Äggdonation höst/vinter 2012
Någon mer som står på kö och hoppas på äggdonation under hösten/vintern 2012? Vi kan väl stötta varandra. Väntar själv på att vår korsdonator ska donera efter sommaren, därefter drar det igång på allvar för oss :)
Någon mer som står på kö och hoppas på äggdonation under hösten/vintern 2012? Vi kan väl stötta varandra. Väntar själv på att vår korsdonator ska donera efter sommaren, därefter drar det igång på allvar för oss :)
Ja, Tack för lyckönskningarna NKmamma och lycka till Ewa00.
Hej!
Är ny här inne men tänkte att jag kunde hänga lite med er här.
Jag och min man har i nästa vecka samtal med kurator innan de godkänner oss som motttagare för äggdonation. MIn syster utreds som donator och vi får besked i slutet av månaden om hon blir godkänd eller inte. E lite nervös, för blir hon inte godkänd har vi lång tid i kö innan vi kan köra igång.
Ni som gjort behandlig mha äggdonator, hur lång tid har det tagit med förberedelser innan ni kunnat köra igång, efter att ni fått besked att ni fått en donator? Man ska väl synka menscykler och så innan eller?
Amelie S: Får man fråga vad för medicinska skäl det e som gör att hon inte kan/får donera. MIn syster är ju inte helt frisk, men inget som hindrat henne från att skaffa egna barn, och inget som e ärftligt. E så nervös över detta, men läkaren verkade inte bry sig när jag tog upp det. Så länge det inte va ärftliga sjd.
Ewa00: jag har inte kommit tillräckligt långt för att ha börjat med mediciner. Men stort lycka till!! Håller tummarna för att allt går bra på tisdag. Uppdatera gärna hur det går för dig.
Lillamillan: lycka till inför nästa vecka. Samtalet med kuratorn tyckte jag var bra. Jag var jättenervös innan men insåg ganska snabbt att det inte är till för att "döma ut en", utan att det är ett väldigt informativt möte. Ska din syster donera till er, eller blir hon korsdonator?
Puh76: är det kuratorssamtal för er också nästa vecka? Lycka till!
Fruhn: Ja på onsdag är det dags!
Puh76 och Lillamillan: lycka till med kuratorsamtalen! Fruhn: hoppas att det blir er tur snart!
Lillamillan, inför vårat syskonförsök visade det sig att min syster har PCO, så hon vill inte göra en till stimulering. Vi förstår henne såklart och är tacksamma över den gåva vi har fått.
Lycka till nu med donationen! Jag vet att det är väldigt nervöst innan hon är godkänd och jag håller tummarna för er. Kram!
Hej, tänkte höra vad ni har för tankar gällande att ge sig hän åt ÄD processen eller att fortsätta försöka själva parallellt? Vi har blivit gravida två gånger, första gången innan vi visste om mina dåliga värden. Båda gångerna har slutat i tidigt missfall, antagligen på grund av min dåliga äggkvalité tänker jag. Senaste gången var nu i somras.
Jag känner mig kluven. Dels vill jag ju försöka för att se om vi lyckas själva. Men sedan kommer alla tankar kring hur jobbigt det är med missfall, att först bli så glad och sedan bli så ledsen. Och om jag blir gravid när det börjar bli vår tur gällande ÄD, hamnar man sist i kön då för att få ett missfall några veckor senare.. (inser att den frågan kan jag ju faktiskt ställa sjukhuset också.)
Som det är nu har jag äl varje månad, mäter med fertilitetsmonitor. Tänker delvis att det är skönt att veta när jag har äl, för då vet jag när det är dags för mens. Vill ju inte sitta på jobbet i ett möte oförberedd.. Men sen mäter jag ju såklart också för att vi ska veta när vi ska vara extra aktiva hemma.
Så, nu har jag fått skriva av mig lite, vad tänker ni? Fortsätter ni försöka parallellt med ÄD processen?
Hur lång väntetid är det för att få ÄD från det att man sätts på väntelistan?
Fruhn: Vi satsar helt och hållet på ÄD eftersom min mens är väldigt oregelbunden och förmodligen har jag ingen äl längre. Har inte haft mens på hela sommaren.
Kinya: Beror lite på var du bor men hos oss är det 1-2 års väntetid.