• Fruhn

Äggdonation höst/vinter 2012

Någon mer som står på kö och hoppas på äggdonation under hösten/vintern 2012? Vi kan väl stötta varandra. Väntar själv på att vår korsdonator ska donera efter sommaren, därefter drar det igång på allvar för oss :)

• Svar på tråden Äggdonation höst/vinter 2012
  • Fruhn

Vi fick veta att vi ska vara lite flexibla, att de brukar kunna pricka rätt vecka men att det ibland blir tidigare eller senare. Men i och med att erat redan blivit skjutet på en vecka så förstår jag din frustration. Hoppas ni får klarhet i början av nästa vecka och att det rullar på smärtfritt framöver! Lycka till!!

• Nahoj23

Inga ägg från donatorn....jag blir så otroligt ledsenGråter

Ev kan jag få sparade frysta ägg sedan innan...vet att oddsen blir sämre.
    Orkar inte låta detta vara förgäves..

• Fruhn

Nahoj23: nej vad tråkigt! Så ledsen för din skull!! Hoppas du får ett försök med frysta ägg. När ska du få mer information?

• Nahoj23

Hej

Har fått tillbaka ett frysägg idag, iigger hemma i soffan och vilar nu.
    Testadag om 14 dagar.

Är det någon som vet vilka ägg som är bra?
    Hittar inte något som man förstår , som 4 celliga, 5 celliga ägg...
    Vad är ett bra ägg?

• Fruhn

Grattis!! Håller tummarna!!
    Kan tyvär inte uttala mig om din fråga, hoppas du får svar.
    Men vad skönt att det äntligen blev något!

• lillamillan
    Nahoj23 skrev 2012-09-13 16:47:43 följande:
    Hej

Har fått tillbaka ett frysägg idag, iigger hemma i soffan och vilar nu.
    Testadag om 14 dagar.

Är det någon som vet vilka ägg som är bra?
    Hittar inte något som man förstår , som 4 celliga, 5 celliga ägg...
    Vad är ett bra ägg?
    De brukar titta på antalet celler, fyra celler dag 2, 8 celler dag tre osv... Men sen tittar de ju även på symetrin, hur cellerna ser ut, och hur mycket fragmentering som finns i dem. Ett till det yttre fint embryo har fin symetri, lite fragmentering och "lagom" antal celler på rätt dag. Dvs cellerna får inte dela sig för fort eller för sakta, utan lagom fort. MEN man kan bara se hur de ser ut på utsidan, ett ägg som ser fult ut kan vara fint på insidan och tvärtom. Det vet ingen. Alla våra embryon har sett fina, nästan perfekta, men vi har aldig blivit gravida i alla fall.

Googla gärna på embryoutveckling, finns sidor från usa (tror jag det va) där det finns bilder och text som beskrvier delningen och deras klassificering på embryon.  

Lycka till med ruvandet så hoppas vi på ett fint plus om 2 veckor.  
  • Fruhn

Äntligen! Imorgon påbörjar jag östrogenbehandlingen. Då kan jag säga bye bye till värmevallningarna och dålig sömn :)
    Hoppas även slippa huvudvärken som kommer ganska ofta.. sen vet jag ju i och för sig inte hur jag reagerar på Progynon, men förhoppningsvis märker jag det knappt. Men nu är det inte lång tid kvar :)
    Ni som tagit Progynon, har ni fått några biverkningar?

Nahoj23: Hur går det med ruvandet? Hoppas du mår bra!

Lillamillan: det börjar närma sig för er också, härligt!

• lillamillan
    Fruhn skrev 2012-09-16 11:49:24 följande:
    Äntligen! Imorgon påbörjar jag östrogenbehandlingen. Då kan jag säga bye bye till värmevallningarna och dålig sömn :)
    Hoppas även slippa huvudvärken som kommer ganska ofta.. sen vet jag ju i och för sig inte hur jag reagerar på Progynon, men förhoppningsvis märker jag det knappt. Men nu är det inte lång tid kvar :)

Ja, syrran kämpar på med med nässprayet, själv börjar jag med det nu den 19. Är oxå lite orolig för Progynon kuren, tänk om man inte svarar på tabeltterna. Visserligen har jag alltid fått tjock och fin slemhinna av sprutstimuleringen även om inte äggen har växt så mycket.
  • Nahoj23
    Fruhn skrev 2012-09-16 11:49:24 följande:

Ruvandet går bra men det är ju nervöst såklart.

Jag fick tillbaka ett 5 celligt ägg och när man läser och gräver bland alla trådar förstår man ganska snabbt att det helst ska vara 4-celigt på dag 2, det var inte mitt.

Progynonen och Crinonen gör att man går upp i vikt vilket har känts sådär, jag känner mig tung i kroppen och binder mycket vatten, har svårt att gå långa sträckor utan att känna mig helt slut. Och då är jag inte överviktigt sedan innan jag började behandlingen, men är det definitivt nuCool

Så nu ska jag tänka positiva tankar och även om magkänslan inte känns helt 100 så ska jag försöka att inte tänka på det.

Någon som vet oddsen med frysägg i Sverige?
  • Fruhn

Nahoj23: hade du svårt att gå längre sträckor innan insättningen? Tänkte annars att det kanske var gravsymptom :) De två gånger jag testat positivt fick jag väldigt dålig kondis nästan på en gång..
    Gällande dina odds tror jag att du ska försöka slappna av och inte läsa förmycket på nätet, även om jag förstår att det är svårt. Om det inte fungerar kommer du att bli ledsen ändå, att försöka förbereda sig funkar sällan och kanske dessutom leder till att du mår sämre under ruvningsperioden för att du är spänd. Försök att slappna av och må så bra du kan. Håller tummarna för dig!

Svar på tråden Äggdonation höst/vinter 2012