• Fruhn

Äggdonation höst/vinter 2012

Någon mer som står på kö och hoppas på äggdonation under hösten/vintern 2012? Vi kan väl stötta varandra. Väntar själv på att vår korsdonator ska donera efter sommaren, därefter drar det igång på allvar för oss :)

• Svar på tråden Äggdonation höst/vinter 2012
  • Lisa 81
    lillamillan skrev 2012-10-21 15:59:55 följande:
    Måste bara fråga er som gjort ÄD tidigare. Hur har ni känt under ruvartiden? Blir ju inte samma som tidigare då man inte själv gjort något ÄP. Har det stramat i livmodern och känt som om mensen e på g? Småhugg och liknande? 

Jag käkar progynon och tar progresteron vagitorier 3ggr dagligen och fick info om att mensen inte skulle dyka upp förränas jag slutade med medicinerna (om jag får neg på TD)? Hur har det varit för er?

Är lite nyfiken då vi är på semester på TD och ska inte testa förräns vi kommer hem och då sa kliniken att vi bara skulle fortsätta med medcinerna som vanligt under tiden. Vill ju ogärna sitta med mens hela semesterveckan
    lillamillan: Jag gjorde min första ÄD den 19/9. De första två veckorna tror jag det var kännde jag av mensvärk molandevärk i magen, småhugg och som det vore en nål som sakta stack mig. (stickande har jag hört kan vara då ägget fäster.). Jag tar också progynon och progresteron. Jag är nu i v 7+2.

Nu är känner jag att magen är svullen, hungrig nästa jämnt, och lite mensvärks värk ibland. men är glad sluppit illamåendet. 
  • Lisa 81
    Puh76 skrev 2012-10-21 10:38:28 följande:
    Hur lång tid innan fick ni veta att det var dags för behandling?

Hej jag fick veta 3 veckor innan. dem ringde 27/oktober. då frågade dem när min mens skulle komma nästa gång. jag hade tappat räkningen. men hade känningar och trodde på den veckan. så dem skundade på processen. men fick den ev vecka senare på gränsen att dem hade tänkt blåsa av att så fick jag den 7 september. men istället för att ta 3 progynon fick jag ta 4 om dagen för att allt skulle gå snabbare. sedan blev insättningen redan 19/9.
  • Jenkis
    Puh76 skrev 2012-10-21 10:38:28 följande:
    Hur lång tid innan fick ni veta att det var dags för behandling?

I maj fick vi veta att de höra av sig i juni, för att ge oss en preliminär vecka efter sommaren. När vi inte hört ifrån dem innan semesterstängningen, ringde vi och fick höra att det blivit något problem med donatorn. De ringde upp oss i slutet av augusti och meddelande att ny preliminär vecka blivit månadsskiftet oktober november. Det kändes ganska surt... I september ringde de och så att jag skulle börja med spray.
  • Lisa 81

På torsdag ska jag på första vul (8+1) är lite nervös öskar värkligen att båda äggen växer som dem ska. Är idag i 7+5

• Nahoj23

Hej alla här innne

Här verkar det gå bra för många, vad roligt!

Jag kämpar vidare med att gå ner mina hormonkilon, väntar på att det ska höra av sig från SU om ett andra/tredje försök efter jul.
    Funderar mer och mer på adoption och känner mig väldigt tillfreds med det. Hormonsvängen är olika för alla men tog hårt på mig.

Många kramar och håll modet upp!

• Jenkis

Vi är klara nu att kalla oss ruvare. Det blev ett till mig och två till frysen. Jättekul! Fem ägg fick de ut, fyra blev befruktade och tre var perfekta, så det var de tre de gick vidare med helt enkelt.

Efter allt strul känns det fantastiskt att få ha kommit hela vägen hit! Slemhinnan har hållt hittills Det var ju det som var det mest kritiska för några dagar sedan.

• lyckligtlottad1234

Härligt Jenkis! Hoppas på fina plus i tråden nu!

Vi hade insättning i måndags. Om det fäster, så är det idag enligt läkaren...

• Fruhn

Hej! Jag håller verkligen tummarna för er som gjort insättning nu! Hoppas hoppas!!

Själv har jag haft några blödningar som såklart gjorde att hjärtat åkte upp i halsgropen. Jag försökte tänka på informationen vi fått om att man ofta blöder vid äggdonation.. Vi fick dock åka in på ett tidigare ultraljud för att se att det såg bra ut och där fick vi se ett hjärta som slår!! Så häftig känsla. Illamåendet och tröttheten är inte lika häftigt.. men jag tar gärna det nu när vi äntligen är gravida. Jag har med egna ägg aldrig klarat mig längre än v.6 så nu känns det jättebra att vara inne i vecka 7 :)
    Nästa vecka ska vi på ett till ultraljud och om allt ser bra ut då också så skrivs vi över till vanliga mödravården. Det är så coolt det här!! Min man är verkligen världens bästa. Han skämmer bort och tar hand om mig som bara den. Det underlättar ju verkligen när man mår så tjyvigt..

Hoppas det går bra för er andra!!

• Sakura77

Hej! Har följt tråden och tänkte hoppa in nu. Efter massa misslyckade IVF och ett avbrutet ÄD försök i Finland så kom vi i höstas äntligen fram i kön på Huddinge. 16 okt gjordes äggplock på donatorn. Vi var par nr 2 så vi var sjukt nervösa men de fick ut massa ägg och ett embryo sattes tillbaka och tre till frysen. Har testdag på lördag och tycker det är så sjukt jobbigt. Känner inte något alls mer än mens känning. Är så orolig och kan knappt sova vilket inte gör att man mår bättre. 100 % övertygad om att det blir ett minus på lördag. Är ledig imorgon så funderar på att testa då. Skönt att ha tre i frysen men är så himla ledsen över att aldrig lyckas. Håller tummarna för alla er som ruvar. Så skönt med dessa forum för jag känner mig så ensam. Kram till er all

• Sakura77

Glömde ju skriva Grattis till Fruhn, Sharia och Lisa 81. Grattis till att ha plussat!!

Svar på tråden Äggdonation höst/vinter 2012