Äggdonation höst/vinter 2012
Någon mer som står på kö och hoppas på äggdonation under hösten/vintern 2012? Vi kan väl stötta varandra. Väntar själv på att vår korsdonator ska donera efter sommaren, därefter drar det igång på allvar för oss :)
Någon mer som står på kö och hoppas på äggdonation under hösten/vintern 2012? Vi kan väl stötta varandra. Väntar själv på att vår korsdonator ska donera efter sommaren, därefter drar det igång på allvar för oss :)
Vet inte så mycket, de fick inte tag på mig idag, så de ringde min man och informerade. Jag ska prata med dem på måndag. Återkommer då!
JAg planerar att donera mina ägg!! Skulle gärna vilja hjälpa!! Men vet inte riktigt hur allt funkar! Har lämnat prover till äggdonation i Malmö..väntar på svar!! Nån som vill berätta kanske?
2barnsmamma2: stort tack för din insats! Du får prata med läkare och kurator sen tar du om proverna efter sex månader. När allt är kollat matchas du till två par som får ta emot din donation (förutsatt att det blir tillräckligt med ägg) Vad du sätts på gör mediciner vet jag faktiskt inte. Men du stimuleras så att flera ägg mognar, det ingår en del ultraljud för att se hur det går och sen får du åka in för äggplock. Hoppas du blev lite klokare :) Jag är tyvärr inte så insatt i donatornsprocess. Har du fler frågor så finns det trådar för de som donerar. De på sjukhuset ska ju också finnas tillgängliga för dina frågor.
Väldigt generöst att du donerar, du gör många lyckliga!
Fruhn: Åh, grattis vad spännande. Skönt att ni inte fick vänta så länge! Hur länge sedan var det de godkände er korsdonator?
Frist: hon blev godkänd i slutet av januari. Hon skulle tagit sitt andra prov i juli, men då hade de semesterstängt så det blev nu i augusti istället.