Äggdonation höst/vinter 2012
Någon mer som står på kö och hoppas på äggdonation under hösten/vintern 2012? Vi kan väl stötta varandra. Väntar själv på att vår korsdonator ska donera efter sommaren, därefter drar det igång på allvar för oss :)
Någon mer som står på kö och hoppas på äggdonation under hösten/vintern 2012? Vi kan väl stötta varandra. Väntar själv på att vår korsdonator ska donera efter sommaren, därefter drar det igång på allvar för oss :)
Frist: vi har ej provat Ivf, jag har så dåliga AMH och FSHvärden att vi blev nekade ivf. Min gyn föreslog ÄD direkt då han inte tyckte vi skulle låta tiden gå ytterligare. Men efter vi hamnade på väntelista tog vi ändå kontakt med privat gyn för att se om de tyckte vi kunde försöka, de sa dock nej. Ni då?
Vi har inte testat IVF, jag har också så dåliga värden på FSH att min gyn föreslog ÄD. Jag ringde till en privat klinik idag för att höra med dem men de sa att de inte låter någon göra IVF med mina värden. Jag har svårt att ta in att mina värden är så dåliga, jag är bara 33 år och trodde att det skulle gå att försöka länge till.
Jag genomgick ÄD 2009 och vi fick en dotter som nu är två år. Jag var 33 år när jag fick veta att IVF inte var aktuellt, hade då FSH 23. Vad har ni fått för värden som anses vara för dåliga frist och Fruhn?
Lite nyfiken bara...
Stort lycka till med era försök, hoppas det snart är er tur!
AmelieS: jag hade AMH på 0,16 och FSH på 20. Mitt AMH värde är tydligen så lågt de kan mäta. Har även via vul fått se själv att jag har få äggblåsor. Det var nog det som var lättast för mig att förstå, när jag fick se det själv och få förklarat hur många äggblåsor de förväntar sig för en i min ålder. Det kanske är ett tips till dig Frist, att få se på ett vul? Det kändes mer konkret för mig än siffrorna.
AmelieS: Jag är nyfiken på just tankar och känslor under graviditet och när du fick din dotter. Jag föreställer mig att man kanske ställs inför andra tankar än de som ej genomgått ÄD, men det kanske bara är min föreställning?
Jag kommer inte ihåg mina värden men jag har inga äggblåsor och värdena är låga därför är det inte lönt med ivf. Dock gjorde de ivf på mig utan att kolla värdena efter en operation pga endometrios. Detta var bara onödigt fick jag reda på i våras.
Hej!
Min syster var vår donator så det var lite speciellt på så sätt barnet har genetiskt mycket från mig också. Men faktiskt är tankarna på detta med ÄD när man blir gravid och sedan när barnet föds en väldigt liten del av vardagen. Att vara gravid och att få barn är ju så stort och fantastiskt så tankar och känslor på donation tar väldigt liten plats. Visst finns tankarna där men det är ingen jättestor sak för oss och hoppas min dotter kommer känna likadant när hon får veta hur hon blev till. Nu har vi börjat syskonförsök och denna gång blir det en anonym donator utomlands då min syster inte kunde donera igen av medicinska skäl. Så om vi får syskon blir de inte genetiskt helsyskon och har kommit till på olika sätt, inte helt idealistikt men inget vi hade kunnat förutse.
AmelieS: mitt FSH var närmare 40, AMH vet jag inte. Fruhn: Gyn gjorde ett VUL på mig, men jag hade svårt att ta in all information just då och hon sa inget om hur det borde se ut i min ålder. Jag hade äggblåsor men vet ej hur många.
Hej!
Vill bara önska er alla lycka till och jag hoppas att det blir många bebisar.
(Fick själv en dotter 2008 efter att ha gjort ÄD.)
AmelieS: tack för ett bra svar och för att du tog dig tid att skriva.
NKmamma: tack för lyckönskningarna och grattis till din dotter.
Känns väldigt bra att kunna dryfta sina funderingar med andra som förstår på ett sätt som inte alla gör. Det är så spännande nu när det dessutom börjar hända mer. Jag hoppas att vi kan få ett första försök innan året är slut. Så nu är det bara att hålla tummarna för att allt går som det ska med donatorerna :)
Jag hoppar in i den här tråden även fast vi kommit lite längre, hoppas de är ok
Har insättning nu på tisdag och de är såå jobbigt att vänta! Ju närmre man kommer desto långsammare går tiden... Vi har tre eskimåer då jag aldrig kom till insättningen i våras pga komplikationer med medicinerna. Nu har progynon dosen ökat och jag hoppas att de lyckas nu. På söndag ska jag börja med vagitorerna 3gr per dag Vi fick inte göra ivf pga av mina dåliga amh och fsh värden som var rubbade redan när jag var 24 så ädär enda alternativet för oss. Vad har ni för medicinering inför kommande äd?