• Fruhn

Äggdonation höst/vinter 2012

Någon mer som står på kö och hoppas på äggdonation under hösten/vintern 2012? Vi kan väl stötta varandra. Väntar själv på att vår korsdonator ska donera efter sommaren, därefter drar det igång på allvar för oss :)

• Svar på tråden Äggdonation höst/vinter 2012
  • Sharika
    Fruhn skrev 2012-09-25 08:52:23 följande:
    Hej, har försökt göra en sammanställning:
    Nahoj23: ruvar
    Sharika: insättning v. 40
    Fruhn: insättning v. 40
    ewa00: ny insättning om någon vecka
    lillamillan: insättning v. 42-43
    Jenkis: sprayar
    Lyckligtlottad1234: insättning i slutet av oktober
    Frist: väntar på beslut gällande donation. Ev. till Finland eller korsdonator.
    Puh76: Kö i sverige och i finland.
    Backefru: utredning inför remiss till Huddinge

Hoppas det går bra för er!!
    Vad "kul" att vi båda har insättning V.40 Fruhn.. Bara dagar kvar, förhoppningsvis.
    Vi står som mottagarpar 2 på donatorns ägg, men har blivit lovade att bli mottagarpar 1 nästa omgång om det skulle visa sej att det inte blir några ägg till oss denna gång.
    Så lite nervös är jag att det inte ska bli av, ändå. Nu när jag har kommit så långt i medecinering och allting så vill jag ju inte avbryta helt hux flux.

Hoppas naturligtvis att det går kanonbra för dej/er med!
    /Sharika
  • Nahoj23
    Sharika skrev 2012-09-25 13:42:33 följande:
    Vad "kul" att vi båda har insättning V.40 Fruhn.. Bara dagar kvar, förhoppningsvis.
    Vi står som mottagarpar 2 på donatorns ägg, men har blivit lovade att bli mottagarpar 1 nästa omgång om det skulle visa sej att det inte blir några ägg till oss denna gång.
    Så lite nervös är jag att det inte ska bli av, ändå. Nu när jag har kommit så långt i medecinering och allting så vill jag ju inte avbryta helt hux flux.

/Sharika
    Nu ska jag inte skrämma upp dig och jag hoppas verkligen att det blir ägg till er men vi var par nr 2 och fick inte ägg första gången. Man blir helt förtvivlar trött och ledsen när det händer och det är ovanligt, men det kan hända.

Många kramar
  • Fruhn

Tack Sharika, hoppas det går bra för er också, att donatorn plockas på många fina ägg! Det här är vårt första försök och vi var helt inställda på att vi skulle bli mottagarpar 2 men vi blev par nr 1 :)
    Börjar bli väldigt sprallig och förväntansfull nu! Ska in på VU imorgon för att kolla slemhinnan :) Hoppas allt flyter på!

• Jenkis
    Sharika skrev 2012-09-25 13:42:33 följande:

/Sharika
    Det där har jag också funderat på... Men eftersom Uppsala har en äggbank sedan ett år tillbaka så kanske man kan få ägg därifrån (obefruktade alltså)? Visst det är inte samma sak som ett färskförsök, men om man redan är behandlad så vill man väl ta de chanser man får... Man kan ju alltid hoppas att de tänker så, så att man inte har gått igenom en hel behandling i onödan.

Det är så mycket man inte vet...
  • Nahoj23

På SU går det mot att man bara ska göra FET och de ska avpolletera ET för att de är svåra att koordinera.
    Jag fick ett fryst ägg denna gång och även om jag helst vill ha färska kan jag inte bli lovad det. Tyvärr.

• Sharika
    Nahoj23 skrev 2012-09-25 14:05:59 följande:
    Nu ska jag inte skrämma upp dig och jag hoppas verkligen att det blir ägg till er men vi var par nr 2 och fick inte ägg första gången. Man blir helt förtvivlar trött och ledsen när det händer och det är ovanligt, men det kan hända.

Många kramar

Vi var mottagarpar 2 förra gången vi gjorde ÄD också.. och då fick vi faktiskt till 5 befruktade ägg.. Ett ET och sedan överlevde 2 st till FET varpå det allra sista blev en graviditet som tyvärr slutade i MA V.11. Jag räknar INTE med samma fina resultat ännu en gång, men jag hoppas och hoppas och hoppas :) Och det är ju det enda man kan göra.
    Fruhn:
    Idag har jag varit på VUL och allting såg bra ut. 8mm hade slemhinnan hunnit bli och nu ska jag synkas med donatorn imorgon. Troligtvis får vi komma  för att lämna sambons "bidrag" på måndag.. förutsatt att allting fortsätter att gå bra.
    Hur gick det för dej?

