• Fruhn

Äggdonation höst/vinter 2012

Någon mer som står på kö och hoppas på äggdonation under hösten/vintern 2012? Vi kan väl stötta varandra. Väntar själv på att vår korsdonator ska donera efter sommaren, därefter drar det igång på allvar för oss :)

• Svar på tråden Äggdonation höst/vinter 2012
  • Sharika

Jag tar också 3 ggr om dagen och enligt bm så var det inte alls så noga med tidsintervallerna.
    Bara morgon, em och kväll sa hon till mej och att jag inte behövde nojja och vara på minuten eller timmen med dem.
    Det ÄR ett elände när man jobbar och man ska försöka sitta still och hej och hå..
    Och som flera skrivit redan, det är ju så individuellt med hur man påverkas.. Det är ju tom från gång till gång för mej kan jag känna..
    Vid de 2 försöken vi inte fick nåt resultat (ingen grav) hade jag nästa mer sk "graviditets" känningar.
    Och förra gången jag blev gravid (och tyvärr förlorade det) Hade jag inga känningar ALLS.
    Denna gången hade jag ont i brösten INNAN återförandet, och nu i V.7 av graviditeten har jag nog fått fullt ös av alla biverkningar av progesteronet, och alla grav-känningar!

Så man kan ju säga att det inte finns nåt sätt att veta om hur man kommer reagera, eller känna.
    Och att det är individuellt, från gång till gång.

Dustpuppy: Enl. mina instruktioner är det lugnt! :)

Kram på er! På onsdag ska vi till Uppsala och titta på VUL om det sitter rätt och att hjärtat slår och att allt står rätt till.. Håll gärna tummarna! 

• Sakura77

Jag har plussat! Plus Är helt chockad och kan inte riktigt tro på det. Har aldrig plussat tidigare. Inte känt någonting alls och känner fortfarande ingenting. Sedan ET så har jag varit så otroligt nervös och nere. Var helt övertygad om att det inte skulle gå vägen denna gång heller. Imorgon ska jag ringa Huddinge. Blandat med chocken och glädjen så kommer ny nervositet. Det är så klart tidigt och massor som kan gå fel men försöker att inte tänka på det. Nu ska jag passa på att vara glad för detta framsteg. 

Sharika lycka till på onsdag. Spännande. 

Lyckliglottad1234 tror inte du behöver vara nervös alls för att du inte tar progesteronet efter ett schema. Jag fick också bara info om att ta morgon, middag och kväll.

Jenkis jag har inte heller haft några biverkningar alls av progesteronet och förstår hur du känner. Känns ju liksom som om det inte funkar om man inte får biverkningar.

Stor kram till er alla. 

• Fruhn

Grattis Sakura77!! Visst är det härligt! Njut nu! Sen kommer alla graviditetssymptom och då blir det inte lika lätt att njuta :)

• Jenkis

Stort grattis Sakura 77!!!

Kul med så många plus på sistone!

Jag passar på att njuta av alla ickesymptom så länge

• ewa00

grattis Sakura 77! Va kul att så många plussat och fler hoppas vi på :) Var på ul i torsdag och fick se den lille :) blev framflyttad några dagar, någon mer som blivit det? trode att man alltid räknade från äggplockningsdagen. angående vagitorerna tar jag tre om dagen och fick instruktionen att ta de utspritt men att jag inte behövde räkna timmar då de redan är så höga doser man tar så de är stora marginaler.

• Jenkis

Man räknar sin graviditet 16 dagar från äggplockningsdagen. Alltså på den dagen har man redan varit gravid i 16 dagar.

Något annat jag funderar på som verkar skilja sig på de olika klinikerna är hur man skall leva när man ruvar. Uppsala tycker "allt" är ok. Sex, bassägbad, hård träning o.s.v. Medan t.ex. Malmö avråder bassänbad och sex t.ex. i 14 dagar. Jag tränar vattenaerobics normalt sett och det går ofta så "vilt" till att jag brukar få upp vatten, ni vet var. Så jag har valt själv att hoppa över träningen, i alla fall första veckan då det bara gått fyra dagar sedan insättningen. Har inte bestämt ännu hur jag skall göra i veckan som kommer.

• Sakura77

Nu har vi vul inbokat 27 november. Känns som ett första delmål.

Fortfarande typ inga symtom utom att det drar och sticker ibland.

• Sharika

Varmt grattis Sakura!! Vad härligt och som Jenkis och ewa00 skrev: VAD MÅNGA plus och härliga glada nyheter det är i den här tråden 

ewa00 skrev 2012-11-04 14:44:29 följande:
    grattis Sakura 77! Va kul att så många plussat och fler hoppas vi på :) Var på ul i torsdag och fick se den lille :) blev framflyttad några dagar, någon mer som blivit det? trode att man alltid räknade från äggplockningsdagen. angående vagitorerna tar jag tre om dagen och fick instruktionen att ta de utspritt men att jag inte behövde räkna timmar då de redan är så höga doser man tar så de är stora marginaler.
    Uppsala akademiska har sagt att man räknar befruktningsdag 16 dagar före återföringsdag.. så om du blev framflyttad.. menas det att ägget fäste några dagar efter återförandet kanske? Eller? Jag bara spånar om hur det är möjligt och vill bara förstå..

Vi var på VUL i Uppsala idag och vi fick se ett hjärta som slog, och en liten liten kropp som fladdrade i kapp med hjärtslagen. Magisk känsla.. Blev fastställda till v.7 (6+6) så redan imorgon är det v 8!
    Så angående ovanstående funderingar så måste väl vårat ägg fäst DIREKT för att det ska finnas någon logik i att det "redan" är så gammalt..
    Men skitsamma... VI är bara så tacksamma och glada över att det satt där och nu håller vi tummarna att det kan och vill stanna hos oss!

Kram på er 
  • Jenkis

Vad kul Sharika! Skönt att alltså fint ut.

Jag har passat på att slappna av efter donationen. Kändes så skönt att det var över, men nu börjar jag vakna till liv igen och undrar såklart om det finns något som lever i mig. I början kunde jag tänka på embryot som jag precis sett, men nu börjar det kännas längesedan och man vet ju inte vad man skall tro jag skulle nog kunna testa på måndag, men bör ju vänta nästan två veckor till från nu...

Vilka problem man har....

Kör nog vattenaerobic på söndag och hoppas att det skall gå bra.

Svar på tråden Äggdonation höst/vinter 2012