Äggdonation höst/vinter 2012
Någon mer som står på kö och hoppas på äggdonation under hösten/vintern 2012? Vi kan väl stötta varandra. Väntar själv på att vår korsdonator ska donera efter sommaren, därefter drar det igång på allvar för oss :)
Någon mer som står på kö och hoppas på äggdonation under hösten/vintern 2012? Vi kan väl stötta varandra. Väntar själv på att vår korsdonator ska donera efter sommaren, därefter drar det igång på allvar för oss :)
lillamillan: spännande! När blir det insättning? Lycka till!!
Hej Är ny här.
Jag fick reda på att jag hade fått en donator den27aug. Mensen komigång 7/9 som tur var samma dag som vi var uppe i Linköping för min man att göra ett test. Hade mensen inte kommit igång då harde vi varit tvugna att avbryta allt. så vi hade tur. Efter små kattastrofer i hjärnan efter att Linköping ändrar datum och jag inte befinner mig hemma löset allt sig till slut så 19/sep gjordes insättningen av två befruktade ägg. Och en positiv dag var nu senast i förra veckan den 10/okt då gravtestet visade positivt. Så imorgon är jag i vecka 6+0.
Grattis Lisa 81! Har fått för mig att man i Sverige sällan sätter in två ägg, vad fick ni för information? Så du kan alltså vara gravid med tvillingar, coolt!
Fruhn: Dem plockade ut 4 ägg från donatorn två klarade befruktningen, men dem var inte i toppkvalite så så sätter dem in två hade dem varit i toppkvalite hade jag bara fått en insatt och om den andra hade klarat infrysning hade det gjorts. så samma sätt som om man hade haft sina egna ägg.
Ja det finns en skanns till att det kan vara tvillingar har inte haft någon blödningså jag hoppas dem får vara kvar båda två. :D
Hur lång tid innan fick ni veta att det var dags för behandling?
Vi fick beskedet ca 6,5 veckor innan äggplock, men då gick det fort.. Vi fick samtalet på onsdagen och jag tog Procren sprutan tisdagen därefter :)
Måste bara fråga er som gjort ÄD tidigare. Hur har ni känt under ruvartiden? Blir ju inte samma som tidigare då man inte själv gjort något ÄP. Har det stramat i livmodern och känt som om mensen e på g? Småhugg och liknande?
Jag käkar progynon och tar progresteron vagitorier 3ggr dagligen och fick info om att mensen inte skulle dyka upp förränas jag slutade med medicinerna (om jag får neg på TD)? Hur har det varit för er?
Är lite nyfiken då vi är på semester på TD och ska inte testa förräns vi kommer hem och då sa kliniken att vi bara skulle fortsätta med medcinerna som vanligt under tiden. Vill ju ogärna sitta med mens hela semesterveckan.
om jag inte missat något inlägg så verkar det gått framåt för er alla här! Jag hoppas att det gör det för mig med. Efter en del väntan på att donatorn skall bli redo hoppas vi nu att jag inte skall blöda ut min slemhinna...
om det blir ett lyckat äggplock + befruktning får jag tillbaka på dag 22 med östrogen. har i två dagar nu känt som att mensen är på gång och hoppas att det bara är biv av östrogenet. man kan ju alltid hoppas