Regnig måndag skrev 2012-07-31 16:45:51 följande:
Vad menar du med den första meningen, förklara!
Jag tror att det är den vanliga jante, att ingen ska komma och komma och diskutera "för mycket" för då slänger vi alltid in det cyniska "tor du att du är TS eller?"
Varför ska jag "ge mig på politiker"? För att du åter vill få mig att sluta att tycka och diskutera eller har du en annan förklaring?
Dina påståenden om vad jag sagt är en lögn och de stämmer inte. Det är din fria tolkning där du lägger in dina egna värderingar. Du ger alltså uttryck för vad du själv tycker och inte jag,
Jag tycker att det är mycket talande att du blir så uppretad bara pga att jag byter ut mamma mot pappa, förstår du det själv?
Förstår inte du att jag tycker att en lika bra mamma och pappa är likvärdiga, tycker inte du det eller? Eller tycker du att pappan är viktigast för barnet? Jag tycker inte alls att det är klart och tydligt vad du har för åsikter, du skriver väldigt osammanhängande, det är nog därför du reagerar så negativt när andra bemöter dina åsikter. Det enda du skriver är att en mamma och pappa är likvärdiga. Du tycker inte att man ska rycka bebisen från mamman på bb, men hur ska man göra då annars om pappan ska ha barnet istället, om föräldrarna inte bor ihop? Du klankar bara ner på andra och tycker att man inte har bra argument. Du får naturligt vis tycka vad du vill, precis som jag får tycka och skriva vad jag vill. Men du får nog ha mer kött på benen innan du rekomenderar en förälder att ha varannan vecka, så tidigt i barnets liv. I och med att mamman har fött barnet så har barnet knytigt an till henne i nio månader, plus några dagar på bb, sen är det tyvärr skadligt för barnet att hoppa fram och tillbaka mellan två olika personer, när den är så liten. Alla som har någon form av utb ang barnpsykologi vet detta, så och familjerätten, det är därför mamman har ensam vårdnad från start, detta är inte någon förlegad lag som kommer att ändras. Det ultimata bästa för barnet är väl när föräldrarna bor ihop och kommer bra överens.