Anonym (stockholm) skrev 2012-07-29 12:05:33 följande:
Det går lika bra med pappan som primär anknytningsperson!? Nej, tyvärr för jag ska amma. Fixa till hans bröst så jag ska fundera på saken. ;)
Och vi inte ska bo ihop. Hur många gånger jag inte sagt det?:)
Totalt umgängessabotage? Då ska du läsa andra trådar inom samma ämne och jämföra lite.
Om det bara är amningen det hänger på kan du ju pumpa och lämna på flaska hos pappan. Problemet löst. Om du då hävdar att barnet behöver närheten, ja men den närheten kan barnet få även hos pappan. Han har oxå ett hjärta som slår lugnande, en varm hud som förmedlar närhet och trygghet, och kärlek som ger just kärlek.
Var har jag skrivit att ni ska bo ihop? Jag skrev att barnet kan ha två anknytningsperson, vilket kommer att fungera galant om du slutar bete dig som en fullblodsegoist.
Jag bryr mig inte om andra trådar då jag inte jämför idioti, lidande eller annat som är löjligt att jämföra.
Du har ett tankesätt som skadar ditt framtida barn, DU straffar ut barnets pappa för saker han gjort mot dig genom att sätta ditt barn i korselden, du hämmar ditt barns relation till sin pappa genom att agera diktator.
Du borde skämmas inför ditt framtida barn.