning. Vi har aldrig haft skyddad sex med kondom och vi har även haft analsex, hur kan jag veta om jag blivit smittad av hepatit? Och vad tycker ni jag ska göra? Kan ju säga att tilliten sjunkit till botten. Vi har varit ett par i två år och sambo i tre månader. Jag kan ju inte lita på henne när hon ev kan ha utsatt mig för smitta.?????

• Svar på tråden fann utdrag från min flickväns/sambo sjukhusjournal.
  • Anonym
    cruz skrev 2012-07-22 16:23:14 följande:
    TS: Har du fått provsvar idag, på en söndag mitt i semestertider?!!! I så fall är sjukvården bättre än jag trodde. När vi stuckit oss på kanyler i jobbet så har det tagit veckor att få svar...
    ...fast detta visste vi ju redan, baserat på h*ns kunskap i ämnet Solig
  • Anonym
    Anonym (S.H.I.T) skrev 2012-07-22 18:57:54 följande:
    och där sjönk TS till en nivå som är lägre än GlocalNet.. undra just vem som har mest störning av er två, dig och din sambo alltså...

Hahaha
  • CherryBomb89
    RazorTongue skrev 2012-07-21 23:21:04 följande:
    Men TS, har du aldrig hört talas om kondom? Ärligt talat, om du knullar oskyddat så borde du väl fatta att du utsätter dig för risker? Du är väl inte ett barn som inte vet bättre? Trodde att varje vuxen människa fattade bättre nu för tiden.
    Öööh dom hade vart tillsammans i 2 år,många som använder kondom i långvariga förhållanden då........
  • Anonym
    CherryBomb89 skrev 2012-07-22 20:08:42 följande:
    Öööh dom hade vart tillsammans i 2 år,många som använder kondom i långvariga förhållanden då........
    Hihi, precis men nu kommer jag att tänka på en annan tråd, om att bli ofrivillig fader. Där är det plötsligt det omvända, ska man knulla så vet man vilka konsekvenser som kan bli :)
  • Anonym (slut ändå)

Ts, jag kan förstå att du är besviken, men det hade tagit slut ändå. Jag har svårt att tro att du är förälskad öht. Jag hade aldrig pratat om min kille som du uttrycker dig. Någon dag hamnar du i blåsväder för något som du har gjort och minns då din egen reaktion kring det här. 

• Anonym

Om man har hepatit så är det allmänspliktigt och om man har sex skall det användas kondom. (enligt smittskyddslagen)

• Anonym (C)
    Anonym skrev 2012-07-22 16:06:29 följande:
    .

hur ska du ha det, har du hepatit c eller har din partner det? Eller har ni båda gått och råkat få det på olika håll? Lite taskigt att skaffa barn tycker jag, risken finns ju att även de får det, nu var inte så fallet men det hade kunnat vara så :s

Jag är den första som skrev. Vi råkade använda samma signatur bara. Jag har hepatit. Hon som skrev efter mig har en partner som är smittad.
  • Anonym (C)
    Anonym (C) skrev 2012-07-22 21:37:18 följande:

Jag är den första som skrev. Vi råkade använda samma signatur bara. Jag har hepatit. Hon som skrev efter mig har en partner som är smittad.

Och vaddå taskigt att skaffa barn. Vet du överhuvudtaget nåt om hepatit? Jag torde ha mer kunskap och dessutom veta att riskerna är obefintliga med min smittsamhet. De kollade det på mig på min infektionsklinik.

Jäkligt less på fördomar!!  
  • Anonym (hm)

Läste upp denna trådstart för sambon. Och ställde följdfrågan "Vad hade du gjort om jag ljugit/undanhållit något sådant?". Inte hade jag blivit sur, säger han. Jag har ju haft Hepatit B, men det har jag ju berättat. WHAAAAT!?!? tänkte jag. Skojar han med med? Men icke, han lovade och svor. 

Visst, han är inte smittad nå mer och han visste aldrig om det när han hade det utan det var efter ett blodprov som de såg att han hade utläkt Hepatit B. Så han kan varken få det eller smitta nå mera, men det känns som konstigt eftersom vi pratat om Hepatit osv men han aldrig nämnt det.
    Han påstår att har sagt det, men jag har inget som helst minne utav det. 

• Anonym (HC)
    Anonym skrev 2012-07-22 16:04:32 följande:
    De har haft sex i två år, så det skulle synas nu om han vore smittad.
    ja men man behöver ju inte bli smittad första gången man har sex... Han kanske kan ha blivit smittad sista gången de hade sex, då syns inte det än..... Fast som jag sagt tidigare så är det väldigt sällsynt att det smittar via sex. Om inte båda blöder på/i könen....
Svar på tråden fann utdrag från min flickväns/sambo sjukhusjournal.