Äggdonation höst/vinter 2012
Någon mer som står på kö och hoppas på äggdonation under hösten/vintern 2012? Vi kan väl stötta varandra. Väntar själv på att vår korsdonator ska donera efter sommaren, därefter drar det igång på allvar för oss :)
Någon mer som står på kö och hoppas på äggdonation under hösten/vintern 2012? Vi kan väl stötta varandra. Väntar själv på att vår korsdonator ska donera efter sommaren, därefter drar det igång på allvar för oss :)
Lillamillan och Ewa00: jag har nu fått klarhet i min medicinering, donatorn vet jag inget om.. Imorgon efter jobbet ska jag ta en spruta, Procren depot. Sen ska jag ta blodprov i början av september för att se om sprutan fungerade. Progynon, östrogen, ska jag börja med två veckor innan beräknad donation. Samma dag som donationen ska jag börja med Progesteron vagitorier. Så ser min plan ut :)
Lillamillan: om du har frågor tycker jag att du ska ringa Christina på Huddinge, jag tycker att hon har varit jättebra att ha kontakt med.
Lycka till!
Ewa00: hur går ruvandet?
Nu är Procren sprutan tagen :) Jag så framför mig någon sorts direkt förändring a la Jekyll and Hyde, men än (10 min senare..) känner jag mig som mig själv :)
Tur att min man hjälper mig och att vi kan skratta tillsammans i processen! Förhoppningsvis slipper jag de värsta biverkningarna i alla fall.
Hoppas ni andra har det bra!
Jag tar inga sprutor, varför gör ni det?
Spännande inlägg, ny här!
Stort lycka till till dig som snart ska få ägg
Är 43 och har gjort 3 misslyckade IVF, ska igång igen inom kort.
Funderar så klart på äggdonation och kan få ägg från min syster. Men har svårt att mentalt släppa egna försök... Vet att tiden går och att chansen med min systers ägg är mycket större.
Hur "ställer man om sig" från egna ägg till donatorägg?
Nahoj23: jag tog Procren som ska starta nedregleringen. Jag har fortfarande ägglossning och det är väl den processen de behöver stoppa upp för att synka min cykel så att jag kan ta emot ett ägg när donatorn har donerat. Har förstått att man även kan använda någon form av spray som man tar flera dagar, men det här är endast en spruta. Om ca två veckor ska jag ta blodprov för att se om det fungerade, gjorde det inte det får jag antagligen sprayen istället.
HRE: Visst är det svårt att släppa tanken på egna försök. Jag blev så chockad och ledsen när jag fick diagnosen för tidigt klimakterie. Vi satte dock igång processen kring ÄD ganska tidigt i och med att vi insåg att det är kötid. Kötiden har sedan hjälpt mig att bearbeta detta. Jag har även blivit gravid men fick tidigt missfall under tiden vi väntat. Det hjälpte mig ytterligare att inse att mina ägg har för dålig kvalitet. Å andra sidan var mina värden för dåliga för att få prova IVF, förstår att du ändå har haft hoppet kvar i och med att ni fått göra IVF försök. Men ibland kanske beslutet kring något får komma först, bearbetningen efteråt. Hoppas du förstår vad jag menar?
Frågan kring det genetiska har självklart snurrat i mitt huvud, så om du kan få ägg av din syster är ju det en väldigt bra lösning i och med att det då blir ett barn med din familjs gener. Jag tänker också mycket att ägget är en del i ekvationen, sen är det ju din "miljö" som ägget kommer växa i, ditt blod som kommer strömma igenom fostret. Det blir du som får gå där med magen i vädret och känna dig härligt illamående och få svullna fötter och cravings och allt vad det nu blir
Oavsett om ni lyckas på nästa IVF försök eller om det blir ÄD.. Lycka till!

men när det väl gäller så spelar det ingen roll.Hur går det för er? Är snart en vecka sedan jag tog procren, så jag borde väl få någon form av mens snart. Är lite illamående, men jag vet inte om det är biverkan eller pms? Hoppas i alla fall att sprutan funkar!
Hoppas ni andra mår bra!
Det händer inte så mycket här just nu. Bara en lång väntan.
Urk jag känner mig som en val även denna gång av progynonen. Svullen som satan och mår illa gör jag.
Förra gången jag åt fick jag en fin slemhinna på 12 mm som jag vet att jag i alla fall då svarade bra på behandlingen men det här är verkligen kämpigt.
Hur går det för er andra?
Nahoj23: Coolt att det snart är dags! Har ni fått veta vilken dag det blir, för det var väl i nästa vecka? Tråkigt med biverkningarna, men jag håller tummarna för att allt går bra! Snart ruvar du!!
Jag har mått lite illa och varit lite svullen från och till. Känt ungefär som jag gjorde när jag var gravid förut. Den här veckan tycker jag mig känna mig varm i omgångar, men jag vet inte om det beror på vädret?? I nästa vecka ska jag ta blodprov för att se om sprutan har gjort sitt jobb. Tog ett graviditetstest idag för säkerhets skull, jag hade nämligen ÄL dagen efter vi fått veta att vi hade en donator. Vi hade ju haft sex inför ÄL, men slutade då dagen innan. Men man vet ju aldrig.. testet var dock negativt. Men det känns skönt att veta säkert, speciellt då mina biverkningar har liknat känslan vid graviditet...