Äggdonation höst/vinter 2012
Någon mer som står på kö och hoppas på äggdonation under hösten/vintern 2012? Vi kan väl stötta varandra. Väntar själv på att vår korsdonator ska donera efter sommaren, därefter drar det igång på allvar för oss :)
Någon mer som står på kö och hoppas på äggdonation under hösten/vintern 2012? Vi kan väl stötta varandra. Väntar själv på att vår korsdonator ska donera efter sommaren, därefter drar det igång på allvar för oss :)
Har läst på forumet om när folk testar positivt sent och jag vet inte vad jag skall tro. BIM +11 har jag sett flera som först då testat positivt... Min bästa vän testade själv positivt för första gången i v. 9 och 10 tester senare! Visst det är ju väldigt ovanligt. BIM +11 är säkert inte heller vanligt även om det ser vanligt ut på forumet (det är inte genomsnittsgraviditeter som håller till här).
Såg en intressant artikel om hcg-nivåer i olika veckor. Det är inte unikt att vissa personer inte får plus förrän i v 5+3 typ, eftersom hcg hos vissa inte stiger över 25 mikromol förrän då. Om jag skulle gå på det skulle jag testa på RD 24. Men jag fattar ju själv att man lätt gör sig en höna av en fjäder i stället för att se sanningen i vitögat
Tilläggas kan att BIM+11 är i en 28-dagarscykel v.5+4, så ovanstående personer har lite hårda data bakom sig ändå.
Enda gången jag själv varit gravid testade jag inte positivt förrän BIM+9 (motsvarar RD 23 för mig). Jag vet att klinikerna drar gränsen vid RD 18.
Nu skall jag ta en paus härifrån några dagar
Lycka till ni andra!
Har nu varit på andra vul. Det gick bra. men vad fläcken kunde varit är ett mysterium, kanske den adra tvillingen som inte klarat sig eller gulsäcken som synts. fläcken var tyvärr kvar. Men jag gläds av den liliga krabat som syntes på skärmen sparkade en hel del. Är idag i 10+1. Mår rätt bra bara problem med förstoppning och trötthet. Ska imorgon första besöket hos mvc.
Grattis Lisa 81
Lycka till Sandra1982
jag har precis som du nyligen sätt in 2 embryon. Detta gjordes i Umeå 1/11. Så nu går jag och väntar på att få göra gravtest, det ska göras nästa torsdag den 22/12. Jag väntar så..... Lycka till alla ni starka människor som kämpar för att skaffa barn.
På onsdag har jag kommit in i v 11. Och äntligen får trappa ner på progynonet, men eftersom jag tagit dem 4 gånger istället för 3 som man igentligen ska bler ner trppningen en vecka extra. så den 12/12 är man helt fri från progynon och progesteron i tablett form.
Jag påbörjar nedtrappning till helgen, gick in i vecka 10 idag.
Fick gå hem från jobbet idag.. Hormonerna har visst kickat igång ordentligt och jag börjar gråta hela tiden. Eftersom jag träffar patienter i mitt jobb funkar det inte riktigt att börja gråta i samtal. Tur att jag har en förstående chef..
Hej Fruhn och ni andra som är igång med äggdonation.
Skönt med ett forum.
Jag har fått en donator vid AVA i Åbo,
med planerad insättning januari 2013.
Håll tummarna!