• Fruhn

Äggdonation höst/vinter 2012

Någon mer som står på kö och hoppas på äggdonation under hösten/vintern 2012? Vi kan väl stötta varandra. Väntar själv på att vår korsdonator ska donera efter sommaren, därefter drar det igång på allvar för oss :)

• Svar på tråden Äggdonation höst/vinter 2012
  • lyckligtlottad1234

Uppdaterar. Jag har plussat!!! Min Fjärde äggdonationsbehandling, med min andra donator! Hoppas, hoppas, hoppas det som fastnat vill stanna! 

Hej, har försökt göra en sammanställning:
    Nahoj23: ruvar 
    Sharika: insättning v. 40
    Fruhn: insättning v. 40
    ewa00: ny insättning om någon vecka
    lillamillan: insättning v. 42-43
    Jenkis: sprayar
    Frist: väntar på beslut gällande donation. Ev. till Finland eller korsdonator.
    Puh76: Kö i sverige och i finland.
    Backefru: utredning inför remiss till Huddinge 
    Lyckligtlottad1234: Fjärde ÄD-insättningen. Plus 10/11-2012

• Lisa 81

Hej Har varit på semester eller snarare träffat mamma som bor en bra bit från mig. Känns skönt att kom ifrån vardagen lite och blivigt av med lite möbler som är mammas.

Ska på torsdag tillbaka till min gyn läkare och göra ett vul för att se vad den lilla fläcken var för något. Och på fredag blir första tiden på mvc. en spännande och och full proppad vecka. 

• Fruhn

Lyckligtlottad 1234: grattis!!
    Lisa81: vi ska också på första mvc på fredag :) spännande! Lycka till!

• Jenkis
    Fruhn skrev 2012-11-12 14:31:12 följande:
    Hej på er!

Hoppas att det går bra för er, i de olika stadier ni är.

Reflekterade över en sak.. Här har man gått och längtat och längtat så mycket efter att bli gravid. Miraklet sker, man får plus på stickan. Då hade jag en tanke om att alla problem skulle försvinna och jag skulle gå med ett fånigt leende på läpparna. Vad händer då... illamående och tröttheten... Här vill man gå och vara lycklig i fred och så är det hela tiden det där jäkla måendet..

Har nu dock skaffat sea-band och tycker faktiskt att det fungerar något mot illamåendet, så nu hoppas jag att lite hallelujakänsla kan få infinna sig istället. Eftersom jag inte sagt något till kollegorna på jobbet ännu, bara till chefen, så har jag handledskydd för att dölja mina sea-band.. varmt blire :)

Håller mina tummar för att det går bra för er andra i tråden!!

Ha, ha. Roligt skrivet och väldigt träffande. Så är det nog för de flesta. Att när man inte alls går med ett fånigt flin på läpparna när miraklet händer. Möjligtvis direkt efter grav-testet.
  • Sandra1982

Hej alla!
    Är inne på min andra omgång med äggdonation och igår fick jag ett utav vårt fina ägg insatta, så nu börjar den långa väntan! Men jag är förhoppningsfull och har en bra känsla i kroppen  Önskar alla starka kämpar här inne ett lycka till från hjärtat!

• Sakura77

Lillamillan - så himla tråkigt. Känner med dig. Det är så himla tufft med alla motgångar.
    Jenkis - känner igen mig i din frustration. Har ofta känt mig så trött på allt så jag bara velat skrika.
    Lyckliglottad -stort grattis!!!! Så kul!!!
    Sandra - håller tummarna.

Varit några jobbiga dagar. Hade en liten blödning i fredags eftermiddag och även om jag vet att det inte är ovanligt med blödningar tidigt i graviditeten och framför allt inte när det gäller äggdonation så blev jag såklart orolig. Blev en lång nervös väntan tills jag kunde ta blodprov på Huddinge igår morse och sedan väntan på svar. Enligt Huddinge såg provet jättebra ut, så väldigt lättnad och nu är det bara att avvakta till vul 27 nov. 

Huddinge tyckte jag skulle kontakta MVC.
    Har inte riktigt koll men vilka av er bor i Stockholm? Vilken MVC har ni tänkt att gå på? Vet ni någon som har erfarenhet av äggdonation?

• Jenkis
    lyckligtlottad1234 skrev 2012-11-12 19:45:31 följande:
    Uppdaterar. Jag har plussat!!! Min Fjärde äggdonationsbehandling, med min andra donator! Hoppas, hoppas, hoppas det som fastnat vill stanna! 

Hej, har försökt göra en sammanställning:

Nahoj23: ruvar 

Sharika: insättning v. 40

Fruhn: insättning v. 40

ewa00: ny insättning om någon vecka

lillamillan: insättning v. 42-43

Jenkis: sprayar

Frist: väntar på beslut gällande donation. Ev. till Finland eller korsdonator.

Puh76: Kö i sverige och i finland.

Backefru: utredning inför remiss till Huddinge 

Lyckligtlottad1234: Fjärde ÄD-insättningen. Plus 10/11-2012

Jättekul!!!

Jag såg det på din blogg. Håller tummarna! Var speciellt kul att följa just dig eftersom vi hade insättning typ samtidigt.
  • Jenkis
    Sandra1982 skrev 2012-11-14 16:23:12 följande:
    Hej alla!

Är inne på min andra omgång med äggdonation och igår fick jag ett utav vårt fina ägg insatta, så nu börjar den långa väntan! Men jag är förhoppningsfull och har en bra känsla i kroppen  Önskar alla starka kämpar här inne ett lycka till från hjärtat!

Lycka till Sandra 1982!

Sakura 77 tack för ditt stöd!
  • lyckligtlottad1234
    Jenkis skrev 2012-11-14 19:44:53 följande:

Jättekul!!!

Jag såg det på din blogg. Håller tummarna! Var speciellt kul att följa just dig eftersom vi hade insättning typ samtidigt.
    Tack!! :) 

Inte långt till testdag för dig nu. Håller tummar och tår!!  
Svar på tråden Äggdonation höst/vinter 2012