• Fruhn

Äggdonation höst/vinter 2012

Någon mer som står på kö och hoppas på äggdonation under hösten/vintern 2012? Vi kan väl stötta varandra. Väntar själv på att vår korsdonator ska donera efter sommaren, därefter drar det igång på allvar för oss :)

• Svar på tråden Äggdonation höst/vinter 2012
  • lillamillan

Vi hade testdag 1/11 men har varit på semester 1vecka så har inte varit här på ett tag nu. Fick ett stort fett - igen, som vanligt

• Jenkis

Har sedan RD 7 känt av lite molande till och från där livmodern sitter. Natten till igår vaknade jag mitt i natten av något som liknar svag sprängande smärta eller dragande smärta mot ljumskarna ut lite i låren. Har även känt lite så på dagtid de senaste två-tre dagarna. Idag är det RD 11 och jag kunde inte låta bli att dra fram ett gammalt ÄL-test. Helt j...la blankt blev det! Inte minsta skugga...

Ja, jag vet att det inte behöver betyda något eftersom min riktiga testdag är om 8 dagar. Men i stället för att vara mer än 50 % positiv, så kanske jag får ställa om till neutral med 51 % negativitet Men jag vet ju att vissa av er har fått svaga plus på rd 11, så jag kunde inte låta bli...

• Jenkis

Lillamillan! Jättetråkigt! Just nu känner jag ju med att jag går samma öde till mötes tyvärr...

• Jenkis

Vilken helg! Inte nog med att jag har jobbat mycket hela veckan och hela helgen eftersom vi har haft semestrar och sjuka. Igår fick jag höra att en av dem som varit sjuk har gjort självmordsförsök i förrgår. Lite stressade kan man ju säga...

Igår var jag så stressad att jag hade som mensvärk nästan hela dagen. Nu kanske jag inte är gravid, men om jag är det känns det givetvis inte bra... visst värre saker har väl hänt nygravida såklart. Men jag blir lite less. Jag vill ju ha det lugnt och skönt under min ruvning.

• Fruhn

Jenkis: förstår verkligen. Ett tips är att ladda ner en app med mindfulnessövningar, kroppsskanning eller övriga avslappningsövningar. Väldigt bra för att komma ned i varv. Lycka till!

• Jenkis

Tack Frun! Jag kör yoga varje kväll och det hjälper mig mycket. Bara det att det blivit lite för lite tid för avkoppling på sistone generellt. Hinner knappt hem innan det är dags att jobba igen känns det som. Tur att sambon finns som fixar med allt annat hemma...

Men Jag är så otroligt less på allting nu.

Less på att jobba hela tiden.

Less på att det känns som vi misslyckats

Less på att att ta mina mediciner. Ibland känner jag att jag bara vill sluta och släppa fram mensen och bli som folk igen! Har ju medicineras i åtta veckor nu!

Less på att det känns långt kvar till testdagen och att det ändå kommer att vara negativt, så varför sitta här och lida i onödan?

Samtidigt, vad är 7 dagar till i sammanhanget? Det orkar jag väl? Har jag orkat hit så orkar jag väl lite till? Dessutom har jag ju inga direkta biverkningar.så varför klaga? Det är bara känslan kroppen jag vill slippa. Ni vet den där olustiga känslan kroppen precis innan mensen sätter igång. När typ allting är bläää och man varierar sitt humör genom att vara häxa och ledsen. När man inte kan vara riktigt glad.

Ja, ja. Det löser sig...

• Fruhn

Hej på er!
    Hoppas att det går bra för er, i de olika stadier ni är.
    Reflekterade över en sak.. Här har man gått och längtat och längtat så mycket efter att bli gravid. Miraklet sker, man får plus på stickan. Då hade jag en tanke om att alla problem skulle försvinna och jag skulle gå med ett fånigt leende på läpparna. Vad händer då... illamående och tröttheten... Här vill man gå och vara lycklig i fred och så är det hela tiden det där jäkla måendet..
    Har nu dock skaffat sea-band och tycker faktiskt att det fungerar något mot illamåendet, så nu hoppas jag att lite hallelujakänsla kan få infinna sig istället. Eftersom jag inte sagt något till kollegorna på jobbet ännu, bara till chefen, så har jag handledskydd för att dölja mina sea-band.. varmt blire :)

Håller mina tummar för att det går bra för er andra i tråden!!

• Jenkis
    Fruhn skrev 2012-09-25 08:52:23 följande:
    Hej, har försökt göra en sammanställning:

Nahoj23: ruvar

Sharika: insättning v. 40

Fruhn: insättning v. 40

ewa00: ny insättning om någon vecka

lillamillan: insättning v. 42-43

Jenkis: sprayar

Lyckligtlottad1234: insättning i slutet av oktober

Frist: väntar på beslut gällande donation. Ev. till Finland eller korsdonator.

Puh76: Kö i sverige och i finland.

Backefru: utredning inför remiss till Huddinge

Hoppas det går bra för er!!

Den nya sammanfattningen blir något i stil med nedanstående. Jag ber verkligen om ursäkt om jag skrivit något tokigt!

Gravida!

Lyckligtlottad1234

Frun

Sharika

Ruvar

Jenkis

Väntar i kö eller utredning

Puh76

Backefru

Frist

Väntar på nya krafter/försök

Nahoj23

Lillamillan

Vad gör ewa00?

Fyll gärna på för ovanstående är ju inte alla som är på G. Minnet kort...
  • Jenkis
    Jenkis skrev 2012-11-12 18:14:20 följande:
    Den nya sammanfattningen blir något i stil med nedanstående. Jag ber verkligen om ursäkt om jag skrivit något tokigt!

Gravida!

Lyckligtlottad1234

Frun

Sharika

Ruvar

Jenkis

Väntar i kö eller utredning

Puh76

Backefru

Frist

Väntar på nya krafter/försök

Nahoj23

Lillamillan

Vad gör ewa00?

Fyll gärna på för ovanstående är ju inte alla som är på G. Minnet kort...

Ewa00 är gravid kom jag just på + sakura77 och lisa81. Har väl glömt några andra + att listan blev svårläst... ja, ja.

Tycker det sticker i brösten och att jag är illamående från och till. Men det kan jag ju bli precis innan mens med, dessutom är jag trött och det ger ju lätt illamående hos mig. Fick papper idag från kliniken där sambon måste skriva på om jag åker ensam för att få ett frysägg. Kan man inte få ta en sak taget Får väl hiva in dem i något skåp så länge. Vill inte se dem nu.
Svar på tråden Äggdonation höst/vinter 2012