• Anonym (otippat!!!)

fann utdrag från min flickväns/sambo sjukhusjournal.

Jag kunde inte låta det bero när det står Blodsmitta på en orange lapp på första bladet att fortsätta läsa. X har i sena tonår missbrukat Amfetamin intravenöst. Och vid ett tillfälle delat spruta med för henne en okänd kvinna och blivit smittad av Hepatit C och numer utläkt hepatit B. Jag har fullständig panik! Har för mig att man måste delge sin partner om man är smittbärare av nåt värre än herpes. Smittskydslagen. Dessutom står det att hon sedan 2010 varit diagnoserad av emotionell instabil personlighetsstörning. Vi har aldrig haft skyddad sex med kondom och vi har även haft analsex, hur kan jag veta om jag blivit smittad av hepatit? Och vad tycker ni jag ska göra? Kan ju säga att tilliten sjunkit till botten. Vi har varit ett par i två år och sambo i tre månader. Jag kan ju inte lita på henne när hon ev kan ha utsatt mig för smitta.?????

• Svar på tråden fann utdrag från min flickväns/sambo sjukhusjournal.
  • juliaannaeva

Jag skulle ställa henne frågan och hoppas på ett ärligt svar, har nu ändå varit tsm så länge så är de väl inga konstigheter att man kikar i varandras papper :) l

• Whitetrash86

fråga henne lugnt varför hon inte sagt något.. kan ju vara så att hon skäms jätte mycket pga detta och ligga i tron att du kommer lämna henne om hon skulle sagt något.

För att veta om du blivit smittad så är det bara att gå ner till vården och be om ett test. 

• Anonym

Det är ytterst ovanligt att Hepatit C smittar vid samlag. Förstår att du känner dålig tillit då hon undanhållit det för dig. Men jag tror inte att du har något att oroar dig över. Ta det med henne, säg att du såg lappen och undrar varför hon inte sagt något.

• Nässpray87

Har tagit upp det med henne? Alltså att du hittade hennes jornal å läst det? Jag vet ju inte om det smittar men jag skulle ju ta upp det med henne!

• Loket

Du får kontakta vårdcentralen och be om ett fullständigt test gällande alla könssjukdomar så får du besked om du är smittad av något eller ej, skulle kolla HIV/Aids också även om det inte står att hon har det.

• Anonym (s)

Gå och testa dig genast så du slipper oroa dig. Och prata med henne såklart. 

• Anonym (otippat!!!)

Jag tror hon har gjort nåt olagligt, det är straffbart att underhålla sån här info från sin sexpartner. Jag kommer ta upp det med henne, packa mina saker och ge mig av för hon kan ju inte ha nåt intresse av min hälsa. Fy fan!

• plastkotte

Att du är arg över att hon inte sagt något ang smittan kan jag förstå, jag själv hade nog haft svårt att förlåta en sån sak.

Men det där med emotionell instabil personlighetsstörning borde du väl ha märkt av om ni varit tillsammans i 2 år? Om inte så mår hon väl tydligen bättre sen hon träffade dig.

• Anonym (otippat!!!)

Hepatit c kan smitta vid samlag, vid mens är risken som störst eller vid analsex då ytliga blodkärl gärna går sönder.

• Anonym

Har du inte märkt av hennes psykiska sjukdom?

Svar på tråden fann utdrag från min flickväns/sambo sjukhusjournal.