• Fruhn

Äggdonation höst/vinter 2012

Någon mer som står på kö och hoppas på äggdonation under hösten/vintern 2012? Vi kan väl stötta varandra. Väntar själv på att vår korsdonator ska donera efter sommaren, därefter drar det igång på allvar för oss :)

• Svar på tråden Äggdonation höst/vinter 2012
  • Nahoj23
    Fruhn skrev 2012-08-30 13:58:03 följande:
    Nahoj23: Coolt att det snart är dags! Har ni fått veta vilken dag det blir, för det var väl i nästa vecka? Tråkigt med biverkningarna, men jag håller tummarna för att allt går bra! Snart ruvar du!!

Jag har mått lite illa och varit lite svullen från och till. Känt ungefär som jag gjorde när jag var gravid förut. Den här veckan tycker jag mig känna mig varm i omgångar, men jag vet inte om det beror på vädret?? I nästa vecka ska jag ta blodprov för att se om sprutan har gjort sitt jobb. Tog ett graviditetstest idag för säkerhets skull, jag hade nämligen ÄL dagen efter vi fått veta att vi hade en donator. Vi hade ju haft sex inför ÄL, men slutade då dagen innan. Men man vet ju aldrig.. testet var dock negativt. Men det känns skönt att veta säkert, speciellt då mina biverkningar har liknat känslan vid graviditet...
    De har skjutit på insättning en vecka då donatorn är lite ur synk så jag får knapra på så gott det går och hoppas slemhinnan håller...Oskyldig

Funderar på om man ska tänka på något speciellt under tiden man ruvar?
    Det är ju första gången för mig.Solig
  • ewa00

Har hållt mig borta ett tag då jag inte mått så bra under ruvningen. Testade negativt på td så nu börjar vi om på nytt på måndag och hoppas att de går bättre denna gång! Tänker ta de lugnt första ruvningsveckan den här gr även fast de säger att man ska leva som vanligt och hoppas på att de hjälper. Va kul att flera är igång nu, kanske flera kommer ruva samtidigt :) och innan jul måste de allt blivit några plus!

• HRE

Hej,

Tack för svar om att gå från egna ägg till äggdonation, finns kloka människor här!
    Jag är ny på Familjeliv, hur sjutton ser man när någon svarar? VErkar konstigt att söka på nytt varje gång...

Var hos läkaren på kliniken i onsdags. Han sa att mina ägg varit så bra alla min tre försök så det är inte frågan om OM utan NÄR jag blir gravid. Han tyckte inte jag skulle tänka på äggdonation. Och då ska ni veta att Cura i Malmö dömde ut mina chanser och typ vägrade prova IVF. AMH under 1 och FSH först på 14 och sen på 6.7. Nu går jag på Copenhagen Fertility Clinic, de har en lite annan inställning där.

Började stimulera i går. Största (och inte så litet) problemet nu är att jag och min pojkvän typ gjort slut, så som det ser ut nu ska jag bli ensam mamma! Har nog inte sjunkit in än...

• lillamillan

Måste bara berätta!!! Syrran blev godkänd så prel äggplock blir v 42-43. En sten som fallit från bröstet nu.

• Fruhn

Lillamillan: Grattis!! Vad skönt att det blir så snart dessutom. Då börjar du med mediciner snart då, du och din syster kan följas åt i medicindjungeln :) Kul! Stort grattis!

• lillamillan
    Fruhn skrev 2012-09-03 21:06:47 följande:
    Lillamillan: Grattis!! Vad skönt att det blir så snart dessutom. Då börjar du med mediciner snart då, du och din syster kan följas åt i medicindjungeln :) Kul! Stort grattis!

Tror jag under årenslopp provat de flesta mediciner nu, men får guida syrran genom träsket
  • Fruhn

HRE: Skönt att få ett sådant bra besked från din läkare. Vad tråkigt att höra om din pojkvän. Hoppas verkligen att det ordnar sig för dig. Hur blir det med stimuleringen nu då? Går du vidare ändå fast med donator för spermierna? Måste kännas jobbigt med en sorgeprocess i allt som du redan går igenom. Håller tummarna för att det blir så bra som möjligt för dig!

Ewa00: Håller tummarna för dig att det går bättre den här gången. När blir det insättning?

Nahoj23: Nu börjar det närma sig! Kul! Jag har tyvärr inga tips för tiden man ruvar, har ju aldrig gjort det själv.. men om du kommer på något nu när du själv ruvar får du gärna dela med dig.

Själv tog jag prov igår för att se om procren gjort som den ska. Så nu håller jag tummarna för att det tickar på :)

• Nahoj23

Telefonsamtal idag om att det inte finns något att berätta om nästa vecka. De säger ingenting om något.
    Har inga bra föraningar alls och frågan är hur länge de kan hålla mig innan slemhinnan släpper och jag börjar blöda.

Skitfredag..

• Fruhn

Men usch Nahoj23, vad tråkigt att höra! Var går du någonstans? Är personen du får besked av bra att prata med? Tycker att du t.ex. borde kunna få svar på hur länge du kan gå utan att behöva oroa dig för blödning?
    Förstår att det känns tufft!

• Nahoj23

Nej, personalen är inte bra tyvärr, det är ganska korta och mycket informtiva upplever jag.
    Denna gången verkar de otroligt virriga och jag upplever att de själva inte har någon bra översikt.
    Givetvis är man extra känslig med alla hormoner och annat men alltså inför nästa vecka vet jag ingenting, inte vilken dag donatorn plockas på äggen, inte vilken dag min man ska lämna sitt bidrag och inte heller hur jag ska justera min medicin.Förvånad

Svar på tråden Äggdonation höst/vinter 2012