Jenkis:
    Ja herregud, det är mycket man inte vet.. Jag skulle LÄTT gå med på att ta frusna ägg ur en äggbank om det visar sej att vi inte får några från donatorn.. 

Ha det bra alla, nu avvaktar jag morgondagens samtal om vidare medicinering och doser och grejjer.
    Spännande, skrämmande och nu har hjärtat hamnat i halsgropen igen känns det som.
    Jag ser INTE fram emot progesteronvagitorerna kan jag säga.. men vad gör man inte! ;)
    KRAM!

• Fruhn

Sharika: det gick bra vul för mig också och 8mm även här :) Ska få besked innan helgen hur det ser ut inför nästa vecka! Så spännande. Vad är det med progesteronet du ej gillar? Är första försöket överhuvudtaget för mig så jag är lost.. Lycka till!!

• lyckligtlottad1234

Vi hade först planerat att börja behandlingen 28 september så jag skulle få mens. Men för en vecka sedan fick jag mail från kliniken med ämnet:

URGENT!!!!!! Vi var tvugna att skjuta på behandlingen 4 dagar och därför skulle jag äta hormoner som sköt upp mensen. De mailade och ringde mitt mobilsvar två gånger, så det var verkligen angeläget. Jag gissar att donatorn hade fårr förhinder just de dagar som vi hade beräknat att hon skulle ha äggplock eller något annat som hindrar behandlingen.

Jag gjorde som de sa, men tyvärr har jag nu två dagar i rad haft tecken på att min mens är på väg redan. Mensvärk och spotting. Har en känsla av att den kommer inatt för i eftermiddag har det varit som värst....

Jäkla skit. Jag antar att vi kommer att behöva skjuta fram vår behandling. Jag är lite orolig att donatorn inte kommer vilja börja om. Isåfall måste vi vänta till vi blir matchade med en ny donator juh... typiskt verkligen!

Suck

• Sharika
    Fruhn skrev 2012-09-26 18:37:36 följande:
    Sharika: det gick bra vul för mig också och 8mm även här :) Ska få besked innan helgen hur det ser ut inför nästa vecka! Så spännande. Vad är det med progesteronet du ej gillar? Är första försöket överhuvudtaget för mig så jag är lost.. Lycka till!!
    Men va skönt att allt såg bra ut! :)
    Nej men du ska få bilda dej en alldeles egen uppfattning om vagitorerna, men det jag tycker har varit jobbigt är att det blir så "kladdigt" och jag har fått ta dem 3 ggr om dagen.. Men i början brukar det kännas okej och efter några dagar lite besvärligt och sedan efter någon vecka blev det den där paniken över att aldrig känna sej "fräsch".
    Med det sagt, så är ju upplevelsen individuell och låt dej inte påverkas av min upplevelse ;)
  • Sharika
    lyckligtlottad1234 skrev 2012-09-26 20:27:30 följande:
    Vi hade först planerat att börja behandlingen 28 september så jag skulle få mens. Men för en vecka sedan fick jag mail från kliniken med ämnet:

URGENT!!!!!! Vi var tvugna att skjuta på behandlingen 4 dagar och därför skulle jag äta hormoner som sköt upp mensen. De mailade och ringde mitt mobilsvar två gånger, så det var verkligen angeläget. Jag gissar att donatorn hade fårr förhinder just de dagar som vi hade beräknat att hon skulle ha äggplock eller något annat som hindrar behandlingen.

Jag gjorde som de sa, men tyvärr har jag nu två dagar i rad haft tecken på att min mens är på väg redan. Mensvärk och spotting. Har en känsla av att den kommer inatt för i eftermiddag har det varit som värst....

Jäkla skit. Jag antar att vi kommer att behöva skjuta fram vår behandling. Jag är lite orolig att donatorn inte kommer vilja börja om. Isåfall måste vi vänta till vi blir matchade med en ny donator juh... typiskt verkligen!

Suck

Men vilket bök! Jag har inte hängt med alldeles från början i tråden, som om du ursäktar: Vart gör ni Er ÄD?
    Jag tänkte på att du skriver att ni måste vänta tills ni ska bli matchade med en ny donator...
    Hur som helst.. Vilket skit! :(
    Hoppas naturligtvis att det löser sej fort och smidigt och bra på alla sätt!
    Styrkekram! 
Svar på tråden Äggdonation höst/vinter 2012