Äggdonation höst/vinter 2012
Någon mer som står på kö och hoppas på äggdonation under hösten/vintern 2012? Vi kan väl stötta varandra. Väntar själv på att vår korsdonator ska donera efter sommaren, därefter drar det igång på allvar för oss :)
Någon mer som står på kö och hoppas på äggdonation under hösten/vintern 2012? Vi kan väl stötta varandra. Väntar själv på att vår korsdonator ska donera efter sommaren, därefter drar det igång på allvar för oss :)
Och med Sharia menar jag såklart Sharika. Auto correct på telefonen.
Gjorde Vul idag och där fanns ett litet hjärta som slog. men en grå liten som är kunde hur skiljas vad det var, ska tillbaka om två veckor men kan redan nu skriva in mig på mvc. Men är jätte glad för den lilla som fanns.
Grattis Lisa81!! Visst är det häftigt att se hur det slår :)
Inte för att jag klagar nu, men jag är lite nojig att progesteronvagitorierna inte har så bra effekt på mig. Alla biverkningar med ömma bröst, trötthet, svullna bröst, förstoppning o.s.v. har inte dykt upp.Har tagit dem i sex dagar. Är det förtidig att uttala sig ännu? Försöker ju göra enligt konstens alla regler när jag använder dem och är väldigt noga att ta dem var 8:e timme.
Jenkis: det är ju så väldigt individuellt.. Jag är gravid och har inte ömma bröst (inte ännu i alla fall) Så försök slappna av, alla påverkas ju olika. Vid vanlig graviditet är det ju många som knappt märker att de är gravida förrän vecka 7-8.
Håller tummarna för dig!
Jenkis: Hur stora doser av progesteron tar du? Läser att du skriver att du är noga med att ta dem var 8e timma. Är det något som läkaren sagt att du skall vara?
Jag skall ta 400 mg progesteron morgon samt kväll. Morgon för mig är klockan 6 när jag går upp och kväll är klockan 22 när jag lägger mig. Jag frågade läkaren om det borde vara 12 timmar mellan morgon och kväll. Så sa hon att det var bra, men att vissa tar endast 800 mg direkt på morgonen. Min tanke var att var bra att ta dem just innan man lägger sig för att de rinner ut mindre när man sover i liggande läge. Nu har jag börjat ta dem lite tidigare på kvällen men inte vara uppe och springa för mycket på kvällen.
Vad har ni andra fått för instruktioner om progesteronen och hur gör ni?
Känner mig lite orolig att jag tagit dem lite för sällan de första efter insättning. Jag gjorde insättning i måndags.
Lyckligtlottad1234: Om jag förstått Progesteronets roll rätt, så är det att en sjunkande progesteronnivå gör så att livmoderslemhinnan stöts ut.
Rent krasst borde det vara att om du börjar blöda, så har du tagit vagitorierna för sällan, men jag har också förstått att det inte verkar vara ohyggligt noga med exakt på minuten/timmen när. Att fördela vagitorierna över dygnet kan göra biverkningarna lite lättare att stå ut med.
Jag hade i början 3*400 mg, vilket var lättare att leva med. Morgon och kväll sov jag på handduk och slapp det värsta kladdet, när det sänktes till 2 ggr/dag så såg jag till att ta den ena precis när jag lade mig för att sova, och den andra på jobbet cirka 12 timmar senare. Det hände kanske 4-5 gånger att jag glömde och missade med upp till 2-8 timmar (närminnet flög ut genom fönstret med hormonerna). Inget dåligt hände.
Åtminstone för mig så gjorde en fördröjning ingen skillnad, men det kan vara individuellt, ta det med en nypa salt.
/Dustpuppy
Jag har 400 mg tre gånger dagligen. Det trodde jag alla hade till att börja med i alla fall. Skall ta 2 gånger dagligen senare. Om jag blir gravid.
Jag tar kl 6, 14, 22. Får bäst effekt av 22 dosen antar jag och 6 dosen får ju också bra effekt om jag är ledig eller börjar sent på jobbet. På jobbet har jag sagt att jag måste sitta stilla 30 min direkt efter medicinintag, för annars åker eländet ut direkt. Såg något om att det räckte med den tiden för full effekt när jag sökte på forumet. Sen gör det inget om det rinner ut.
Har inga direkta besvär med kladd eftersom allting verkar rinna ur mig så fort jag går lite raskare eller går på toa. Jag stoppar upp dem så långt fingrarna räcker såklart.