Anonym (stockholm) skrev 2012-07-27 23:12:30 följande:
Men jag skulle vilja se er lämna ifrån er 6,5 månaders bebis ens på dagtid till en pappa ni inte bott med och gå och jobba heltid.
Glömde kanske tillägga i början att jag varit ensam under i princip hela graviditeten och han inte brytt sig ett skit. Ska inte vara dumsnäll nu i alla fall.
Vänder du på det ska han lämna bort sin nyfödda på heltid till en person han inte bott med. Och det utan att han tycks ha något att säga till om. Du tar dig totalt tolkningsföreträde som om du tror att barnet är ditt....?
Och detta att han inte varit närvarande vid graviditeten kan ha många fler orsaker än att han är en 'svikare'. Ja säkert har han inte varit närvarande på det sätt du önskar (krävt?). Och kanske ville han, handen på hjärtat, inte fullfölja graviditeten? Det betyder isf, ja jag skriver isf för jag vet ju inte om det var så, det betyder isf inte att han inte är en av två föräldrar när barnet väl är fött. Och kanske har han inte kunnat ta till sig graviditeten på samma sätt som du som har barnet i magen. Och kanske är även det också en av orsakerna till hans 'frånvaro'. dvs att barnet just legat i magen på en person som han har haft en något ansträngd relation till? Men när barnet är fött är det hur som helst ert, inte ditt. Det kan vara bra att försöka ta till sig det fullt ut, samt att man inte alltid har rätt och sitter på hela och den enda sanningen även om man tror eller tycker det.
Men jag önskar dig och pappan verkligen lycka till, för barnets bästa!