• Fruhn

Äggdonation höst/vinter 2012

Någon mer som står på kö och hoppas på äggdonation under hösten/vintern 2012? Vi kan väl stötta varandra. Väntar själv på att vår korsdonator ska donera efter sommaren, därefter drar det igång på allvar för oss :)

• Svar på tråden Äggdonation höst/vinter 2012
  • Fruhn

Vet inte så mycket, de fick inte tag på mig idag, så de ringde min man och informerade. Jag ska prata med dem på måndag. Återkommer då!

• 2barnsmamman2

JAg planerar att donera mina ägg!! Skulle gärna vilja hjälpa!! Men vet inte riktigt hur allt funkar! Har lämnat prover till äggdonation i Malmö..väntar på svar!!  Nån som vill berätta kanske?

• ewa00
    Fruhn skrev 2012-08-17 18:22:02 följande:
    Galet! De ringde i veckan vi har en donator! Jag ska in v.40!! Det är i stort sett 6 veckor bara. Jag var så förberedd på att det skulle ta längre tid att jag är fortfarande chockad. Men vi är överlyckliga. Dessutom är vi par nr ett, på första försöket. Nyp mig någon :) På tisdag ska jag ta den långtidsverkande sprutan, så får vi se om den funkar på mig.. Gaaaaaaah! :)

Grattis hur ser din medicinering ut innan och sen efter ET? De är ju jätte snart också...snart är du ruvare Själv är jag inne på rd5 och är sååå trött och illamående, de svåra är ju bara att veta vad som är biverkningar från medicinerna å vad som är grav symptom!! Men visst borde embryot fäst nu om de nu har lyckats?
  • ewa00
    lillamillan skrev 2012-08-17 21:02:38 följande:
    Vad har de lagt upp för medicinering för din del, och kommer donatorn att köra långa eller korta beh vet du det? E så nyfiken eftersom vi inte fått någon info alls om hur det ska gå till. Syrran måste ju bli godkänd först. Men mycket som snurrar i skallen.

Vi fick ingen info alls om hur behandlingen såg ut för donatorn bara att de gick bra. Sedan var vi mottagar par 1 och fick inte veta ens om de blev ägg till nr.2. Hoppas din syster blir godkänd snart så att ni kommer igång
  • lillamillan
    ewa00 skrev 2012-08-18 04:22:30 följande:

Vi fick ingen info alls om hur behandlingen såg ut för donatorn bara att de gick bra. Sedan var vi mottagar par 1 och fick inte veta ens om de blev ägg till nr.2. Hoppas din syster blir godkänd snart så att ni kommer igång
    Funderar lite, man måste ju få besked i god tid, cykler som ska synkas ihop osv?!
    Min syster ska ju göra en direktdonering åt oss om hon blir godkänd så då får man väl vänta och sen.

Hur såg din medicinering ut både innan och efter et då?   
  • Fruhn

2barnsmamma2: stort tack för din insats! Du får prata med läkare och kurator sen tar du om proverna efter sex månader. När allt är kollat matchas du till två par som får ta emot din donation (förutsatt att det blir tillräckligt med ägg) Vad du sätts på gör mediciner vet jag faktiskt inte. Men du stimuleras så att flera ägg mognar, det ingår en del ultraljud för att se hur det går och sen får du åka in för äggplock. Hoppas du blev lite klokare :) Jag är tyvärr inte så insatt i donatornsprocess. Har du fler frågor så finns det trådar för de som donerar. De på sjukhuset ska ju också finnas tillgängliga för dina frågor.
    Väldigt generöst att du donerar, du gör många lyckliga!

• frist

Fruhn: Åh, grattis vad spännande. Skönt att ni inte fick vänta så länge! Hur länge sedan var det de godkände er korsdonator?

• Fruhn

Frist: hon blev godkänd i slutet av januari. Hon skulle tagit sitt andra prov i juli, men då hade de semesterstängt så det blev nu i augusti istället.

• ewa00
    lillamillan skrev 2012-08-18 11:47:20 följande:
    Funderar lite, man måste ju få besked i god tid, cykler som ska synkas ihop osv?! Min syster ska ju göra en direktdonering åt oss om hon blir godkänd så då får man väl vänta och sen. Hur såg din medicinering ut både innan och efter et då?   

Jag äter divina plus i vanliga fall för att kunna sova och slippa vallningar. Inför fet nu slutade jag med divina när mensen kom och började med progynon på dag 3, 2st*2gr/dag. Två dagar innan insättning började jag med progesteron vaggisar 3gr/dag och de är så jag ska fortsätta nu förhoppningsvis en bra bit in i grav Vi kom aldrig till insättning vid et just pga att jag int de var synkad med donatorn. Var helt utan medicin i 2veckor innan start med progynon vilket gjorde att jag började blöda precis innan et kommunikations miss från huddinges sida...De problemet drabbar nog inte dig som har kontakt med din donator har ni fått någon prel. tid för hur lång tid de tar innan ni får börja efter godkännandet?
  • lillamillan
    ewa00 skrev 2012-08-20 11:27:48 följande:

Jag äter divina plus i vanliga fall för att kunna sova och slippa vallningar. Inför fet nu slutade jag med divina när mensen kom och började med progynon på dag 3, 2st*2gr/dag. Två dagar innan insättning började jag med progesteron vaggisar 3gr/dag och de är så jag ska fortsätta nu förhoppningsvis en bra bit in i grav Vi kom aldrig till insättning vid et just pga att jag int de var synkad med donatorn. Var helt utan medicin i 2veckor innan start med progynon vilket gjorde att jag började blöda precis innan et kommunikations miss från huddinges sida...De problemet drabbar nog inte dig som har kontakt med din donator har ni fått någon prel. tid för hur lång tid de tar innan ni får börja efter godkännandet?

Vi har inte fått besked om något allts, men syrran hade fått besked att hon skulle kunna börja nästan direkt. Känns så konstigt allting, men å anda sidan har Fertilitetsenheten på KS inte inponerat på mig. Motsägande info redan från första besöket så tilliten är inte den största just nu. Känner att jag behöver ha kontroll och just nu har jag inte det och då blir jag lätt orolig och nervös. Vill inte att de ska strula till något så här viktigt, räcker med allt strul de ställt till med tidigare.
Svar på tråden Äggdonation höst/vinter 2012